Strona 1 z 1

Blog o serwisie rowerowym

: 20.06.2011 11:30:43
autor: Chines88
Witam, jestem autorem blogu dla rowerzystów odnośnie serwisu i pomocy w wyborze sprzętu. Chciałbym was prosić o pomoc w prowadzeniu tego blogu i o opisywanie swoich swoich serwisowych wyczynów a ja to zamieszczę na blogu dla młodszych pokoleń.

Adres blogu:
http://serwisbike.blogspot.com/

Wszystkie informację proszę przesyłać na adres chines88@wp.pl

Dzięki i pozdrawiam.

: 20.06.2011 11:49:01
autor: Vin_OSW
Przecież na forum jest dział serwis. To jest konkurencja, więc pewnie ten temat szybko powędruje do śmietnika ;)

: 20.06.2011 12:10:22
autor: quilong
Idea dobra, myślę, że profesjonalizm + zdjęcia i było by super. Tyle, że profesjonalni serwisanci nie chcą się dzielić swoja wiedzą za bardzo ;)

: 20.06.2011 14:27:26
autor: artin.van.bruyen
profesional to to nie będzie, stwierdzam po złej nazwie suntor, powinno być suntour i jeszcze gdzieś widziałem błąd

Re: Blog o serwisie rowerowym

: 23.06.2011 02:29:03
autor: Chines88
Hej,
Wybaczcie za błędy, postaram się poprawić i zwrócę na to większą uwagę, proszę też wszystkich forumowiczów o pomoc z zamieszczaniem postów na blogu, jeśli coś robiliście w domowy sposób to opiszcie to a ja, jeśli się zgodzicie zamieszczę to na blogu aby inni mogli też sami poradzić, bo wiem jak jest ciężko gdy serwis kosztuje dużo a samemu można coś zrobić. :)
A teraz problem.
Pomocy mam problem z damperem FOX VANILLA RC bo przerabiam go na powietrze i komorę SPV już przerobiłem na zaworek ale nie mogę znaleźć ustawienia w którym miejscu ma być tłoczek komory powietrznej aby jego praca była bardziej progresywna i działał ProPedal, może mi ktoś pomóc?

Pozdrawiam Chines.

: 23.06.2011 07:10:50
autor: pietryna
Oblicz objętość popychacza tłoka jaka wchodzi do środka przy maksymalnym ugięciu. W komorze ma być taka objętość z zapasem. Jakim zapasem to nie jestem pewny. Też to możesz sobie wyliczyć ze wzoru na stan gazu doskonałego.

Zakładam że ciśnienie w komorze nie może być większe niż 500psi.

: 23.06.2011 08:26:50
autor: NorekO
Dawno temu ja przerabiałem Vanilke. Zawór dałem obcięty z dętki, bo miałem taką z pełnym gwintem. Skróciłem go i nagwintowałem bo gwint w wentylu jest inny niż w kapslu komory dampera. Nażynka ma wybite M8x1. Potem wysmarowałem wentyl Distalem i wkręciłem, nasmarowałem jeszcze na wierzch żeby sztywniejsze było i zostawiłem na noc. Jeśli chodzi o pompowanie to robiłem tak jak przy serwisach manitou. pływak wyciągałem zalewałem olejem i wciskałem go do oporu, potem zalewałem do cylindra tłoczyska i zakładając tłoczysko pływak wysuwał sie ok 0.5cm. Skręcałem wszystko i pompowałem na około 125-150PSI. Próbowałem różnych opcji i miałem trochę przygód, na przykład dolne oczko odkręcało sie cały czas od tłoczyska, zwróć na to uwagę i nie porysuj tłoczyska kluczem jak będziesz odkręcać/dokręcać.

Re: Blog o serwisie rowerowym

: 25.06.2011 09:13:19
autor: Chines88
Dzięki wielkie za pomoc i rady. Przetestowałem i musze powiedzieć że po obliczeniu wszystkiego nie można zmierzyć tego tak dokładnie, dlatego wybrałem metodę prób i błędów, postanowiłem poeksperymentować i wyszło idealnie. Komorę spv uzbroiłem w tłoczek i zalałem olejem, skręciłem do kupy i wepchałem tłok do kończ, w ten sposób odpowietrzyłem kanał olejowy aż do komory olejnej. Łatwa i przyjemna robota tylko potem trochę ręce śmierdzą olejem.:D No nic omawiam dalej, wlałem oleju do końca gwintu i wkręciłem tłok z pływakiem i nic nie robiłem, poskładałem do kupy i zamontowałem do roweru, Pierwsza jazda bez pompowania dla testu czy coś z tego będzie, okazało się że już wtedy nawet tłumił, wszystko dlatego że w komorze zrobiło się ciśnienie, jak pływak pracuje kompresuje komorę powietrzną jest idealnie. Po napompowaniu działa jeszcze lepiej.

Dziękuję wszystkim za pomoc,
Dzięki NorekO i pietryna, wasze rady pomogły.

Zapraszam na blog i o pomoc z artykułami, jeśli macie ochotę opiszcie jak coś serwisowaliście sami a ja chętnie to opublikuje na blogu.
To nic nie kosztuje, wystarczy włożyć w to trochę czasu i pomysł.

Zapraszam wszystkich na blog i miłej jazdy.

Pozdrawiam Chines88.

: 25.06.2011 09:46:30
autor: Vin_OSW
Jak można śmigać bez powietrza w zbiorniczku wyrównawczym? :shock: Przecież to się od razu zapowietrza...
Chines88 pisze:FOX VANILLA RC i komorę SPV
Od kiedy Fox ma SPV? :shock: :lol: :lol:

Wy to na prawdę macie pomysły... Dlatego jestem za tym, żeby zamieszczać w dziale Serwis wszystko, bo tam mozna przynajmniej sprostować takie głupoty. A co do głębokości tłoczka IFP to w necie można znaleźć ;)

: 25.06.2011 09:59:08
autor: Banan725135650
Chines88 pisze:FOX VANILLA RC bo przerabiam go na powietrze i komorę SPV już przerobiłem
:shock: