Serwis Z1 Sport RV !

mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Serwis Z1 Sport RV !

Post autor: mmichael »

Niedługo nadejdzie pora serwisu amora :DDD
No więc, nie wiem zbyt wiele o serwisie amorów, będę potrzebował wyczyścić z1 sport rv 2006, przesmarować i wymienić olej, nie chce oddawać do serwisu bo chcę się sam nauczyć tego i oczywiście nie płacić xd
mógłby mi ktoś napisać instrukcję krok po kroku albo jakąś stronkę gdzie takie coś jest
aa, jeszcze nie wiem jaką wybrać gęstość oleju, jeśli to ważne to ważę 60 kg
z góry thx...
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Nie masz obeznania w temacie - odpusc. Akurat z amorem nie ma jaj, spieprzysz cos, a potem placz.
Olej Motul 5W. Dobra cena i dobra jakosc.
mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: mmichael »

Jak bym był w tym obeznany to bym nie zakładał tego tematu, dlatego proszę o instrukcję krok po kroku.
chociaż z wymianą oleju
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

mmichael modelu 2006 nie rozbierałem ale 2007 tak, prosty jak budowa cepa.
Wymiana oleju:
1. Odkręcasz pokrywy korków, spuszczasz powietrze, odkręcasz korki.
2. Wylewasz olej.
3. Wlewasz olej.
4. Zakręcasz korki.
5. Pompujesz powietrze.
Olej wlewasz 5W albo najlepiej jak masz 5 i 10, robisz mieszanke 7,5W.

Smarowanie uszczelek:
1. Odkręcasz pokrętło tłumienia odbicia.
2. Odkręcasz śrubkę u dołu lag z drugiej strony.
3. Pukasz mniejszą śrubką tłumik z lewej i prawej strony.
4. Przytrzymujesz ośkę butem i zdejmujesz koronę wraz z górnymi lagami.
5. Smarujesz smarem/juddy butter itp.
6. Wsadzasz lagi, przykręcasz tłumiki.
7. Cieszysz się udanym serwisem.

Nie bój się serwisu, tam nie ma co zepsuć :)
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

mmichael, jakbys byl obeznany to bys nie pytal, bo konstrukcja widla jest banalna.
mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: mmichael »

a ile oleju idzie na jedną goleń?
i czy smar "elastomer" będzie dobry? do tej pory smarowałem nim duro i jeszcze zostało.
z tego co wiem to 7,5W dają oryginalnie w marzocchi, i czy taki będzie dobry przy mojej wadze, i właściwie co zależy od gęstości oleju?
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Od gęstości oleju zależy jego waga.
[url]http://www.proshox.com[/url]
mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: mmichael »

darex pisze:Od gęstości oleju zależy jego waga.
?
mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: mmichael »

chodziło mi o to czym się będzie różniła praca amora z gęstszym i rzadszym olejem.
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

niczym, bo oleje mają praktycznie taką samą gęstość
[url]http://www.proshox.com[/url]
Cubus5
Posty: 1077
Rejestracja: 13.01.2008 19:17:42
Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
Kontakt:

Post autor: Cubus5 »

mmichael tabelki masz na stronie marzocchi, jak jesteś leniwy to ile wylejesz tyle wlej. Gęstość wpłynie na szybkość tłumienia. 5W w rc2x dobrze się spisywało.
Rajsing 2011 http://www.pinkbike.com/photo/7198816/
gg:1037908
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

darex, dobre :D

Sprawdz czy smar nie ma litu.. Jak nie ma to laduj spokojnie :)
darex
Posty: 225
Rejestracja: 16.08.2005 05:28:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: darex »

Cubus5, gęstość nie może wpłynąć na szybkość tłumienia gdyż oleje do amortyzatorów mają praktycznie taką samą gęstość.
[url]http://www.proshox.com[/url]
mmichael
Posty: 10
Rejestracja: 17.09.2010 11:48:19
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:

Post autor: mmichael »

nie ma litu.
no ok dzięki za help ;]
bazooczyskoDH
Posty: 305
Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
Kontakt:

Post autor: bazooczyskoDH »

"darex" pewnie się czepia o to że to jednak LEPKOŚĆ oleju ma wpływ na siłę tłumienia amortyzatora,jednak utarło się że mówi się GĘSTOŚĆ ... ale dosyć gadania o pierdołach.Im "gęstszy" olej tym amortyzator ma większe tłumienie( wolniej się ugina w obie strony).Ja rozbierałem teraz swojego SHIVERA 2001 i zalałem go olejem MOTUL FORK OIL 5W (półsyntetyk) a uszczelki smarowałem wazeliną kosmetyczną prosto z apteki za ok 2-3zł za opakowanie(jeszcze mi sporo został;) ) .Po serwisie amortyzator jest mniej czuły na kręcenie regulacjami tłumienia ale za to chodzi bardzo ,bardzo przyjemnie;) Jeśli chodzi o ilość oleju to jednak ma ona znaczenie i nie lej "na oko" ,wlej tyle ile wylałeś + powiedzmy 30-40ml bo trochę na pewno wylejesz podczas serwisu,poza tym jeśli wlejesz mniej lepki olej niż fabryczny to ta nieznacznie większa ilość oleju będzie dodatkową ochroną przed "dobijaniem" amortyzatora 8)
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Cubus5 pisze:modelu 2006 nie rozbierałem ale 2007 tak
Pewnie dlatego, że w 2006 tłumik RV nie był w sprzedaży.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości