Lepkość olejów do amortyzatorów - bardzo dobre porównanie!
Lepkość olejów do amortyzatorów - bardzo dobre porównanie!
Cześć!
Znalazłem ciekawą tabelę porównawczą. Są w niech wszystkie Motule i Motorexy:
http://www.transmoto.com.au/enduro/prod ... ghts-Table
Okazuje się, że Motorex jest olejem mineralnym a Motul półsyntetykiem(jest także full syntetyk Factory Line)
Znalazłem ciekawą tabelę porównawczą. Są w niech wszystkie Motule i Motorexy:
http://www.transmoto.com.au/enduro/prod ... ghts-Table
Okazuje się, że Motorex jest olejem mineralnym a Motul półsyntetykiem(jest także full syntetyk Factory Line)
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
Biorąc pod uwagę tabelę to który z tych olejów będzie najlepszy do dampera (DHX RC4) zachowując pełny zakres kompresji? Na co zawrócić uwagę?
Bel-Ray HVI 10wt Shock Oil 33.5 10.00 306 Synthetic
Z tego co zauważyłem, to oleje dedykowane do damperów mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości. Na co to ma wpływ?
Bel-Ray HVI 10wt Shock Oil 33.5 10.00 306 Synthetic
Z tego co zauważyłem, to oleje dedykowane do damperów mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości. Na co to ma wpływ?
Thank you cpt. obviousak47 pisze:hydrokrakowane oleje są sprzedawane jako syntetyki lub półsyntetyki.

Moja wypowiedz dotyczyla tego, ze sprzedaja Castrola 5W, ktory moze byc hydrokrakiem pod nazwa synthetic. Czyli jest to olej syntetyczny, ktory nawet nie stal obok prawdziwego syntetycznego. A tak na pewno jest w przypadku oleju samochodowego Castrola 5W40;)
Jakbym mial lac do auta taki olej (hydrokrakowany) to jeszcze bym sie zastanawial ale to jest amortyzator gdzie olej po sezonie nadaje sie tylko do wymiany. A na upartego to i po polowie sezonu.
Im wieksza lepkosc tym wieksza kompresja - ciezej dobic amortyzator. Ale tez wolniej on wraca.ballantines pisze: bardzo wysoki wskaźnik lepkości
http://spinacz86.pinkbike.com/
Indeks lepkości określa zależność lepkości(kinematycznej) od temperatury, czyli im wyższy indeks, tym temperatura ma mniejszy wpływ na zmianę właściwości oleju.ballantines pisze:Z tego co zauważyłem, to oleje dedykowane do damperów mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości. Na co to ma wpływ?
Najlepszy imho jest Penske, ale dużo zachodu jest, żeby go dostać.ballantines pisze:Biorąc pod uwagę tabelę to który z tych olejów będzie najlepszy
Bardzo dobre są Red Line'y oraz Silkolene RSF. Mieszanka wg uznania.
Jeśli dobrze pamiętam to 10wt Foxowy, czyli to samo, co Silkolene RSF 10w.qb92 pisze:Gdzieś czytałem, że producent zalewa seryrnie 5 W, ale czy to prawda?
Pozdrawiam.
Everyone has a completely different style of riding and a different style of judging.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości