Strona 1 z 2

Sprężyna Ti

: 27.04.2011 08:47:21
autor: tatuator
Czy w związku z tym że charakterystyka pracy sprężyny Ti w porównaniu do stalowej jest inna, muszę dobierać na nowo twardość czy śmiało można kupować taką samą?

Czy warto kupować używkę?

Gdzie mogę kupić sprężynę w atrakcyjnej cenie?

Szukam sprężyny ok 400lbs do FOX RC4 3.25

: 27.04.2011 09:03:59
autor: Spaced
Pipczenie z ta inna charakterystyką. Załozysz do dampera i dodasz troche tłumienia to nie jest to szczegolnie odczuwalne. Kupujesz tą samą.

A co do sprezyn 3.0 tez tam pasuje, a biorac pod uwage, długosc gwintu w rc4 to jak dosc szeroko uzwojoną trafisz to nawet 2.75 czy 2.5 styknie(a bedzie lzejsza ;) )

: 27.04.2011 09:59:38
autor: off_road
ja w swoim DHX mam założoną TI 300lbs ale uwaga :P 2.25 :D

Długośc całkowita: 132mm
Skok roboczy dampera: 76mm
132-76=56mm
7 zwojów po 7mm każdy mamy 49mm (formalnie 5 zwojów + 2 zakończenia ale doliczam z zapasem)
56-49=7mm luzu przy dobiciu dampera ;) na ewentualne krecenie sagiem ;)
Tyle ze u siebie tylko blokuje sprezyne nie naprężając jej.

Obliczenia mogące sie komuś przydać na wypadek gdybyś chciał krotsza zakładać ;) Krocej juz sie chyba nie da ;)

: 27.04.2011 11:25:25
autor: mlynooo
off_road to grubo :D. Ja mam do dampera 2.75 włożona Ti od 2.50 :], al 2,25 to już bym się bał :D

: 27.04.2011 11:30:57
autor: off_road
Ja mam do 3.0 włożoną 2.25 ;) ale od czego matematyka ;)

: 27.04.2011 12:12:25
autor: off_road
Troyo mozesz mi powiedizec w ktorym miejscu moje obliczenia sa błędne skoro cos takiego wklejasz? ;>

jeśli nie jesteś w stanie wytłumaczyc czegoś prosto to znaczy że nie rozumiesz tego dobrze ;)

argumentuj:
GDZIE JEST BŁAD?!

: 27.04.2011 13:16:22
autor: casperosensei
taka sprężyna będzie inaczej pracować niż 3.0 na tych ostatnich cm skoku, bedzie max ściśnieta gdzie 3.0 była by w połowie ściśnięta (porównanie obrazowe), ugniecie się x razy szybciej..

: 27.04.2011 13:19:33
autor: off_road
Tylko, że tytan nie ma tendencji do ugniatania sie ;)
kolejny argument proszę.

: 27.04.2011 13:23:26
autor: casperosensei
a to nie wiem :)

: 27.04.2011 13:27:26
autor: off_road
Obliczenia dla 450lbs 3.25 fox-a oryginał z mojego dampera:

Długość: 172mm
Skok roboczy: 76mm
172-76=96mm
ilość zwojów: 11
grubość zwoju: 8mm
11*8=88mm - tyle zajmują zwoje w całej długości
96-88=8mm przy całkowitym zamknieciu dampera...

teraz już wiecie dla czego sprezyny mozna o max 2-3 obroty podkrecać?

O kurna... panowie cuda wynik praktycznie ten sam...

jest sie czego bać mam 1mm roznicy... chyba z deka ktos na idiote wyszedł ;) pozdro casperosensei i troyo ;)

Chyba własnie udowodniłem, że spręzyna 3.25 stal = 2.25 Ti ;)

: 27.04.2011 13:59:56
autor: Spaced
troyo obliczen sie nie czepiam ale ok rok mam sprezyne progressive 2.5 (chyba, moze nawet 2.25 - jest krótsza znacznie od starych 3.0) i nic sie nie dzieje. Troche sie bałem na poczatku ale że dorwałem ja w cenie stalówki to zaryzykowalem i nie ma problemu. Sag podobny jak na starej 250tce gdzie miałem 35-36%

: 27.04.2011 18:39:45
autor: tatuator
Ok czyli mógłbym zaryzykować np sprężynę 2.5 do dampera 3.25?
Cały czas mam wrażenie że krótsza sprężyna będzie miała mniejszą czułość.. Na wadze i tak oszczędzam więc bardziej zależy mi na pracy..

Jeszcze pytanie dotyczące ustawiania sagu.. Czy poprawnym jest mierzenie odległości eye to eye, czy należy mierzyć tylko skok roboczy dampera? Jeśli tak to czy lizyć do odbojnika czy do końca? Może macie jakiś inny patent.. np wysokość suportu względem podłoża?

: 27.04.2011 18:43:26
autor: GgG
Co do sagu to daj obojnik do korpusu, stań na pedałach, zejdź i sprawdź odległość między odbojnikiem a korpusem dampera. Potem dzielisz otrzymaną odległość przez całkowity skok tłoka (76mm dla dampera 241, 70mm dla dampera 222, 64mm dla 216, 50mm dla 200).

: 27.04.2011 18:44:03
autor: Spaced
Masz damper 3.0, nie 3.25 tylko fox daje lekko nadwymiarowe sprezyny do damperów.

Sag mierz na tłoku, nie do odbojnika. 30-40% zaleznie od preferencji ugiecia dampera na tłoku ma byc. Przesun sobie odbojnik na 0mm i zobacz ile sie przesuwa pod tobą.
A na czułosci nic nie tracisz, a w bezpieczniejszy sposób oszczedzasz niz gdzie indziej w rowerze ;)

: 27.04.2011 20:13:29
autor: casperosensei
off_road to dlaczego są produkowane do tych damperów spręzyny o tkaiej dlugośći? Myśle, że mają tam ludzi mądrzejszych niż cale to forum razem wzięte...

: 27.04.2011 20:55:20
autor: off_road
casperosensei litości udowodniłem ze TI spring jest rowny stalowce a ten dalej...

też tak mysle pewnie zaprzęgają NASA albo ruskich do obliczania tego co Ci wypisałem wyżej. Beż kosmicznej technologii nie da rady tego ogarnąć na co jesteś przykładem ;)

: 27.04.2011 21:05:18
autor: casperosensei
nie spinaj, tylko dlaczego mogąc zaoszczędzić tak cenne gramy nie robią tego? po prostu jestem ciekawy, a że nie mam wiedzy pytam mądrzejszych od siebie :)

: 27.04.2011 21:09:36
autor: Vin_OSW
casperosensei pisze:off_road to dlaczego są produkowane do tych damperów spręzyny o tkaiej dlugośći? Myśle, że mają tam ludzi mądrzejszych niż cale to forum razem wzięte...
Zauważ, że stalówki mają grubsze pręty ;) Dalej sobie sam wytłumaczysz ;)
A jeśli Ci chodzi o tytan, to przy tych mniejszych już nie masz pełnej regulacji naprężenia ;)

: 27.04.2011 21:14:35
autor: SeraaX
ja tam bym nie próbował być mądrzejszy od producentów, nie wydaję mi się żeby specjalnie robili za długie sprężyny tytanowe.
Miałem na uczelni materiałoznawstwo, ale na wydziale elektrycznym także w tej sprawie pojęcie mam nikłe, może niech się wypowie jakiś absolwent/student mechaniki.

żeby potem nie było akuku
Obrazek