Witam, jestem posiadaczem hamulców Avid Juicy 7, jest to model z 2009 roku. Mam je od nowości, ale mam problem z tylnym hamulcem, otóż po odpowietrzeniu układu podczas wpychania roweru na górę albo jazdy na tylnym kole hamulec od razu staje sie miękki, zapowietrza się.
Odpowietrzanie robię bardzo dokładnie, lecz w jakiś sposób dostaje się do niego powietrze. Hamulec jest zalany płynem DOT 4.
Nie mam tego problemu z przednim hamulcem, on pracuje idealnie.
Co może powodować tego typu zachowanie?
Dodam że wszystkie uszczelki są dobre, ale nie były zmieniane od nowości, czy może być to ich wina?
[hamulec] Avid Jucy 7 - częste zapowietrzanie
przepraszam, ale myślałem jedno a zrobiłem drugie (odnośnie działu). Proszę o przeniesienie.
Pytam sie dlatego że czasami uszczelki po prostu tracą swoje właściwości po długim i intensywnym użytkowaniu. Zadałem takie pytanie ponieważ może być tak i w tym przypadku, a wole się zapytać tutaj niz od razu kupić nowy zestaw i wywalić pieniądze w błoto.
Pytam sie dlatego że czasami uszczelki po prostu tracą swoje właściwości po długim i intensywnym użytkowaniu. Zadałem takie pytanie ponieważ może być tak i w tym przypadku, a wole się zapytać tutaj niz od razu kupić nowy zestaw i wywalić pieniądze w błoto.
Osoby nie mające zielonego pojęcie (mlodydh itp) proszę o niewprowadzanie w błąd.
Jeżeli na 100% dobrze odpowietrzasz, to masz uszkodzony oring na tłoczku lub membranę.
Zapadanie się klamki przy ustawieniu roweru przednim kołem do góry wskazuje na to, że w zbiorniczku wyrównawczym jest powietrze. Mogło się ono dostać 3 drogami:
- przez dziurawą membranę
- przez uszkodzony oring na tłoczku w klamce
- przez uszkodzone uszczelki w bleed-portach.
Musisz rozłożyć całą klamkę i obejrzeć każdą gumkę
Jeżeli na 100% dobrze odpowietrzasz, to masz uszkodzony oring na tłoczku lub membranę.
Zapadanie się klamki przy ustawieniu roweru przednim kołem do góry wskazuje na to, że w zbiorniczku wyrównawczym jest powietrze. Mogło się ono dostać 3 drogami:
- przez dziurawą membranę
- przez uszkodzony oring na tłoczku w klamce
- przez uszkodzone uszczelki w bleed-portach.
Musisz rozłożyć całą klamkę i obejrzeć każdą gumkę
Dokładnie to. Niestety w Avidach działo sie to stosunkowo często.ak47 pisze:Zapadanie się klamki przy ustawieniu roweru przednim kołem do góry wskazuje na to, że w zbiorniczku wyrównawczym jest powietrze. Mogło się ono dostać 3 drogami:
- przez dziurawą membranę
- przez uszkodzony oring na tłoczku w klamce
- przez uszkodzone uszczelki w bleed-portach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości