Pike 409 regulacja Motioncontrol/Floodgate
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 01.03.2010 08:01:28
- Kontakt:
Pike 409 regulacja Motioncontrol/Floodgate
Witam! Mam pytanie, jak regulować motioncontrol w piku 409. Na stronach pisze że można regulować go od środka. Czy ktoś by mi wytłumaczył co trzeba zrobić aby to regulować. Czy trzeba coś rozkręcić czy co. W piku 426 jest to regulowane od zewnątrz i nie ma problemu, lecz piku 409 od środka. Chodzi mi o wyregulowanie twardości amortyzatora. Nie wiem czy w końcu jest to motioncontrol czy floodgate.Proszę o pomoc!
Twardości jako takiej nie wyregulujesz, tu tylko zmiana sprężyny (mam na sell niebieską, stopień twardszą od oryginału czerwonego).
Motioncontrol to ogólna nazwa tłumika, jako jeden z podstawowych RSa.
Flootgate to regulacja pozwalająca regulować wolną kompresje/twardość jeżeli masz manetke PopLock. Załączasz manetke (blokujesz amora) i regulujesz jak bardzo amor ma sie utwardzić po zamknięciu manetki.
W 409 regulujesz to imbusem 2.5. Tam gdzie w wyższych modelach jest złote pokrętło, to w 409 jest złota zaślepka, wyciągasz ją, wkładasz imbusa do środka i kręcisz.
Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam.
Motioncontrol to ogólna nazwa tłumika, jako jeden z podstawowych RSa.
Flootgate to regulacja pozwalająca regulować wolną kompresje/twardość jeżeli masz manetke PopLock. Załączasz manetke (blokujesz amora) i regulujesz jak bardzo amor ma sie utwardzić po zamknięciu manetki.
W 409 regulujesz to imbusem 2.5. Tam gdzie w wyższych modelach jest złote pokrętło, to w 409 jest złota zaślepka, wyciągasz ją, wkładasz imbusa do środka i kręcisz.
Mam nadzieje że pomogłem.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 01.03.2010 08:01:28
- Kontakt:
Ogólnie:
-niebieskim, dużym pokrętłem regulujesz tłumienie, czyli tak jakby przeciwstawianie się amora na ugniatania, NIE jest to twardość, prędzej prędkość z jaką amor się ugina;
-jak skręcisz niebieskie pokrętło bo oporu w prawo to zamkniesz blokadę amora; Floodgate to taki jakby bezpiecznik blokady który sprawia że amor pod dużym obciążeniem i włączoną blokadą ugnie się, żeby nie uszkodzić tłumika; Floodgate regulujesz w 409 imbusem 2,5mm który jest ukryty pod małą zaślepką na niebieskim pokrętle.
A tak poza tym: ludzie czytajcie instrukcję, tam jest wszystko wytłumaczone
-niebieskim, dużym pokrętłem regulujesz tłumienie, czyli tak jakby przeciwstawianie się amora na ugniatania, NIE jest to twardość, prędzej prędkość z jaką amor się ugina;
-jak skręcisz niebieskie pokrętło bo oporu w prawo to zamkniesz blokadę amora; Floodgate to taki jakby bezpiecznik blokady który sprawia że amor pod dużym obciążeniem i włączoną blokadą ugnie się, żeby nie uszkodzić tłumika; Floodgate regulujesz w 409 imbusem 2,5mm który jest ukryty pod małą zaślepką na niebieskim pokrętle.
A tak poza tym: ludzie czytajcie instrukcję, tam jest wszystko wytłumaczone

[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 01.03.2010 08:01:28
- Kontakt:
2 minuty szukania:
http://www.sram.com/en/service/rockshox ... subcatID=5
Dokładnie to:
http://www.sram.com/_media/techdocs/Pike_English.pdf
http://www.sram.com/en/service/rockshox ... subcatID=5
Dokładnie to:
http://www.sram.com/_media/techdocs/Pike_English.pdf
[S]Dartmoor Two6Player + Pike!!!
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
Bike[url]http://tiny.pl/hgwxq[/url]
czyli jakby wolną kompresje, prędkość odbicia regulujesz na dole.barte pisze:-niebieskim, dużym pokrętłem regulujesz tłumienie, czyli tak jakby przeciwstawianie się amora na ugniatania, NIE jest to twardość, prędzej prędkość z jaką amor się ugina
+ to co ja napisałem.barte pisze:-jak skręcisz niebieskie pokrętło bo oporu w prawo to zamkniesz blokadę amora; Floodgate to taki jakby bezpiecznik blokady który sprawia że amor pod dużym obciążeniem i włączoną blokadą ugnie się, żeby nie uszkodzić tłumika; Floodgate regulujesz w 409 imbusem 2,5mm który jest ukryty pod małą zaślepką na niebieskim pokrętle.
dyniadownhill bez manetki nie masz co sie bawić Flootgatem
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 01.03.2010 08:01:28
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
- Lokalizacja: moje a w nim...
- Kontakt:
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
- Lokalizacja: moje a w nim...
- Kontakt:
Dzięki chłopaki. Okazało się, że oleju było za mało (co dziwne był świeży, więc ktoś odwalił fuszerkę podczas serwisu), i za bardzo rozkręciłem floodage. Po dolaniu oleju i skręceniu floodage lockout zaczął działać.
Czy olej odpowiedzialny za tłumienie odbicia to ten sam co jest w głównej komorze prawej goleni czy ten w dolnej goleni z prawej strony? Jak na razie "rebound" jeszcze nie działa, ale coś się wyczaruje.
Czy olej odpowiedzialny za tłumienie odbicia to ten sam co jest w głównej komorze prawej goleni czy ten w dolnej goleni z prawej strony? Jak na razie "rebound" jeszcze nie działa, ale coś się wyczaruje.
http://www.pinkbike.com/photo/6610569/
http://www.flickr.com/photos/marekufnal/
http://www.flickr.com/photos/marekufnal/
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
- Lokalizacja: moje a w nim...
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości