Witam.
Obecnie uzywam DHX 5.0 air. Da sie go latwo serwisowac i przy maestro nie dobija. Ale wyczuwam ze brakuje mi troche srodka skoku.
Jezdze agresywny AM i okazjonalnie po trasach DH. Podoba mi sie idea powietrzniaka bo na lzejsze a dluzsze wyprawy moge go szybko utwardzic.
Mam okazje kupic w dobrej cenie nowego RP23 XV wiec z wieksza komora powietrzna.
plusy RP23 XV:
+ podobno ma lepszy srodek skoku i koledzy w swoich rowerach 160mm 150mm sa bardzo zadowoleni mimo ze maja jednozawiasy).
+ lzejszy
minusy:
- mniej ustawien (brak bottom out)
- czy one sa wypelnione jakims swinstwem gazem co nie pozwala w pelni go przeserwisowac samemu w domu??
Zastanawiam sie tez nad RC2 albo RC4
Mile widziane sugestie.
Dzieki
Lukasz
Damper do ramy Reign X 2009
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
A może Rock Shox Monarch 4.2 High Volume?
http://www.rowerowy.com/czesci/dampery/ ... rch_4_2_hv
Jest w nim, regulacja tłumienia początku i końca skoku, kompresji i Floodgate. Ewentualnie wersja Plus z zbiorniczkiem wyrównawczym. Sam za rok chyba skusze się na takowy damper o ile będę przerabiał swoją maszynę na Enduro/Mountain FR. Poszukaj też osoby która ma rabat na rowerowym. Mnie po rabacie 12% wychodzi 633 zł.
http://www.rowerowy.com/czesci/dampery/ ... rch_4_2_hv
Jest w nim, regulacja tłumienia początku i końca skoku, kompresji i Floodgate. Ewentualnie wersja Plus z zbiorniczkiem wyrównawczym. Sam za rok chyba skusze się na takowy damper o ile będę przerabiał swoją maszynę na Enduro/Mountain FR. Poszukaj też osoby która ma rabat na rowerowym. Mnie po rabacie 12% wychodzi 633 zł.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10861186
po tuningu czyli zmniejszeniu komory powietrznej? czy kombinowales z shimami.
wyguglowalem 2 sposoby:
- zmiana "puszki" komory powietrznej DHX na te mniejsza RP23
- dolanie oleju do komory powietrznej poprawia podobno srodek skoku (co wydaje mi sie dziwne bo myslalem ze poprawi raczej koniec)
w sumie dolanie oleju tez spowoduje ze mniej powietrza zmiesci sie w komorze.
Jednak troche sie boje dolewac oleju zeby nie rozwalic uszczelek przy dobiciu.
@Slopstyler
dobra opcja ten monarch - jak bede mial znizke to sie zastanowie
ale widze z tego
ze potrzebowalbym go w zaworowaniu E (czuje sie jakbym flet kupowal)
wyguglowalem 2 sposoby:
- zmiana "puszki" komory powietrznej DHX na te mniejsza RP23
- dolanie oleju do komory powietrznej poprawia podobno srodek skoku (co wydaje mi sie dziwne bo myslalem ze poprawi raczej koniec)
w sumie dolanie oleju tez spowoduje ze mniej powietrza zmiesci sie w komorze.
Jednak troche sie boje dolewac oleju zeby nie rozwalic uszczelek przy dobiciu.
@Slopstyler
dobra opcja ten monarch - jak bede mial znizke to sie zastanowie

ale widze z tego

ze potrzebowalbym go w zaworowaniu E (czuje sie jakbym flet kupowal)
tak odgrzebuje bo wtedy odpuscilem a teraz znowu szukam sprezyniaka do starego reigna X (2009). Upieram sie przy RC4 ze wzgledu na ustawienia ktorych mi brakuje w aktualnym zestawie.freed pisze:Rc2/rc4 nie wejdą,za duże zbiorniki mają
znalazlem to http://timball.pinkbike.com/album/Reign-X/

Czyli chlopu sie udalo zamontowac RC4.
Pisze jednak ze damper jest nowy wiec zakladam ze nie jezdzil z nim.
Jak widac na focie damper wszedl w "dziure" ale nie wiem czy maly zbiornik nie bedzie walic o plastikowa oslone.
Mam juz pomysl na to zeby te oslone odsunac od klatki lekko od dolu za pomoca blaszek - nawet starego ogniwa z lancucha. (czyli bardziej ja odchylic od ramy)
na gorna srube cos w stylu podkladki z kopula jak w starych juicy 5 byly zeby sie plastik nie wyginal ale dobrze ulozyl po odchyleniu dolnej czesci.
Zamieszczam to na wszelki wypadek zanim kupie cokolwiek zebyscie lukneli na to
dzieki
PS: to jest to o czym mysle

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość