Damper powietrzny do Transition Bottlerocket

miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Damper powietrzny do Transition Bottlerocket

Post autor: miki1520 »

Witam!
Ostatnio rozważam nad zmianą wyżej wymienionego dampera z wersji coil na air, lecz przed ostateczną decyzją chciałbym się spytać Was o poradę, a mianowicie czy warto. Jakie są plusy i minusy obydwu wersji, czy jest duża różnica pracy zawieszenia i który bardziej polecacie. Dodam, że będzie on pracował w ramie Transition Bottlerocket przy długości 200x57 mm. Pozdro!
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Czy model z low volume can czy hv can? Jak hv (lub stary model) to nie tykaj tego kijem. Bedzie przez skok przelatywac.
Szczerze ja bym w ogole dhxa sie pozbył albo oddał na tune gdzies.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Do tego tranzystora smialo mozesz wpakować AIR-a jego krzywa progresji bardzo ladnie wyrowna 'niedociagniecia' pracy powietrznego amora :)
W skrocie ostrzymasz bardzo liniową prace łączac AIR + Tranzystor ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Miałem 5.0 air 241 06 rok, szczerzę nie polecił bym go nikomu.
Non stop miałem z nim problemy, fakt że praca przyzwoita ale to jedyny atut.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Do tego tranzystora smialo mozesz wpakować AIR-a jego krzywa progresji bardzo ladnie wyrowna 'niedociagniecia' pracy powietrznego amora
W skrocie ostrzymasz bardzo liniową prace łączac AIR + Tranzystor
z duża puszka nawet progresywna rama bedzie przelatywac przez skok niestety .
miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

Post autor: miki1520 »

Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
diesel2117 słyszałem, że roczniki poniżej 2007 były problemowe.
Ogółem jest sens pakować się w powietrze, może przerzucić się na Marzocchi, może fox rp23?
off_road o pracę liniową mi nie chodzi, czy z damperem powietrznym i wtedy jakim można uzyskać pracę zawieszenia progresywną?
bamix71
Posty: 1182
Rejestracja: 19.10.2008 14:21:08
Lokalizacja: ELBLĄG
Kontakt:

Post autor: bamix71 »

miki1520....podjedz do Mnie do sklepu to pogadamy ;)
Radix
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

To znaczy ja miałem składaka 06/07 (większość 07) w tym główna komora i same problemy miałem. Jeśli się puszkę wymieni na tego z RP to bdb damperek.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

miki1520 pisze:Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
Nie. Chodzi o komore powietrzną. W nowszych rocznikach (od 09 czy 2010) były 2 wersje dh aira - lv i hv. Czyli duza i mała komora powietrzna. Jak chcesz brać to tylko z małą.
diesel2117 pisze:Jeśli się puszkę wymieni na tego z RP to bdb damperek.
Z rp LV ale te nowe dhx airy tez maja lv - problem taki, ze jest lepiej ale dalej nie jest super. Miałem swapa w lapierre i jakos nie byłem zachwycony. Jakbym miał brac powietrze to wolalbym manitou, rsa albo x-fusion. No chyba ze jest dziki hajs to bos (1800 w pl?) albo ccdb.
diesel2117
Posty: 1357
Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
Kontakt:

Post autor: diesel2117 »

Hmm.. ja miałem z tą "podwójną" komorą.
http://allegro.pl/show_item.php?item=1818165286
miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

Post autor: miki1520 »

"dzikiego hajsu" niestety nie ma i jedyne co wchodzi w grę to zamiana na mojego. Co do manitou nie jestem przekonany ogółem do firmy, miałem amortyzator, nie bylem zadowolony, miałem ich damper i to samo.. Czyli ewentualnie w grę wchodzi RS bądź X-Fusion ( i wówczas jakie modele? ), lecz tu z dostępnością chyba pojawia się problem - mało jest takich na allegro.
DH-luka
Posty: 415
Rejestracja: 05.09.2009 00:15:26
Kontakt:

Post autor: DH-luka »

jeden gosciu z ridemonkey pisal ze dolewal oleju 10-15ml do glownej komory powietrznej i w ten sposob zmniejszal jej objetosc. nie wiem co na to uszczelki ale brzmi taniej niz zmiana puszki na mniejsza (te z rp) i bezpieczniej niz zaklejanie dziurki laczacej 2 komory....

ja zalalem 10wt i odpowietrzylem swojego aira i jest duzo lepiej (reign x , Maestro)

edit:
jeszcze mi tutaj ktos polecal monarcha 4.2 air, tylko uwazaj na zaworowanie.
ja zostaje przy dhx air bo go juz kupilem ale jakbym mial wybor jak Ty masz to bym wybral Coil i sprezyne ti
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

A co powiesz na ROCO? Ja miałem ten najniższy model LO DC przy długości 190 miał 50 mm skoku. Generalnie byłem z niego zachwycony. Świetna praca, ogromny zakres regulacji i blokada.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak nie masz kasy na drozsze powietrze typu Roco WC air, Vivid Air, CCDB, Bos czy X fusion to zostałbym przy sprężynie. Ubijesz moze troche masy na powietrzu ale ryzykujesz utratą pracy. Mój dhx air 07 po zmniejszeniu komory i tunie mojo pracował lepiej i chwalilem sobie poprawe ale dalej to nie był zjawiskowy damper.
miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

Post autor: miki1520 »

O wagę mi nie chodzi, bardziej o pracę oraz z takim założeniem został utworzony ten temat. Ze wszystkiego zdecydowałem na razie pozostać przy coil i wsadzić do niego tytan, a w przyszłości, jak się zbierze więcej kasy, być może zmienić na damper powietrzny z wyższej półki.
miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Post autor: miki1520 »

Odświeżam ponieważ przyszedł mi do głowy pomysł z Rock Shox Monarch 4.2. Na rowerowy.com dostępne są wersje lv i hv lecz jak to pisaliście wyżej jedynie lv wchodzi w grę, do tego wybór zaworowania. Skok ramy - 140 mm, skok dampera 57 mm (przy długości 200 mm). Leverage Ratio wynosi wówczas 2,45, lecz w zależności od czego dodaje się lub odejmuje te 0,1? Wybrać wtedy Tune A czy Tune B, z którym zaworowaniem praca byłaby lepsza?
miki1520
Posty: 79
Rejestracja: 24.04.2011 12:41:07
Kontakt:

Post autor: miki1520 »

Byłby ktoś w stanie mi pomóc/doradzić?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Dodaje i odejmuje sie w zależnosci od tego czy rama jest progresywna czy degresywna. Butelka to raczej progres tak?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości