Dylemat 888 czy boxxer ???

gejekNS
Posty: 97
Rejestracja: 12.04.2011 17:56:32
Kontakt:

Dylemat 888 czy boxxer ???

Post autor: gejekNS »

siema, na przyszły sezon przesiadam się na fulla i powoli zaczynam rozglądać się za jakimś amortyzatorem, zawsze podobała mi się praca marcoka ale widzę, że teraz strasznie dużo osób śmiga na tych nowych boxxerach, amorek będzie siedział prawdopodobnie w glory fr albo big hicie tym nowszym na 26'' z tył

poważnie się zastanawiam nad :

1.http://allegro.pl/rock-shox-boxxer-rc-c ... 09075.html

2.http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi ... 05962.html

przedstawcie mi swoje argumenty za i przeciw który amor lepszy
maciek000111999
Posty: 665
Rejestracja: 19.02.2010 20:23:55
Kontakt:

Post autor: maciek000111999 »

a jaki budżet chcesz przeznaczyc na amor ?
gejekNS
Posty: 97
Rejestracja: 12.04.2011 17:56:32
Kontakt:

Re: dylemat 888 czy boxxer ???

Post autor: gejekNS »

budżet to plus minus 2000zł jak trzeba będzie to się wstrzymam i dozbieram te 200-300zł, raczej interesują mnie amortyzatory nowe najnizsze modele patrząc na budżet
AlanCK
Posty: 659
Rejestracja: 24.10.2008 17:28:08
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: AlanCK »

Mam boxxa RC CL i praca zdecydowanie lepsza od modeli 2010, z tych dwóch brałbym go bez wachania 888 RCV pracuje przy nim marnie....

Jak chcesz 888 to tylko rc3 evo chodzą naprawde super i jak sie postarasz to kupisz w granicach 2300zł
Sell: Rower - Intense M9
gejekNS
Posty: 97
Rejestracja: 12.04.2011 17:56:32
Kontakt:

Re: dylemat 888 czy boxxer ???

Post autor: gejekNS »

a jak z serwisem u boxxera trzeba go często robić bo 888 zakładam i śmigam cały sezon bez serwisu ???
SegatiV
Posty: 3016
Rejestracja: 08.09.2005 14:43:17
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: SegatiV »

Boxxer, Boxxer i tylko Boxxer.

Serwis - wymiana oleju smarującego + zadbanie o uszczelki - 15min raz na miesiąc będzie Ok, ale czuć różnicę już po 2 dniach.
Serwis ogólny, raz w roku.
Lord_92
Posty: 282
Rejestracja: 08.01.2011 13:52:16
Lokalizacja: Brzesko
Kontakt:

Post autor: Lord_92 »

gejekns nie wiem kto Ci takich bajek naopowiadal ze Boxxer powinien miec czesty serwis... czyzczenie i rozlozenie zalezy od preferencji(wiadomo wyczyszczenie i przesmarowanie od srodka wplynie na prace) wiekszosc ludzi serwisuje boxxa raz do roku, to samo sie tyczy 888.... ps. nie wiem czy Cię przekonuje 3,7 kg ósemek? Jeśli tak to kupuj, praca ? Mi jak i wielu(chyba widac ile ludzi sklonilo się ku boxxerowi...) odpowiada praca rsa. Ciężko wyczuc, co Ci bardziej odpowie, tylko bierz pod uwage ze kupując 888 dodajesz zbyteczny balast rowerowi.
facebook.com/AntidoteBikepark
kontakt@antidotebikepark.pl
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

Nie wiem czy szał boxxem jest spowodowany jego super nano ultra wyglądem, czy jak? Nie hejtuje tu na użytkowników boxxa, bo sam chętnie bym sobie go sprawił, wypowiadam się tylko na temat moich spostrzeżeń.
Mam 888RV 07 serwisowane przynajmniej 1raz na półtora miesiąca, znajomy ma boxxa race 10' zakupiona miękka sprężyna, jeden z najlepszych past smarujących na ślizgi i uszczelki, serwisowany częściej niż mój. I w porównaniu do 8' jego praca nie jest o niebo lepsza,mogę skusić się nawet powiedzieć że 888pracują płynniej (waga znajomego jest zbliżona do mojej, więc sprężyny są prawie tej samej wartości) Kolejna sprawa..waga-moje 8' wagują w okolicy 3.3kg, nie wiem jak boxx, ale to raczej pewne że 8' będą wytrzymalsze, sam nie wiem co bym bardziej polecił boxxa czy 8', ale jeździ na tym pół Polski więc wybór raczej padnie na boxxa, tak czy inaczej pozdro
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Pharaun.ojP!! zacznijmy od tego, że RS tak ma, że nawet mój Totem na parkingu chodzi jak kupa, ale jak w teren pojedziesz to się zmienia diametralnie. Mam porównanie do 66 RC2 ETA. 66 wyłapuje kostkę brukową, ale w terenie jest daleko za Totemem. Totem jest dużo stabilniejszy, nie zapada się tak, i dużo lepiej pracuje ;)

Lecąc dalej. Mówisz, że 888 jest cięższe to i wytrzymalsze? Wiesz skąd się u nich bierze większa waga? W RS w 1 ladzie masz sprężynę, a w 2 olej i tłumik. W Marcoku w 1 masz sprężynę, olej i tłumik w 2 to samo,czyli sprężynę, olej i tłumik. I właśnie du masz różnicę wagi. Dając protone do 888 i do boxxa oba już oscylują w podobnej wadze.
gejekNS
Posty: 97
Rejestracja: 12.04.2011 17:56:32
Kontakt:

Re: dylemat 888 czy boxxer ???

Post autor: gejekNS »

mam nadzieję, że boxxer nie pracuje tak jak domain, bo miałem go w sztywniaku i zamieniłem na 66 i jest o niebo lepiej, preferuję miękkie amortyzatory, śmigałem na 888 RCV 09 kumpla i jak dla mnie to praca miodzio, także się poważnie zastanawiam, bo widzę, że więcej argumentów na korzyść boxxa ale się już sparzyłem rock shox jak miałem domaina...
~helmans94~
Posty: 14
Rejestracja: 13.08.2010 19:55:43
Lokalizacja: Wadowice
Kontakt:

Post autor: ~helmans94~ »

A jaki model tego Domaina miałeś ? Ja jeżdżę już 2 sezon na 318 z u-turnem i jestem bardzo zadowolony z jego pracy, wybiera wszystko po drodze, do tego ma liniową pracę i na trasach typowo dh nie ma z nim najmniejszego problemu... Co do tematu, na Twoim miejscu troche bym dozbierał i kupił boxxera team'a, mission control w połączeniu z dwupółką i sprężyną, to jest to :D
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

Vin_OSW .. masz racje ze boxxery w miejscu nie pracują, ale nie wypowiadał bym się w tym temacie jeśli tylko uginałbym boxxa w miejscu. Jeździłem na nim w terenie i to sporo więc jako tako mam porównanie.
Owszem 888mają 2 sprężyny,ale tak czy inaczej zaliczył bym je do wytrzymalszych niż boxxy, nie na darmo nazywa się je wykałaczki, wiadomo jak się rozpędzisz i przy***lisz w sciane na czoło to prawie wszystko polegnie, ale boxxy zawodziły częściej. Także czy 888 czy boxx...mysle że obydwa warte swojej ceny, kwestia gustu kto co wybierze, tyle ode mnie. :)
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Pharaun.ojP!! pisze:boxxy zawodziły częściej
Mówisz o tych starych. Te nowe PODOBNO już są wytrzymalsze. Ale ja i tak nie mam przekonania do boxxa ;) Jedynie na co zmienię totema to 888 RC3 Evo ;)
gejekNS
Posty: 97
Rejestracja: 12.04.2011 17:56:32
Kontakt:

Re: dylemat 888 czy boxxer ???

Post autor: gejekNS »

no widziałem jak gościu dosłownie złamał na wierchomli boxxera na pół, to był rocznik 2008, 888 na pewno są wytrzymalsze moim zdaniem, śmigałem też troszkę na boxxie w terenie i mnie praca nie powalił, chyba się na ósemeczki zdecydują bo to amor na lata a boxxer góra 2 sezony moim zdaniem
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

No ja osobiście za rok czy dwa celował będę w 888 RC3 Evo chyba że bosy wyrzucą za jakieś grosze, ale wątpię...
Pharaun.ojP!!
Posty: 476
Rejestracja: 09.10.2007 14:59:18
Kontakt:

Post autor: Pharaun.ojP!! »

o ile się nie mylę, to 888 odkąd zmieniły design dolnych lag sa produkowane na Taiwanie, i na nie tez należy uważać, gdyż znajomy w 888rcv 2009 skręcił tłumienie na maxa, silnie ugiął, nagle pierdutło, jebutło, poskrzeczało i tłumienie w pizdu poszło :D Także mam zaufanie do marcoków robionych jeszcze we Włoszech :)
xDkrystian
Posty: 473
Rejestracja: 12.03.2010 21:55:40
Lokalizacja: Oslo/Oświęcim
Kontakt:

Post autor: xDkrystian »

a czy ktoś mi powie czy jest znaczna różnica w boxxerze czy też 888 po wsadzeniu protona ?
dragon-pl
Posty: 330
Rejestracja: 03.07.2005 16:33:34
Lokalizacja: Oświęcim/BB
Kontakt:

Post autor: dragon-pl »

Jak ktoś wyżej napisał 888 ja bym brał tylko wersje RC3 evo Ti bo to bajka amor jest.Ale jak masz do wyboru inne to jednak brałbym Boxxa.Dobrze go na początku przeserwisujesz i będziesz zadowolony :)

W tamtym roku miałem 888 vf2,wcześniej miałem vf,66rc2x(06 i 07) w tym na początku Totema Solo Aira,a obecnie Boxxa WC 2010.Mogę powiedzieć,że Boxxer wymiata na całej linii.Z tych wszystkich co miałem amorów to najlepszy jest.

Jednak jak śmigałem na Boxxerze Race 2010 to nie było tak super i wtedy wolałbym moją 888 dobrze zrobioną,tak jak miałem.Ogólnie moim zdaniem to w tych niższych modelach to tam aż tak dużej różnicy nie będzie widać.Zrobisz dobrze serwis,ustawisz fajnie to każdy amor Ci będzie pasować.Np miałem 66 rc2x 06 150mm mega cudowny amor,wcześniej miałem z 07 i porażka amor.Może po prostu miałem pecha :)

Podsumowując jak zależy Ci też wyglądzie to bierz Boxxera(kwestia gustu).Bo moim zdaniem dużej różnicy między tymi dwoma nie odczujesz.Dasz komuś do zrobienia porządnego serwisu lub sam sobie zrobisz.
http://dragon-pl.pinkbike.com/
gg:4231207
Vin_OSW
Posty: 3652
Rejestracja: 01.12.2008 00:40:00
Lokalizacja: Москва
Kontakt:

Post autor: Vin_OSW »

Pharaun.ojP!! pisze:o ile się nie mylę, to 888 odkąd zmieniły design dolnych lag sa produkowane na Taiwanie, i na nie tez należy uważać, gdyż znajomy w 888rcv 2009 skręcił tłumienie na maxa, silnie ugiął, nagle pierdutło, jebutło, poskrzeczało i tłumienie w pizdu poszło :D Także mam zaufanie do marcoków robionych jeszcze we Włoszech :)
No i tu kolejne sprostowanie. Owszem kiedy produkcja się przeniosła jakość poszła w dół. W 2008 szajs, w 2009 już trochę lepiej, ale już w 2010 marcoki są dobre ;)
gejekNS pisze:no widziałem jak gościu dosłownie złamał na wierchomli boxxera na pół, to był rocznik 2008,
Dlatego mówimy o 2010, a nie starych. Stare miały 32 mm lagi, były słabe, nowe mają 35 mm są mocniejsze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości