Blog o serwisie rowerowym
Blog o serwisie rowerowym
Witam, jestem autorem blogu dla rowerzystów odnośnie serwisu i pomocy w wyborze sprzętu. Chciałbym was prosić o pomoc w prowadzeniu tego blogu i o opisywanie swoich swoich serwisowych wyczynów a ja to zamieszczę na blogu dla młodszych pokoleń.
Adres blogu:
http://serwisbike.blogspot.com/
Wszystkie informację proszę przesyłać na adres chines88@wp.pl
Dzięki i pozdrawiam.
Adres blogu:
http://serwisbike.blogspot.com/
Wszystkie informację proszę przesyłać na adres chines88@wp.pl
Dzięki i pozdrawiam.
Uwielbiam te chwilę, gdy zjeżdżając na rowerze słyszę tylko wiatr i szum liści spod kół...
-
- Posty: 1208
- Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
- Lokalizacja: Krotoszyn
- Kontakt:
Re: Blog o serwisie rowerowym
Hej,
Wybaczcie za błędy, postaram się poprawić i zwrócę na to większą uwagę, proszę też wszystkich forumowiczów o pomoc z zamieszczaniem postów na blogu, jeśli coś robiliście w domowy sposób to opiszcie to a ja, jeśli się zgodzicie zamieszczę to na blogu aby inni mogli też sami poradzić, bo wiem jak jest ciężko gdy serwis kosztuje dużo a samemu można coś zrobić.
A teraz problem.
Pomocy mam problem z damperem FOX VANILLA RC bo przerabiam go na powietrze i komorę SPV już przerobiłem na zaworek ale nie mogę znaleźć ustawienia w którym miejscu ma być tłoczek komory powietrznej aby jego praca była bardziej progresywna i działał ProPedal, może mi ktoś pomóc?
Pozdrawiam Chines.
Wybaczcie za błędy, postaram się poprawić i zwrócę na to większą uwagę, proszę też wszystkich forumowiczów o pomoc z zamieszczaniem postów na blogu, jeśli coś robiliście w domowy sposób to opiszcie to a ja, jeśli się zgodzicie zamieszczę to na blogu aby inni mogli też sami poradzić, bo wiem jak jest ciężko gdy serwis kosztuje dużo a samemu można coś zrobić.

A teraz problem.
Pomocy mam problem z damperem FOX VANILLA RC bo przerabiam go na powietrze i komorę SPV już przerobiłem na zaworek ale nie mogę znaleźć ustawienia w którym miejscu ma być tłoczek komory powietrznej aby jego praca była bardziej progresywna i działał ProPedal, może mi ktoś pomóc?
Pozdrawiam Chines.
Uwielbiam te chwilę, gdy zjeżdżając na rowerze słyszę tylko wiatr i szum liści spod kół...
Dawno temu ja przerabiałem Vanilke. Zawór dałem obcięty z dętki, bo miałem taką z pełnym gwintem. Skróciłem go i nagwintowałem bo gwint w wentylu jest inny niż w kapslu komory dampera. Nażynka ma wybite M8x1. Potem wysmarowałem wentyl Distalem i wkręciłem, nasmarowałem jeszcze na wierzch żeby sztywniejsze było i zostawiłem na noc. Jeśli chodzi o pompowanie to robiłem tak jak przy serwisach manitou. pływak wyciągałem zalewałem olejem i wciskałem go do oporu, potem zalewałem do cylindra tłoczyska i zakładając tłoczysko pływak wysuwał sie ok 0.5cm. Skręcałem wszystko i pompowałem na około 125-150PSI. Próbowałem różnych opcji i miałem trochę przygód, na przykład dolne oczko odkręcało sie cały czas od tłoczyska, zwróć na to uwagę i nie porysuj tłoczyska kluczem jak będziesz odkręcać/dokręcać.
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
Re: Blog o serwisie rowerowym
Dzięki wielkie za pomoc i rady. Przetestowałem i musze powiedzieć że po obliczeniu wszystkiego nie można zmierzyć tego tak dokładnie, dlatego wybrałem metodę prób i błędów, postanowiłem poeksperymentować i wyszło idealnie. Komorę spv uzbroiłem w tłoczek i zalałem olejem, skręciłem do kupy i wepchałem tłok do kończ, w ten sposób odpowietrzyłem kanał olejowy aż do komory olejnej. Łatwa i przyjemna robota tylko potem trochę ręce śmierdzą olejem.
No nic omawiam dalej, wlałem oleju do końca gwintu i wkręciłem tłok z pływakiem i nic nie robiłem, poskładałem do kupy i zamontowałem do roweru, Pierwsza jazda bez pompowania dla testu czy coś z tego będzie, okazało się że już wtedy nawet tłumił, wszystko dlatego że w komorze zrobiło się ciśnienie, jak pływak pracuje kompresuje komorę powietrzną jest idealnie. Po napompowaniu działa jeszcze lepiej.
Dziękuję wszystkim za pomoc,
Dzięki NorekO i pietryna, wasze rady pomogły.
Zapraszam na blog i o pomoc z artykułami, jeśli macie ochotę opiszcie jak coś serwisowaliście sami a ja chętnie to opublikuje na blogu.
To nic nie kosztuje, wystarczy włożyć w to trochę czasu i pomysł.
Zapraszam wszystkich na blog i miłej jazdy.
Pozdrawiam Chines88.

Dziękuję wszystkim za pomoc,
Dzięki NorekO i pietryna, wasze rady pomogły.
Zapraszam na blog i o pomoc z artykułami, jeśli macie ochotę opiszcie jak coś serwisowaliście sami a ja chętnie to opublikuje na blogu.
To nic nie kosztuje, wystarczy włożyć w to trochę czasu i pomysł.
Zapraszam wszystkich na blog i miłej jazdy.
Pozdrawiam Chines88.
Uwielbiam te chwilę, gdy zjeżdżając na rowerze słyszę tylko wiatr i szum liści spod kół...
Jak można śmigać bez powietrza w zbiorniczku wyrównawczym?
Przecież to się od razu zapowietrza...
Wy to na prawdę macie pomysły... Dlatego jestem za tym, żeby zamieszczać w dziale Serwis wszystko, bo tam mozna przynajmniej sprostować takie głupoty. A co do głębokości tłoczka IFP to w necie można znaleźć

Od kiedy Fox ma SPV?Chines88 pisze:FOX VANILLA RC i komorę SPV



Wy to na prawdę macie pomysły... Dlatego jestem za tym, żeby zamieszczać w dziale Serwis wszystko, bo tam mozna przynajmniej sprostować takie głupoty. A co do głębokości tłoczka IFP to w necie można znaleźć

-
- Posty: 2379
- Rejestracja: 17.07.2009 08:04:48
- Lokalizacja: Węgierska Górka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości