Serwis Z1 Sport RV !
Serwis Z1 Sport RV !
Niedługo nadejdzie pora serwisu amora :DDD
No więc, nie wiem zbyt wiele o serwisie amorów, będę potrzebował wyczyścić z1 sport rv 2006, przesmarować i wymienić olej, nie chce oddawać do serwisu bo chcę się sam nauczyć tego i oczywiście nie płacić xd
mógłby mi ktoś napisać instrukcję krok po kroku albo jakąś stronkę gdzie takie coś jest
aa, jeszcze nie wiem jaką wybrać gęstość oleju, jeśli to ważne to ważę 60 kg
z góry thx...
No więc, nie wiem zbyt wiele o serwisie amorów, będę potrzebował wyczyścić z1 sport rv 2006, przesmarować i wymienić olej, nie chce oddawać do serwisu bo chcę się sam nauczyć tego i oczywiście nie płacić xd
mógłby mi ktoś napisać instrukcję krok po kroku albo jakąś stronkę gdzie takie coś jest
aa, jeszcze nie wiem jaką wybrać gęstość oleju, jeśli to ważne to ważę 60 kg
z góry thx...
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
mmichael modelu 2006 nie rozbierałem ale 2007 tak, prosty jak budowa cepa.
Wymiana oleju:
1. Odkręcasz pokrywy korków, spuszczasz powietrze, odkręcasz korki.
2. Wylewasz olej.
3. Wlewasz olej.
4. Zakręcasz korki.
5. Pompujesz powietrze.
Olej wlewasz 5W albo najlepiej jak masz 5 i 10, robisz mieszanke 7,5W.
Smarowanie uszczelek:
1. Odkręcasz pokrętło tłumienia odbicia.
2. Odkręcasz śrubkę u dołu lag z drugiej strony.
3. Pukasz mniejszą śrubką tłumik z lewej i prawej strony.
4. Przytrzymujesz ośkę butem i zdejmujesz koronę wraz z górnymi lagami.
5. Smarujesz smarem/juddy butter itp.
6. Wsadzasz lagi, przykręcasz tłumiki.
7. Cieszysz się udanym serwisem.
Nie bój się serwisu, tam nie ma co zepsuć
Wymiana oleju:
1. Odkręcasz pokrywy korków, spuszczasz powietrze, odkręcasz korki.
2. Wylewasz olej.
3. Wlewasz olej.
4. Zakręcasz korki.
5. Pompujesz powietrze.
Olej wlewasz 5W albo najlepiej jak masz 5 i 10, robisz mieszanke 7,5W.
Smarowanie uszczelek:
1. Odkręcasz pokrętło tłumienia odbicia.
2. Odkręcasz śrubkę u dołu lag z drugiej strony.
3. Pukasz mniejszą śrubką tłumik z lewej i prawej strony.
4. Przytrzymujesz ośkę butem i zdejmujesz koronę wraz z górnymi lagami.
5. Smarujesz smarem/juddy butter itp.
6. Wsadzasz lagi, przykręcasz tłumiki.
7. Cieszysz się udanym serwisem.
Nie bój się serwisu, tam nie ma co zepsuć

Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
gg:1037908
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 2842
- Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
- Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
- Kontakt:
"darex" pewnie się czepia o to że to jednak LEPKOŚĆ oleju ma wpływ na siłę tłumienia amortyzatora,jednak utarło się że mówi się GĘSTOŚĆ ... ale dosyć gadania o pierdołach.Im "gęstszy" olej tym amortyzator ma większe tłumienie( wolniej się ugina w obie strony).Ja rozbierałem teraz swojego SHIVERA 2001 i zalałem go olejem MOTUL FORK OIL 5W (półsyntetyk) a uszczelki smarowałem wazeliną kosmetyczną prosto z apteki za ok 2-3zł za opakowanie(jeszcze mi sporo został;) ) .Po serwisie amortyzator jest mniej czuły na kręcenie regulacjami tłumienia ale za to chodzi bardzo ,bardzo przyjemnie;) Jeśli chodzi o ilość oleju to jednak ma ona znaczenie i nie lej "na oko" ,wlej tyle ile wylałeś + powiedzmy 30-40ml bo trochę na pewno wylejesz podczas serwisu,poza tym jeśli wlejesz mniej lepki olej niż fabryczny to ta nieznacznie większa ilość oleju będzie dodatkową ochroną przed "dobijaniem" amortyzatora 

-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości