Problem z klamka avid code 5

Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Problem z klamka avid code 5

Post autor: Mervis »

Witam, mam problem z klamką avid code 5, klamka powoli wracała,hamulec, stracił prawie całą moc, por rozebraniu klamki, na części pierwsze, (prawie), jest problem, gdy założę, ten tłok, co wchodzi do wnętrza klamki, i jest przykręcony na trzpieniu, który blokuje by klamka nie wypadła, po wciśnięciu klamka stawia dość duży opór, i wraca jakieś 6 sekund, do pozycji wyjściowej, i nie wiem w czym problem, klamka jest rozebrana, wyciągnięty przewód, hamulcowy itd
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Lałeś jakieś WD-40, czy coś robiłeś z płynem? Bo to jest objaw, albo spuchniętych uszczelek, albo słabej/brakującej sprężyny w tłokach. Może zalałeś dotem 5?
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

zaczęło się to kiedy odwróciłem rower przy myciu, jedyne co zrobiłem, to dałem torchę towotu, w okolicach sworznia, żeby nie piszczała klamka, możliwe że trochę smaru dostało się w okolice uszczelek
maxxis
Posty: 1132
Rejestracja: 24.11.2008 19:43:06
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: maxxis »

A towot ma Lit i pewnie coś z uszczelkami ...
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Czyli mam kupić zestaw naprawczy, do avida, na rowerowy.com widziałem takowy
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

niestety tak
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

Posiadam, jeszcze klamkę, z juicy 3, podejdą z tej klamki uszczelki do coda ?
I jeszcze jedna prośa, polecicie mi jakiś przewód w stalowym oplocie ? byłem na zakupie alligator super supreme, ale on jest z niepełnym stalowym oplotem, ale cena jest kusząca 50 zł za 7,6 mb, widziałem też przewód hela za 120 zł za 200 cm, jesli możecie cos polecić, to zapodajcie linki, do sklepów, bo ciężko znaleźć coś sensownego, przewód oczywiście do coda 5
ak47

Post autor: ak47 »

Sam tłoczek z J3 nie będzie pasować, ale można przełożyć uszczelki.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Mervis możesz mi podać nazwę sklepu bądź link gdzie znalazłeś przewód w cenie 50zł za 7,8mb?

Jeżeli masz możliwość to zrób tak jak mówił ak47. Tylko pamiętaj żeby po rozebraniu wszystko wyczyścić i uszczelki smarować odpowiednimi specyfikami
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

http://89.25.241.65:5005/produkt/2190/p ... suo25.aspx
proszę bardzo, oferta jest mega naprawde,
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

MAm, jeszcze jedno pytanie, ściągnąłem, seger, to plastikowe coś, w co wchodzi ten popychacz, od klamki, i jest tłok, jak należy go wyjąć, bo gdy wcisnę go to praktycznie nie wraca, i jeszcze jedno pytanie, czy uszczelka, jest umieszczona tak jak, w zacisku w ściance ?
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Hej podłacze się do tematu :D miałem ten sam problem ale to jest oczywiste w juicy 3 :/

Wcisnąwszy klamkę wracała bardzo, bardzo, bardzo..... długo.
Niczym nie była wcześniej smarowana, zadne WD, Brunox czy smar.
Stało się tak po dokładmym umyciu zacisku pod bieżąca wodą z mydłem.

Zdenerwowany, rozłozyłem klamke na cześci pierwsze.
Wyciągnąłem seger, podkładkę, popychacz no i tłoczysko (musiałem odkręcić przewód i od tamtej strony włożyć cienki klucz imbusowy i najprościej w świecie wypchnąć tłoczysko )

Z oględzin nic nie wynikło ani uszczelka na tłoczysku ani oring nie były nabrzmiałe czy zatarte :/ Wyczyściłem i posmarowałem delikatnie obwód uszczelek "kremem do rąk :) ".A przy wciskaniu z powrotem tłoczyska, gdy pierwsza uszczelka znalazła się już w cylindrze nalałem oliwki w celu poprawnego smarowania ( w miejsce wcięcia miedzy uszczelkami)

Po tym zabiegu klamka śmiga jak nowa nic się nie zapieka nie zwalnia nie muli, nie ma mowy o spuchnięciu czy uszkodzeniu oringa i uszczelki :)

Poniżej Foto Schematu zabiegu :)

Obrazek

A tak to wygląda po zamknięciu

Obrazek

Mam nadzieję ze tym sposobem uproszczę zadanie, wszystkim avidowiczom :)
ak47

Post autor: ak47 »

Padłem! Brawo!

Czy wiesz, że ta przestrzeń gdzie wlałeś oliwę ma łączność ze zbiorniczkiem wyrównawczym ? Odkręć pokrywkę zbiorniczka - zobaczysz 2 otworki. Jeden wychodzi przez uszczelką główną, drugi akurat na wysokości tej przestrzeni. Po krótkim czasie wszystko i tak się przemiesza :)

Na oko trudno ocenić czy uszczelki spuchły czy nie. Tylko w ekstremalnych przypadkach można zauważyć, że uszczelka jest większa niż być powinna.


Jeżeli klamka powoli odbija, wystarczy zmienić uszczelki, które kosztują 5zł (pięć złotych):http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwi ... 5015062020
crossfader18
Posty: 445
Rejestracja: 01.09.2011 20:47:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: crossfader18 »

Otwór o którym mówisz przynajmniej w 3 jest to wylotowy od śruby dekla zbiorniczka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości