Strona 1 z 1
Serwis Z1 Sport RV !
: 18.12.2010 21:49:58
autor: mmichael
Niedługo nadejdzie pora serwisu amora :DDD
No więc, nie wiem zbyt wiele o serwisie amorów, będę potrzebował wyczyścić z1 sport rv 2006, przesmarować i wymienić olej, nie chce oddawać do serwisu bo chcę się sam nauczyć tego i oczywiście nie płacić xd
mógłby mi ktoś napisać instrukcję krok po kroku albo jakąś stronkę gdzie takie coś jest
aa, jeszcze nie wiem jaką wybrać gęstość oleju, jeśli to ważne to ważę 60 kg
z góry thx...
: 18.12.2010 21:52:27
autor: blackdemon
Nie masz obeznania w temacie - odpusc. Akurat z amorem nie ma jaj, spieprzysz cos, a potem placz.
Olej Motul 5W. Dobra cena i dobra jakosc.
: 18.12.2010 22:00:54
autor: mmichael
Jak bym był w tym obeznany to bym nie zakładał tego tematu, dlatego proszę o instrukcję krok po kroku.
chociaż z wymianą oleju
: 18.12.2010 22:04:02
autor: Cubus5
mmichael modelu 2006 nie rozbierałem ale 2007 tak, prosty jak budowa cepa.
Wymiana oleju:
1. Odkręcasz pokrywy korków, spuszczasz powietrze, odkręcasz korki.
2. Wylewasz olej.
3. Wlewasz olej.
4. Zakręcasz korki.
5. Pompujesz powietrze.
Olej wlewasz 5W albo najlepiej jak masz 5 i 10, robisz mieszanke 7,5W.
Smarowanie uszczelek:
1. Odkręcasz pokrętło tłumienia odbicia.
2. Odkręcasz śrubkę u dołu lag z drugiej strony.
3. Pukasz mniejszą śrubką tłumik z lewej i prawej strony.
4. Przytrzymujesz ośkę butem i zdejmujesz koronę wraz z górnymi lagami.
5. Smarujesz smarem/juddy butter itp.
6. Wsadzasz lagi, przykręcasz tłumiki.
7. Cieszysz się udanym serwisem.
Nie bój się serwisu, tam nie ma co zepsuć

: 18.12.2010 22:06:16
autor: blackdemon
mmichael, jakbys byl obeznany to bys nie pytal, bo konstrukcja widla jest banalna.
: 18.12.2010 22:12:24
autor: mmichael
a ile oleju idzie na jedną goleń?
i czy smar "elastomer" będzie dobry? do tej pory smarowałem nim duro i jeszcze zostało.
z tego co wiem to 7,5W dają oryginalnie w marzocchi, i czy taki będzie dobry przy mojej wadze, i właściwie co zależy od gęstości oleju?
: 18.12.2010 22:16:09
autor: darex
Od gęstości oleju zależy jego waga.
: 18.12.2010 22:18:05
autor: mmichael
darex pisze:Od gęstości oleju zależy jego waga.
?
: 18.12.2010 22:19:23
autor: mmichael
chodziło mi o to czym się będzie różniła praca amora z gęstszym i rzadszym olejem.
: 18.12.2010 22:20:24
autor: darex
niczym, bo oleje mają praktycznie taką samą gęstość
: 18.12.2010 22:21:02
autor: Cubus5
mmichael tabelki masz na stronie marzocchi, jak jesteś leniwy to ile wylejesz tyle wlej. Gęstość wpłynie na szybkość tłumienia. 5W w rc2x dobrze się spisywało.
: 18.12.2010 22:22:19
autor: blackdemon
darex, dobre
Sprawdz czy smar nie ma litu.. Jak nie ma to laduj spokojnie

: 18.12.2010 22:22:48
autor: darex
Cubus5, gęstość nie może wpłynąć na szybkość tłumienia gdyż oleje do amortyzatorów mają praktycznie taką samą gęstość.
: 18.12.2010 22:31:39
autor: mmichael
nie ma litu.
no ok dzięki za help ;]
: 18.12.2010 23:00:30
autor: bazooczyskoDH
"darex" pewnie się czepia o to że to jednak LEPKOŚĆ oleju ma wpływ na siłę tłumienia amortyzatora,jednak utarło się że mówi się GĘSTOŚĆ ... ale dosyć gadania o pierdołach.Im "gęstszy" olej tym amortyzator ma większe tłumienie( wolniej się ugina w obie strony).Ja rozbierałem teraz swojego SHIVERA 2001 i zalałem go olejem MOTUL FORK OIL 5W (półsyntetyk) a uszczelki smarowałem wazeliną kosmetyczną prosto z apteki za ok 2-3zł za opakowanie(jeszcze mi sporo został;) ) .Po serwisie amortyzator jest mniej czuły na kręcenie regulacjami tłumienia ale za to chodzi bardzo ,bardzo przyjemnie;) Jeśli chodzi o ilość oleju to jednak ma ona znaczenie i nie lej "na oko" ,wlej tyle ile wylałeś + powiedzmy 30-40ml bo trochę na pewno wylejesz podczas serwisu,poza tym jeśli wlejesz mniej lepki olej niż fabryczny to ta nieznacznie większa ilość oleju będzie dodatkową ochroną przed "dobijaniem" amortyzatora

: 18.12.2010 23:11:12
autor: Las3k_91 Ldz
Cubus5 pisze:modelu 2006 nie rozbierałem ale 2007 tak
Pewnie dlatego, że w 2006 tłumik RV nie był w sprzedaży.