Marzocchi Super T 2002 Pro obracający się tłumik

Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Marzocchi Super T 2002 Pro obracający się tłumik

Post autor: Blady214 »

Witam,

szukajka niestety nic nie znalazła więc zostałem zmuszony poruszyć problem jaki mam ze swoim amortyzatorem.

Dzisiaj podczas jazdy kumpel stwierdził, że skądś kapie mi olej. Fakt, na obręczy kilka kropel oleju. Szybkie oględziny, cieknie z amora, z dołu, spod śruby od tłumika.

Zjechaliśmy na garaż, próbuję przykręcić śrubę i... nic, najwyraźniej obraca się tłumik. Próbowałem ścisnąć amortyzator oraz skręcić wszystkie regulacje lecz bez efektów.

W jaki sposób dokręcić tą śrubę, jak zablokować tłumik :?:
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Możesz próbować wyjąć lagę i po prostu złapać za część tłumika która się kręci jeśli będzie taka możliwość. Jak już wykręcisz to nie zapomnij wkręcić nakrętki na smar, nie będziesz miał takich problemów w przyszłości.
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

No niestety tak chyba będę musiał zrobić, myślałem że jest jakaś metoda bezinwazyjna (czyt. bez rozbierania amora).
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Po odwróceniu i ściśnięciu tłumik powinien przestać się kręcić. Ja to miałem problem jak mi śruba się zapiekła i mimo że wciskałem amora na 180mm to się nie kręciła.

To nie musi być dociągnięte nie wiadomo jak.
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

pietryna pisze:Po odwróceniu i ściśnięciu tłumik powinien przestać się kręcić.
Niestety kręci się dalej.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Panowie on widac chce zlikwidować ciekniecie mocniejszym dokreceniem... a o uszczelce ktora tam jest to nikt nie wspomniał.
Tłumik ma sie krecic, cobyś gwintu nie zerwał tak ma być ;)
Co innego jakbyś nie mogł z tego powodu jej odkrecic ;) (o tym chyba chłopaki pomysleli)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

off_road pisze:Co innego jakbyś nie mogł z tego powodu jej odkrecic
Zapomniałem dodać, że odkręcić też nie mogę, uszczelki są w dobrym stanie, jakiś miesiąc temu podczas serwisu wymieniałem.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

No to zmienia postać rzeczy... Musisz ugiąć amora i uderzyć w klucz młotkiem. Jak masz nasadkę z rączką to w rączkę "od tyłu", w najcieńszy punkt, czubek... Nie wiem jak to nazwać prawidłowo.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jak nie możesz odkrecic to...
Albo bierzesz klucz udarowy pneumatyczny albo udar z hitachi i odkręcasz na lajcie ;)
Te narzędzia najlepiej sobie z tym radzą czy w rowerowych czy motocyklowych amortyzatorach.
Skocz do kogoś na warsztat i trzepnij to udarem ;)
MOWA O ODKRECANIU żeby nie było ze udarem to dokrecac ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Blady214
Posty: 425
Rejestracja: 29.03.2006 13:45:08
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: Blady214 »

off_road pisze:klucz udarowy pneumatyczny
Pomogło, dziękuję!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości