Strona 1 z 1
[Damper] 5th element- odpowietrzanie
: 31.10.2011 22:09:57
autor: Kammil
Witam. Tak jak w temacie jak odpowietrzyć damper 5th element? Prosił bym o opisanie krok po kroku
Pozdro
: 01.11.2011 10:51:10
autor: MUSZEL
było już nie raz, może byś poszukał?

: 01.11.2011 15:33:42
autor: LisuKrakow
Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie
: 01.11.2011 22:19:37
autor: Kammil
Czytałem już te arty ale mam jeszcze pewne niejasności

Chodzi mi o to czy w miejscu zaznaczonym na rysunku poniżej też ma być olej?
http://www.imagebanana.com/view/cbcfbpo ... arning.GIF
: 02.11.2011 16:29:23
autor: venon666
wedlug mnie a tego nie robilem podczas wlewania oleju tlok powinien byc rozciagniety do maksa zeby tam ci sie powietrze nie nazbieral a tlok ma w sobie jakies dziury przez ktore sie olej przeciska i dlatego tlumi jakby tam nie bylo oleju to by byl zapowietrzony ale to moje zdanie laika w tym temacie
Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie
: 02.11.2011 18:38:24
autor: Kammil
Też mi się wydaje że tam wszędzie musi być olej i ani trochę powietrza... Nigdy nie rozbierałem dampera, wgl to mój pierwszy full

: 02.11.2011 20:27:55
autor: MUSZEL
oczywiście że tam musi być olej. Przecież głównie to do tej komory sie go leje

inaczej nie było by tłumienia
Re: [Damper] 5th element- odpowietrzanie
: 02.11.2011 20:43:50
autor: Kammil
Może ktoś mi jeszcze odpowie w spr oleju:) muszę kupować specjalny do amorków czy może jakiś tani zamiennik?
: 02.11.2011 21:20:00
autor: MUSZEL
musi być olej do amortyzatorów

nie jest w sumie taki drogi, za 40zł kupisz litr
: 11.11.2011 15:16:43
autor: Kammil
Mam jeszcze jedno pytanie a żeby nie zakładac kolejnego tematu piszę tu. Chodzi o to że damper puszcza olej z pokrętna Rebound

Jak wyglada tam uszczelnienie? I jaka może być przyczyna wycieku?
Pozdro
: 15.11.2011 12:13:18
autor: Schokowafel
Na pokrętle jest zwykły o-ring. Wystarczy wymienić i będzie git. Ja bym jeszcze wymienił oringi na tłoku i w komorze ifp. bo i tak kiedyś będzie trzeba wymienić, to nie lepiej od razu?
: 15.11.2011 17:50:53
autor: Kammil
Oczywiście że lepiej

jeśli będę to robił to już pełny serwis z wymianą wszystkich oringów

Pozdro
: 03.12.2011 11:01:41
autor: Kammil
Rozebrałem już damper i wiem jak wygląda uszczelnienie pokrętła Rebound ale sprawa wygląda tak że na tym oringu oleju nie puszcza za to olej sączy się z drugiej strony przez gwint

Co z tym zrobić?
: 03.12.2011 13:05:59
autor: off_road
No to wygląda na to, ze masz pękniety tłok...
Czesta przypadłość w damperach
Sprawdzic to mozesz tak:
Wyciagasz iglice z o-ringiem. i zerkasz do srodka czy widac ryse na głębokosci gwintu. Jak jest tam gdzies rysa to jesteś w d*** bo tlok do wymiany.
: 04.12.2011 15:01:24
autor: Kammil
Nie ma tam żadnych pęknięć
