[amortyzator] Marzocchi 888 RC 2005 170 mm zwiększenie skoku

mitoza-mejoza
Posty: 196
Rejestracja: 17.10.2010 18:43:53
Kontakt:

[amortyzator] Marzocchi 888 RC 2005 170 mm zwiększenie skoku

Post autor: mitoza-mejoza »

Czy ktoś mógłby wyjaśnić jak się tą operację wykonuje ?
Niby każdy wie , wyjąć podkładkę , włożyć podkładkę ale konkretów nie słyszałem pomimo ogólnej opinii , że jest to proste jak budowa cepa ( no może ciut trudniejsze )

Z chęcią bym posłuchał jak taką operacje na ósemkach się przeprowadza , obrazki mile widziane :)
Heksa_chloro_cykloheksan
Mervis
Posty: 607
Rejestracja: 31.03.2009 15:06:05
Lokalizacja: Jurków koło Limanowej
Kontakt:

Post autor: Mervis »

trzeba dotoczyć główną cześć tłoka, wykręć starą wbrew powszechnej opinii da się wykręcić tłok, ale czemu chcesz zmieniać ze 170mm na 200mm skoro i tak rc nie używa 3 ostatnio cm skoku to Ci nici nie da, chyba ze spadniesz z jakiejś skarpy :D
mitoza-mejoza
Posty: 196
Rejestracja: 17.10.2010 18:43:53
Kontakt:

Post autor: mitoza-mejoza »

A wiesz, że miałem ostatnio okazję wyskoczyć na Wierchomlę i ślady brudu kończyły się 1 cm przed koroną . To właśnie skłoniło mnie do napisania postu ;)

Dotoczyć ? brzmi skomplikowanie , sądziłem , że jest to tak proste jak zmiana skoku w 44-kach , gdzie wystarczyło zmienić miejsce podkładki
Heksa_chloro_cykloheksan
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Musisz ingerować w tłumik.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Po prostu robisz przedłużkę tłumika ktora od dołu wyglada jak tłumik a od gory ma miejsce na śrubę :) i tyle :)
Troszke zabawy jest...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mitoza-mejoza
Posty: 196
Rejestracja: 17.10.2010 18:43:53
Kontakt:

Post autor: mitoza-mejoza »

No troszkę jest
off_road pisze:Po prostu robisz przedłużkę tłumika ktora od dołu wyglada jak tłumik a od gory ma miejsce na śrubę :)
Czyli w praktyce może to wyglądać jak hybryda nakrętki na śrubkę i śruby

Jak będę na zimę robić serwis amora , to skoczę do tokarza i omówimy ten temat :)
Heksa_chloro_cykloheksan
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

mitoza-mejoza pisze:Czyli w praktyce może to wyglądać jak hybryda nakrętki na śrubkę i śruby
dokładnie tak :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

off_road pisze:Po prostu robisz przedłużkę tłumika ktora od dołu wyglada jak tłumik a od gory ma miejsce na śrubę :) i tyle :)
Troszke zabawy jest...
Możesz sprecyzować?

Bo jak dla mnie tłumik RC powrotu trzeba by otworzyć i bardzo mocno modyfikować w celu zmiany jego skoku. Robili dwie wersje. 170mm i 200mm.
mitoza-mejoza
Posty: 196
Rejestracja: 17.10.2010 18:43:53
Kontakt:

Post autor: mitoza-mejoza »

pietryna pisze:Bo jak dla mnie tłumik RC powrotu trzeba by otworzyć
To on jest rozbieralny w ogóle ?
Heksa_chloro_cykloheksan
LestatBiker
Posty: 2075
Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
Kontakt:

Post autor: LestatBiker »

Nic nie trzeba otwierać, tylko zrobić jak Off-road pisze, dotoczyć nakręcane przedłużenie końca tłumnika i styka wszystko. Tłumnik lepiej zostawić w spokoju bo jest fabrycznie nierozbieralny.
Back in black
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Osobiście nie jestem przekonany do takiego wyciągania skoku... Co da to że przesuniemy tłumik trochę do góry?

Otwarcie tłumika jest pewnie możliwe ale czy ponowne zamknięcie też to już nie wiem. Przynajmniej jeden przypadek zrobienia tego był.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

pietryna pisałem parę tematów temu, że w moich RC dało się rozkręcić tłumik i zamienić podkładki w zakresie 165-200mm skoku (tłumik kompresji wejścia, drugi był na stałe 200mm tylko jak się go obniżało, to się wciskało 3cm w dół..)
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:Co da to że przesuniemy tłumik trochę do góry?

A bajer w tym ze tłumiki mają identyko skok tylko sie obudową roznią ten z 170mm potrafi wejść do 200.
Skok lagi kończy sie szybciej niż skok tłumika dla tego jego przedłuzeje dzwiga nam lage co za tym skok sie zwiekszy.

szukałem wczoraj ktos kiedys zawalisty manual do tego zrobił z fotkami, wyamiarami, gwintami i wszystkim co trzeba bylo. Ale gdzies wyparował w prezciagu 2 lat ;/
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
XkrisX
Posty: 293
Rejestracja: 20.03.2006 20:40:12
Kontakt:

Post autor: XkrisX »

http://www.pinkbike.com/photo/3197388/ w którymś z numerów 43ride opisywałem ten patent.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

XkrisX pisze:http://www.pinkbike.com/photo/3197388/ w którymś z numerów 43ride opisywałem ten patent.
no kris dobrze, ze tu zagląnąłeś :D
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mitoza-mejoza
Posty: 196
Rejestracja: 17.10.2010 18:43:53
Kontakt:

Post autor: mitoza-mejoza »

A poza fotką, jakieś wymiary ?

Ciekawy patent i dla tokarza to raczej niezbyt skomplikowany ;)
Heksa_chloro_cykloheksan
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Tyle że to tłumiki ssv/ssvf...
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna gośc dał obraz patentu jak ma wyglądać... co z tego, ze to inny tłumik jak zasada działania bedzie ta sama.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Dobra, nie wiem jak głęboko wchodzi tłok w tłumiku hscv, ja swój schowałem już w amora i nie będę sprawdzał.

A różnica jest taka że tłumiki ssv/ssvf są nieruchome i wydłużenie ich rzeczywiście zwiększy ich skok.

Hscv są zabudowane i skok jest zdaje się determinowany przez to jak głęboko może wejść do środka popychacz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość