Strona 1 z 1

36 a 38 zebow z przodu

: 22.09.2010 21:24:59
autor: Mordar
Jest jakas roznica w jezdzie miedzy tymi dwoma tarczami? Czy to juz raczej indywidualna sprawa?

: 22.09.2010 21:27:28
autor: miecio000027
No jest różnica 2 zębów w blacie ;)

: 22.09.2010 21:35:05
autor: yasiuuu
zależy jaką masz kasetę. Blat 36z jest optymalnym rozwiązaniem przy kasetach szosowych. sam mam kasete szosową 21-11 i przy 38z było mi już za ciężko na dojazdówkach do lasu.

Jeśli jednak masz 38z i kasete XC 34/32-12 to 38z ogarnie większość tras bez problemu. Za to przy kasecie XC i blacie 36z moze byc juz mało na szybką jazde po lesie;-)

Niby nic 2 zeby rożnicy, ale w praktyce jest to odczuwalne.

: 22.09.2010 21:35:12
autor: Korean_Boy
zalezy od kasety/pary w nogach/ upodoban co do krecenia z rozna kadencja ....

: 22.09.2010 21:35:32
autor: GgG
Cięższy (jeśli ten sam model) łatwiej zahaczyć o coś.. a tak na poważniej to napisz jaki masz teraz blat i czy przełożenia Ci nie pasują, zamykasz napęd czy coś..

: 22.09.2010 21:42:54
autor: Mordar
zmieniam teraz kasete na 11 23 a mam z przodu 38 i stad moje pytanie jak to by chodzilo z 36

: 22.09.2010 21:59:32
autor: Korean_Boy
ja mam teraz combo 40t i 12-27 i zamierzam przeskoczyc na 37/38t i 11-23 tyle ze na brak sily w nogach nie narzekam..

: 22.09.2010 22:11:46
autor: SegatiV
Mordar w DH korzystasz średnio z 3-4 przełożeń na kasecie, zazwyczaj jest tak, że zmieniając blat z przodu na mniejszy, po prostu używasz niższych przełożeni z tylu. Plus jest taki że mniejsza koronka jest lżejsza, mniejsza. Niema żadnych innych plusów czy minusów, koronka mała czy duża będzie kompatybilna z każdą kasetą. Problem pojawia się przy niedoborach siły właściciela roweru, gdzie wielki blat będzie powodował za duże opory, lub w konstrukcji ramy, gdzie za mały, lub za duży blat powodować będzie ocieranie łańcucha o jakiś element ramy.

Dobór ilości zębów jest indywidualny, i zależy od Twoich preferencji (chyba że mówimy o konst. ramy, ale to nieliczne wyjątki). Ja polecam mniejsze zębatki, z racji tego że są lekkie, mniejsze a co za tym idzie zgrabne, a zmiany nastąpią jedynie z tyłu, no chyba że masz kosmos siłę w nogach, i połączenie 11 + 35/6 Jest dla Ciebie na podjazdy :P

: 23.09.2010 06:31:37
autor: snizy
Nikt o tym nie wspomniał a moim zdaniem jest to mniej lub bardziej istotne - pkt. obrotu ramy. (szczególnie w jednozawiasach)

Mały blat i przy okazji można upośledzić pracę co niektórych ram... no chyba, że masz Trek-a czy Canfielda który ma dodatkową rolkę pośrednicząca

Czyli optymalnie dla pracy zawiechy/wydajności jest gdy łańcuch łączy się z blatem idealnie w pkt obrotu...

Jeśli pkt obrotu jest wysoko to zalecany jest większy blat.

: 23.09.2010 10:03:58
autor: frango
A może zębatka 32 i do tego kaseta 9-18? ;) Jak to miał ostatnio Brendog, jeśli mnie pamięć nie myli ;)

: 23.09.2010 19:28:07
autor: troyo
frango skad wytrzasniesz kasete z zebatka 9z?