Chosen 10x135mm poszukuję manuala
Chosen 10x135mm poszukuję manuala
Witam.
Poszukuję manuala serwisowego, tak żeby rozbebeszyć piastę do zera, z łożyskami włącznie.
Sam boję się tego zrobić :( Bo psuja jestem i w ogóle :(
Manuale własnej roboty mile widziane.
Dzięki.
Poszukuję manuala serwisowego, tak żeby rozbebeszyć piastę do zera, z łożyskami włącznie.
Sam boję się tego zrobić :( Bo psuja jestem i w ogóle :(
Manuale własnej roboty mile widziane.
Dzięki.
Nie mam pojęcia jak ta piasta może wyglądać od środka, ale skoro to tajwańska produkcja, to możliwe, że będzie tam to samo co w NS'ie albo Novatecu.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ozbieranie
W tym temacie ak47 wyjaśnia jak rozebrać novateca, dołączam też schemat piasty, może jak nie Tobie to przyda się komuś innemu. Napisałem Ci też PW, sprawdź w wolnej chwili.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... ozbieranie
W tym temacie ak47 wyjaśnia jak rozebrać novateca, dołączam też schemat piasty, może jak nie Tobie to przyda się komuś innemu. Napisałem Ci też PW, sprawdź w wolnej chwili.
- Załączniki
-
- schemat
- piastynovatec.jpg (303.97 KiB) Przejrzano 1275 razy
http://www.youtube.com/watch?v=yxVxs7ho ... re=related
Na tym filmie osi nie trzeba wybijać, nie wiem jak to jest w innych novatecach i Twoim chosenie. Oglądałem filmy z rozbierania jakiś szosowych Novatec'ów i tam też wychodziła tak samo. 7" podejrzewam, że jest na wcisk, próbowałbym ją podważyć i wybić jak zwykłe łożysko.
edit: jest jeszcze rozbieranie hope, tu się troszkę siły używa:
http://www.youtube.com/watch?v=fdgUvv76 ... re=related
Na tym filmie osi nie trzeba wybijać, nie wiem jak to jest w innych novatecach i Twoim chosenie. Oglądałem filmy z rozbierania jakiś szosowych Novatec'ów i tam też wychodziła tak samo. 7" podejrzewam, że jest na wcisk, próbowałbym ją podważyć i wybić jak zwykłe łożysko.
edit: jest jeszcze rozbieranie hope, tu się troszkę siły używa:
http://www.youtube.com/watch?v=fdgUvv76 ... re=related
Pewnie coś jak tutaj

Najpierw wybić z jednej strony, potem z drugiej. Boje się tylko że ten insert zapadek jest na gwincie czy coś. I jak zacznę walić... Sam insert ma na powierzchni otworki, które są pewnie do lajtowania piasty, ale równie dobrze może być do jakiegoś wymyślnego narzędzia serwisowego. A wspoarcie na str. Chosena nie istnieje...

Najpierw wybić z jednej strony, potem z drugiej. Boje się tylko że ten insert zapadek jest na gwincie czy coś. I jak zacznę walić... Sam insert ma na powierzchni otworki, które są pewnie do lajtowania piasty, ale równie dobrze może być do jakiegoś wymyślnego narzędzia serwisowego. A wspoarcie na str. Chosena nie istnieje...
GgG przerabiam ją na 12mm
muszę tą tulejkę wyciągnąć i wymienić na alu (dodatkowo będzie lżejsza).
Mam na serwisie przygotowawczym do sez. rower Łukasza Barana, haki i tą właśnie piastę przerobić chcę. Na filmie z gopro trochę widać nie sztywności na tyle, a że można łatwo to poprawić, dlaczego nie
Mam już ściągnięty bębenek, i w ogóle widzę już bebechy z obu str. Teraz mam samą piastę (zaplecione koło) i wystająca tuleja (nr 2 na moim foto) i Co? Teraz walić od tak, aż wypadnie łożysko?

Mam na serwisie przygotowawczym do sez. rower Łukasza Barana, haki i tą właśnie piastę przerobić chcę. Na filmie z gopro trochę widać nie sztywności na tyle, a że można łatwo to poprawić, dlaczego nie

Mam już ściągnięty bębenek, i w ogóle widzę już bebechy z obu str. Teraz mam samą piastę (zaplecione koło) i wystająca tuleja (nr 2 na moim foto) i Co? Teraz walić od tak, aż wypadnie łożysko?

Raczej nie, otworki nie mają bezpośrednio styku z czymkolwiek o co mogły by się oprzeć itdGgG pisze:
Może te otworki mają na celu jakieś zaklinowanie tego mechanizmu w korpusie piasty?
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
- Kontakt:
SegatiV dużo roboty w tym tuningu Twoim nie widzę, wybijasz łożyska i wywalasz te wszystkie wew. tulejki które prowadzą oś.Później szukasz łożysk takich jak były tylko z wewnętrzną średnicą 12mm i dorabiasz tylejki prowadzące oś w środku na takie które zmieszczą oś 12. Jeżeli dorobienie tych tulejek nie będzie możliwe ( bo będą przecież miały większą średnicę niż poprzednie i mogą się w piaście nie zmieścić ) to funkcję ich przejmą wystarczająco dobrze same łożyska i końcówki piasty ( które też będziesz musiał rozwiercić )
edit: chociaż nie, tulejki między łożyskami muszą zostać sorry:D
edit: chociaż nie, tulejki między łożyskami muszą zostać sorry:D
-
- Posty: 305
- Rejestracja: 19.11.2008 12:38:19
- Kontakt:
Tak jak wyżej pisałem, zastąpię stalową tulejkę (nr. 2) nową aluminiową (lub stal) z otworem fi12mm, co załatwi sprawę, a do tego 2 nowe dystanse. Oś nie powinna bezpośrednio dotykać łożysk, tu chodzi o pasowność itd.
A oś raczej na prasie nie jest wciskana, to łożyska trzymają ją na miejscu.

Chodzi o tą metalową "rułe"
A oś raczej na prasie nie jest wciskana, to łożyska trzymają ją na miejscu.
Chodzi o tą metalową "rułe"
Dobra Chłopaki ! Poradziłem sobie. Moja dusza odkrywcy nie pozwoliła mi czekać na odp. 
Tak jak przypuszczałem, coś blokowało wyjście łożyska, przyjrzałem się i wyszło na to że str. tarczy jest seger-uszczelka, sprytnie zakamuflowany, wyciągnąłem go i łożysko niemal od razu popadło
Dzięki za odpowiedzi.
Wysarczy przygotować nową tulejkę i gra

Tak jak przypuszczałem, coś blokowało wyjście łożyska, przyjrzałem się i wyszło na to że str. tarczy jest seger-uszczelka, sprytnie zakamuflowany, wyciągnąłem go i łożysko niemal od razu popadło

Dzięki za odpowiedzi.
Wysarczy przygotować nową tulejkę i gra

Fajnie że sobie poradziłeś, szkoda tylko, że nie wklejałem tu wszystkiego co znajdę, bo pierwszy link w moich poszukiwaniach był na forum emtb.pl gdzie ktoś napisał:
Swoją drogą, bardzo sprytnie i prosto to rozwiązali w tej piaście. Bębenek praktycznie trzyma się tylko na 'nakrętce' osi. Co do wybijania łożysk z samego bębenka, to błędem moim było uderzanie od strony wewnętrznego łożyska, gdyż ów wewnętrzne łożysko opiera się o pierścień segera, na szczęście raczej nic podczas tych prób nie uszkodziłem, ufff.
Na tym forum znalazłem pierwszy obrazek, myślałem, że wystarczy
A co do osi 12mm - nie myślałeś o tym, żeby wewnątrz zrobić 12mm a na zewnątrz w części która siedzi w hakach 10mm? Unikniesz w ten sposób ingerencji w ramę, sam mam takie rozwiązanie w Big Hicie i jestem zadowolony. Co prawda oś przelotowa waży ~200g z nakrętkami i podkładkami, ale była robiona na szybko, ze zwykłej stali. Kiedyś postaram się o przelotową zrobioną z alu do tego nawiercaną, lub dorobię całą oś wewnętrzną, żeby była skręcana na śruby.
Swoją drogą, bardzo sprytnie i prosto to rozwiązali w tej piaście. Bębenek praktycznie trzyma się tylko na 'nakrętce' osi. Co do wybijania łożysk z samego bębenka, to błędem moim było uderzanie od strony wewnętrznego łożyska, gdyż ów wewnętrzne łożysko opiera się o pierścień segera, na szczęście raczej nic podczas tych prób nie uszkodziłem, ufff.
Na tym forum znalazłem pierwszy obrazek, myślałem, że wystarczy

A co do osi 12mm - nie myślałeś o tym, żeby wewnątrz zrobić 12mm a na zewnątrz w części która siedzi w hakach 10mm? Unikniesz w ten sposób ingerencji w ramę, sam mam takie rozwiązanie w Big Hicie i jestem zadowolony. Co prawda oś przelotowa waży ~200g z nakrętkami i podkładkami, ale była robiona na szybko, ze zwykłej stali. Kiedyś postaram się o przelotową zrobioną z alu do tego nawiercaną, lub dorobię całą oś wewnętrzną, żeby była skręcana na śruby.
- Załączniki
-
- o? 10-12mm
- osbh.jpg (137.01 KiB) Przejrzano 1120 razy
GgG haki w ramie Łukasza są wymienne, i prawdopodobnie będę robił nowe, a chcę mu "wcisnąć" do roweru weeze'ową oś, ponadto zmniejszy się waga o jakieś 12g w stosunku do obecnego rozwiązania (moja 12x135mm jest lżejsza od szpilki CB w rowerze). Ale głównie liczę na skok sztywności.
A jak zrobię nowe haki... Wtedy będzie lekko
A jak zrobię nowe haki... Wtedy będzie lekko

Możesz też zrobić tak jak miałem mieć u siebie: poza osią ze zdjęcia mam tuleję 12mm średnicy, 135mm długości z otworem o średnicy 10mm. Wkłada się to cudo do piasty 12x135, a do środka normalną oś 10mm. Sporo roboty Cię ominie, sztywność nie wiem w jakim stopniu ulegnie poprawie, a i użyjesz osi Weeze 

A ja ze swoją mam taki problem, że od strony bębna nakrętka puściła a od tarczy nie..
I jak to teraz odkręcić gdy ma się tez Chosen'a ale trochę starszy model? Nakrętki kontrujące.. Nie mam jak tej ośki złapać by jakoś odkręcić, niby jest jakby miejsce na klucz płaski na środku osi, ale nie da rady i tak odkręcić, nawet bardzo dobrze dopasowany klucz ześlizguje się..
A może od str tarczy już nic nie trzeba odkręcać tylko młotkiem popukać i wypadnie..?
I jak to teraz odkręcić gdy ma się tez Chosen'a ale trochę starszy model? Nakrętki kontrujące.. Nie mam jak tej ośki złapać by jakoś odkręcić, niby jest jakby miejsce na klucz płaski na środku osi, ale nie da rady i tak odkręcić, nawet bardzo dobrze dopasowany klucz ześlizguje się..
A może od str tarczy już nic nie trzeba odkręcać tylko młotkiem popukać i wypadnie..?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości