Strona 1 z 1
Lepkość olejów do amortyzatorów - bardzo dobre porównanie!
: 27.11.2011 17:42:03
autor: ak47
Cześć!
Znalazłem ciekawą tabelę porównawczą. Są w niech wszystkie Motule i Motorexy:
http://www.transmoto.com.au/enduro/prod ... ghts-Table
Okazuje się, że
Motorex jest olejem mineralnym a Motul półsyntetykiem(jest także full syntetyk Factory Line)
: 27.11.2011 18:19:43
autor: Las3k_91 Ldz
Bardzo fajny link
Pytanie - czy motula zwykłego mogę zmieszać z factory line? I czy to dobrze czy źle, że leję full syntetyka?
: 27.11.2011 18:34:08
autor: ballantines
Castrol produkowany jest jako syntetyk i mineralny (5 i 10w) a w tabeli jest uwzględniony tylko 5w jako syntetyk i mineralny. Więc ta tabela może nie do końca być rzetelna.
: 27.11.2011 18:49:42
autor: spz
Akurat nie mam z tym problemu bo mam Castrola 2,5W

Moze im chodzi o to, ze piszac "mineralny" jest to olej tzw. hydrokrak czy hydrocrack po angielsku. Czyli olej o parametrach syntetycznego, zrobiony z mineralnego.
: 27.11.2011 18:57:43
autor: ak47
hydrokrakowane oleje są sprzedawane jako syntetyki lub półsyntetyki.
: 27.11.2011 19:04:53
autor: ballantines
Biorąc pod uwagę tabelę to który z tych olejów będzie najlepszy do dampera (DHX RC4) zachowując pełny zakres kompresji? Na co zawrócić uwagę?
Bel-Ray HVI 10wt Shock Oil 33.5 10.00 306 Synthetic
Z tego co zauważyłem, to oleje dedykowane do damperów mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości. Na co to ma wpływ?
: 27.11.2011 19:50:22
autor: qb92
Podpinam się do tematu i także mam pytanie tak jak kolega wyżej tylko że ja chce zrobić serwis dhx 5.0? Jaką gęstość 5 czy 7.5 W, a może jeszcze bardziej? Gdzieś czytałem, że producent zalewa seryrnie 5 W, ale czy to prawda?
: 27.11.2011 21:20:19
autor: spz
ak47 pisze:hydrokrakowane oleje są sprzedawane jako syntetyki lub półsyntetyki.
Thank you cpt. obvious

Moja wypowiedz dotyczyla tego, ze sprzedaja Castrola 5W, ktory moze byc hydrokrakiem pod nazwa synthetic. Czyli jest to olej syntetyczny, ktory nawet nie stal obok prawdziwego syntetycznego. A tak na pewno jest w przypadku oleju samochodowego Castrola 5W40;)
Jakbym mial lac do auta taki olej (hydrokrakowany) to jeszcze bym sie zastanawial ale to jest amortyzator gdzie olej po sezonie nadaje sie tylko do wymiany. A na upartego to i po polowie sezonu.
ballantines pisze: bardzo wysoki wskaźnik lepkości
Im wieksza lepkosc tym wieksza kompresja - ciezej dobic amortyzator. Ale tez wolniej on wraca.
: 27.11.2011 23:40:57
autor: ak47
no to jeszcze inaczej - hydrokraka nie można przyrównać do mineralnego, sory...
: 28.11.2011 00:12:49
autor: spz
Ze wzgledu na parametry - nie
Ze wzgledu na pochodzenie - tak.
: 28.11.2011 01:54:38
autor: xenon
ballantines pisze:Z tego co zauważyłem, to oleje dedykowane do damperów mają bardzo wysoki wskaźnik lepkości. Na co to ma wpływ?
Indeks lepkości określa zależność lepkości(kinematycznej) od temperatury, czyli im wyższy indeks, tym temperatura ma mniejszy wpływ na zmianę właściwości oleju.
ballantines pisze:Biorąc pod uwagę tabelę to który z tych olejów będzie najlepszy
Najlepszy imho jest Penske, ale dużo zachodu jest, żeby go dostać.
Bardzo dobre są Red Line'y oraz Silkolene RSF. Mieszanka wg uznania.
qb92 pisze:Gdzieś czytałem, że producent zalewa seryrnie 5 W, ale czy to prawda?
Jeśli dobrze pamiętam to 10wt Foxowy, czyli to samo, co Silkolene RSF 10w.
Pozdrawiam.