Damper powietrzny do Transition Bottlerocket
Damper powietrzny do Transition Bottlerocket
Witam!
Ostatnio rozważam nad zmianą wyżej wymienionego dampera z wersji coil na air, lecz przed ostateczną decyzją chciałbym się spytać Was o poradę, a mianowicie czy warto. Jakie są plusy i minusy obydwu wersji, czy jest duża różnica pracy zawieszenia i który bardziej polecacie. Dodam, że będzie on pracował w ramie Transition Bottlerocket przy długości 200x57 mm. Pozdro!
Ostatnio rozważam nad zmianą wyżej wymienionego dampera z wersji coil na air, lecz przed ostateczną decyzją chciałbym się spytać Was o poradę, a mianowicie czy warto. Jakie są plusy i minusy obydwu wersji, czy jest duża różnica pracy zawieszenia i który bardziej polecacie. Dodam, że będzie on pracował w ramie Transition Bottlerocket przy długości 200x57 mm. Pozdro!
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air
Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
diesel2117 słyszałem, że roczniki poniżej 2007 były problemowe.
Ogółem jest sens pakować się w powietrze, może przerzucić się na Marzocchi, może fox rp23?
off_road o pracę liniową mi nie chodzi, czy z damperem powietrznym i wtedy jakim można uzyskać pracę zawieszenia progresywną?
diesel2117 słyszałem, że roczniki poniżej 2007 były problemowe.
Ogółem jest sens pakować się w powietrze, może przerzucić się na Marzocchi, może fox rp23?
off_road o pracę liniową mi nie chodzi, czy z damperem powietrznym i wtedy jakim można uzyskać pracę zawieszenia progresywną?
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Nie. Chodzi o komore powietrzną. W nowszych rocznikach (od 09 czy 2010) były 2 wersje dh aira - lv i hv. Czyli duza i mała komora powietrzna. Jak chcesz brać to tylko z małą.miki1520 pisze:Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
Z rp LV ale te nowe dhx airy tez maja lv - problem taki, ze jest lepiej ale dalej nie jest super. Miałem swapa w lapierre i jakos nie byłem zachwycony. Jakbym miał brac powietrze to wolalbym manitou, rsa albo x-fusion. No chyba ze jest dziki hajs to bos (1800 w pl?) albo ccdb.diesel2117 pisze:Jeśli się puszkę wymieni na tego z RP to bdb damperek.
-
- Posty: 1357
- Rejestracja: 27.09.2009 09:11:26
- Kontakt:
Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air
"dzikiego hajsu" niestety nie ma i jedyne co wchodzi w grę to zamiana na mojego. Co do manitou nie jestem przekonany ogółem do firmy, miałem amortyzator, nie bylem zadowolony, miałem ich damper i to samo.. Czyli ewentualnie w grę wchodzi RS bądź X-Fusion ( i wówczas jakie modele? ), lecz tu z dostępnością chyba pojawia się problem - mało jest takich na allegro.
jeden gosciu z ridemonkey pisal ze dolewal oleju 10-15ml do glownej komory powietrznej i w ten sposob zmniejszal jej objetosc. nie wiem co na to uszczelki ale brzmi taniej niz zmiana puszki na mniejsza (te z rp) i bezpieczniej niz zaklejanie dziurki laczacej 2 komory....
ja zalalem 10wt i odpowietrzylem swojego aira i jest duzo lepiej (reign x , Maestro)
edit:
jeszcze mi tutaj ktos polecal monarcha 4.2 air, tylko uwazaj na zaworowanie.
ja zostaje przy dhx air bo go juz kupilem ale jakbym mial wybor jak Ty masz to bym wybral Coil i sprezyne ti
ja zalalem 10wt i odpowietrzylem swojego aira i jest duzo lepiej (reign x , Maestro)
edit:
jeszcze mi tutaj ktos polecal monarcha 4.2 air, tylko uwazaj na zaworowanie.
ja zostaje przy dhx air bo go juz kupilem ale jakbym mial wybor jak Ty masz to bym wybral Coil i sprezyne ti
Jak nie masz kasy na drozsze powietrze typu Roco WC air, Vivid Air, CCDB, Bos czy X fusion to zostałbym przy sprężynie. Ubijesz moze troche masy na powietrzu ale ryzykujesz utratą pracy. Mój dhx air 07 po zmniejszeniu komory i tunie mojo pracował lepiej i chwalilem sobie poprawe ale dalej to nie był zjawiskowy damper.
Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air
O wagę mi nie chodzi, bardziej o pracę oraz z takim założeniem został utworzony ten temat. Ze wszystkiego zdecydowałem na razie pozostać przy coil i wsadzić do niego tytan, a w przyszłości, jak się zbierze więcej kasy, być może zmienić na damper powietrzny z wyższej półki.
Odświeżam ponieważ przyszedł mi do głowy pomysł z Rock Shox Monarch 4.2. Na rowerowy.com dostępne są wersje lv i hv lecz jak to pisaliście wyżej jedynie lv wchodzi w grę, do tego wybór zaworowania. Skok ramy - 140 mm, skok dampera 57 mm (przy długości 200 mm). Leverage Ratio wynosi wówczas 2,45, lecz w zależności od czego dodaje się lub odejmuje te 0,1? Wybrać wtedy Tune A czy Tune B, z którym zaworowaniem praca byłaby lepsza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości