Strona 1 z 1

Damper powietrzny do Transition Bottlerocket

: 27.09.2011 12:17:06
autor: miki1520
Witam!
Ostatnio rozważam nad zmianą wyżej wymienionego dampera z wersji coil na air, lecz przed ostateczną decyzją chciałbym się spytać Was o poradę, a mianowicie czy warto. Jakie są plusy i minusy obydwu wersji, czy jest duża różnica pracy zawieszenia i który bardziej polecacie. Dodam, że będzie on pracował w ramie Transition Bottlerocket przy długości 200x57 mm. Pozdro!

: 27.09.2011 12:33:50
autor: Spaced
Czy model z low volume can czy hv can? Jak hv (lub stary model) to nie tykaj tego kijem. Bedzie przez skok przelatywac.
Szczerze ja bym w ogole dhxa sie pozbył albo oddał na tune gdzies.

: 27.09.2011 14:58:51
autor: off_road
Do tego tranzystora smialo mozesz wpakować AIR-a jego krzywa progresji bardzo ladnie wyrowna 'niedociagniecia' pracy powietrznego amora :)
W skrocie ostrzymasz bardzo liniową prace łączac AIR + Tranzystor ;)

: 27.09.2011 15:25:42
autor: diesel2117
Miałem 5.0 air 241 06 rok, szczerzę nie polecił bym go nikomu.
Non stop miałem z nim problemy, fakt że praca przyzwoita ale to jedyny atut.

: 27.09.2011 18:20:44
autor: Spaced
off_road pisze:Do tego tranzystora smialo mozesz wpakować AIR-a jego krzywa progresji bardzo ladnie wyrowna 'niedociagniecia' pracy powietrznego amora
W skrocie ostrzymasz bardzo liniową prace łączac AIR + Tranzystor
z duża puszka nawet progresywna rama bedzie przelatywac przez skok niestety .

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

: 28.09.2011 13:48:56
autor: miki1520
Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
diesel2117 słyszałem, że roczniki poniżej 2007 były problemowe.
Ogółem jest sens pakować się w powietrze, może przerzucić się na Marzocchi, może fox rp23?
off_road o pracę liniową mi nie chodzi, czy z damperem powietrznym i wtedy jakim można uzyskać pracę zawieszenia progresywną?

: 28.09.2011 14:18:17
autor: bamix71
miki1520....podjedz do Mnie do sklepu to pogadamy ;)

: 28.09.2011 14:22:15
autor: diesel2117
To znaczy ja miałem składaka 06/07 (większość 07) w tym główna komora i same problemy miałem. Jeśli się puszkę wymieni na tego z RP to bdb damperek.

: 28.09.2011 14:39:57
autor: Spaced
miki1520 pisze:Spaced duża puszka - rozumiem chodzi o zbiorniczek wyrównawczy? Bo nie ogarniam za bardzo w powietrznych..
Nie. Chodzi o komore powietrzną. W nowszych rocznikach (od 09 czy 2010) były 2 wersje dh aira - lv i hv. Czyli duza i mała komora powietrzna. Jak chcesz brać to tylko z małą.
diesel2117 pisze:Jeśli się puszkę wymieni na tego z RP to bdb damperek.
Z rp LV ale te nowe dhx airy tez maja lv - problem taki, ze jest lepiej ale dalej nie jest super. Miałem swapa w lapierre i jakos nie byłem zachwycony. Jakbym miał brac powietrze to wolalbym manitou, rsa albo x-fusion. No chyba ze jest dziki hajs to bos (1800 w pl?) albo ccdb.

: 28.09.2011 14:49:27
autor: diesel2117
Hmm.. ja miałem z tą "podwójną" komorą.

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

: 28.09.2011 16:24:17
autor: miki1520
"dzikiego hajsu" niestety nie ma i jedyne co wchodzi w grę to zamiana na mojego. Co do manitou nie jestem przekonany ogółem do firmy, miałem amortyzator, nie bylem zadowolony, miałem ich damper i to samo.. Czyli ewentualnie w grę wchodzi RS bądź X-Fusion ( i wówczas jakie modele? ), lecz tu z dostępnością chyba pojawia się problem - mało jest takich na allegro.

: 28.09.2011 16:35:14
autor: DH-luka
jeden gosciu z ridemonkey pisal ze dolewal oleju 10-15ml do glownej komory powietrznej i w ten sposob zmniejszal jej objetosc. nie wiem co na to uszczelki ale brzmi taniej niz zmiana puszki na mniejsza (te z rp) i bezpieczniej niz zaklejanie dziurki laczacej 2 komory....

ja zalalem 10wt i odpowietrzylem swojego aira i jest duzo lepiej (reign x , Maestro)

edit:
jeszcze mi tutaj ktos polecal monarcha 4.2 air, tylko uwazaj na zaworowanie.
ja zostaje przy dhx air bo go juz kupilem ale jakbym mial wybor jak Ty masz to bym wybral Coil i sprezyne ti

: 28.09.2011 17:50:20
autor: KubaLa
A co powiesz na ROCO? Ja miałem ten najniższy model LO DC przy długości 190 miał 50 mm skoku. Generalnie byłem z niego zachwycony. Świetna praca, ogromny zakres regulacji i blokada.

: 28.09.2011 19:09:41
autor: Spaced
Jak nie masz kasy na drozsze powietrze typu Roco WC air, Vivid Air, CCDB, Bos czy X fusion to zostałbym przy sprężynie. Ubijesz moze troche masy na powietrzu ale ryzykujesz utratą pracy. Mój dhx air 07 po zmniejszeniu komory i tunie mojo pracował lepiej i chwalilem sobie poprawe ale dalej to nie był zjawiskowy damper.

Re: FOX DHX 5.0 Coil vs. Air

: 01.10.2011 14:52:54
autor: miki1520
O wagę mi nie chodzi, bardziej o pracę oraz z takim założeniem został utworzony ten temat. Ze wszystkiego zdecydowałem na razie pozostać przy coil i wsadzić do niego tytan, a w przyszłości, jak się zbierze więcej kasy, być może zmienić na damper powietrzny z wyższej półki.

: 23.01.2012 14:36:23
autor: miki1520
Odświeżam ponieważ przyszedł mi do głowy pomysł z Rock Shox Monarch 4.2. Na rowerowy.com dostępne są wersje lv i hv lecz jak to pisaliście wyżej jedynie lv wchodzi w grę, do tego wybór zaworowania. Skok ramy - 140 mm, skok dampera 57 mm (przy długości 200 mm). Leverage Ratio wynosi wówczas 2,45, lecz w zależności od czego dodaje się lub odejmuje te 0,1? Wybrać wtedy Tune A czy Tune B, z którym zaworowaniem praca byłaby lepsza?

: 25.01.2012 12:44:31
autor: miki1520
Byłby ktoś w stanie mi pomóc/doradzić?

: 25.01.2012 15:56:02
autor: Spaced
Dodaje i odejmuje sie w zależnosci od tego czy rama jest progresywna czy degresywna. Butelka to raczej progres tak?