Jak określić progresywność/degresywność ramy.

KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Jak określić progresywność/degresywność ramy.

Post autor: KubaLa »

Ostatnio czytam tu o tym, ze dana rama jest progresywna/degresywna i to wpływa na to i na tamto. Pojęcia rozumiem, ale nie wiem jak określić typ ramy. Da się to zrobić 'na oko' czy po prostu wiecie to z katalogów?
Z gówna bata nie ukręcisz.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Najprościej Linkage - jak przełożenie się zmniejsza - progresywna, jak zwiększa - degresywna. Jak osiągniesz pewien poziom wtajemniczenia będziesz to czuł, jak będziesz już Rowerowym Mistrzem Jedi, to będziesz to widział :mrgreen:
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Czad :) dzięki :)
Z gówna bata nie ukręcisz.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja bym powiedział że nie tyle przełożenie(jedno z drugim będzie powiązane co prawda) co długość dźwigni działającej na damper. Jeśli się skraca to jest progresywne, jeśli się wydłuża to degresywne.
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

A które jest lepsze ? to kwestia gustu czy cos.Słyszalem ze jedne sie utwardzaja przy koncu skoku a drugie nie.
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jarell20 pisze:A które jest lepsze ? to kwestia gustu czy cos.
Gustu i zastosowania. Hucking = progresja wskazana, racing = niekoniecznie.
pietryna - jedno z drugiego wynika.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Las3k_91 Ldz pisze:pietryna - jedno z drugiego wynika.
Mógłbyś jeszcze na gg odpowiadać a nie tylko na forum :P

Sesja sesją ale ile można... Jeszcze 3 tygodnie zostały ponad. Luzzz...
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Najprościej Linkage - jak przełożenie się zmniejsza - progresywna, jak zwiększa - degresywna. Jak osiągniesz pewien poziom wtajemniczenia będziesz to czuł, jak będziesz już Rowerowym Mistrzem Jedi, to będziesz to widział
Tylko pomierzyć dokładnie rower bo w linkage 99% rowerów jest z fot i jest niedokładna. Czasem to mała róznica ale czasem na prawde duża bo akurat w krytycznym miejscu jest błąd. 0.4 na przełożeniu to przy średnim 2.6 jest bardzo dużo bo bład rzedu 15%.
Las3k_91 Ldz pisze:Gustu i zastosowania. Hucking = progresja wskazana, racing = niekoniecznie.
pietryna - jedno z drugiego wynika.

Ogólnie racing jest kilka szkół.
1. Totalna liniowość bo przewidywalne zawieszenie, praca całym skokiem, łatwo ustawic damper
2. Progresywny przed sagiem dla wiekszej czułosci i potem liniowo (wiem, ze to nielogiczne ale wbrew pozorom tak jest)
3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170
4. Podwójna krzywa progresji - Progres - linia - Progres czyli łaczenie zalet 2 i 3. Lapierre starsze i Evile tak miały. Wszystko fajnie ale często wiąze sie to z przeciążeniami na zaiweszeniu (Evil) i dobre ustawienie dampera pod tak duże zmiany przełożenia jest praktycznie niemożliwe. Najpewniej bedzie dobrze pracowac tam gdzie ludzie najczesciej ustawiaja rower czyli od sagu do początku progresji ale to moze byc ledwie 50% skoku.
5. Jest też czysto progresywna rama. Prosta kreska w dół. Ale szczerze jesli progres jest duży to takie zawiesznie jest moim zdaniem słabe.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Gitez majonez. A moglibyście mi sprawdzić w Linkage jaki jest Mongoose EC-D bo mi jakiś error wyskakuje, ze nie mogę się dostać do bazy internetowe :/
Z gówna bata nie ukręcisz.
EZrider
Posty: 2479
Rejestracja: 30.03.2010 21:20:39
Lokalizacja: Los Angeles
Kontakt:

Post autor: EZrider »

Obrazek

3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170

E? Nie sugeruj że każda taka koncepcja ma błąd podczas projektowania.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

EZrider pisze: E? Nie sugeruj że każda taka koncepcja ma błąd podczas projektowania.
Nie sugeruje. Sugeruje, ze jest to niedoskonałe rozwiązanie czysto do DH. Oczywiscie jesli rower zbiera sie późno i nie nadmiernie mocno to jest spoko ale jak jest efekt jak np. w jednym z 2 ustawien w 951 to troche bez sensu bo nie masz calego skoku. Do bikeparku jest to bardzo spoczko rozwiązanie.

Kubala - jezdzisz na rowerze i nie wiesz?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Spaced pisze:Kubala - jezdzisz na rowerze i nie wiesz?
Nie zwracałem na to jakoś szczególnej uwagi. Ma mi się jeździć dobrze, a to jaka ta rama jest, to tylko dla lepszego samopoczucia mi potrzebne.
Z gówna bata nie ukręcisz.
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Do jeżdżenia owszem, jakbyś skakał albo spadał, to by się zrobiło ważne ;)
pietryna - na drugim kompie siedzę na górze i nie mam gg, może ogarnę :P
Spaced pisze:3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170
Więcej sagu!!! :D
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:Więcej sagu!!!
Rower za nisko w sagu może oznaczać gorsze pedłowanie (bo antisquat w dalejszej czesci skoku mniejszy) i gorsze wybieranie nierówności bo w dalszej czesci skoku oś idzie w inną strone. Pomijam fakt, ze ogólnie im twardziej tym szybciej rower bedzie pokonywał nierównosci. Tylko o trakcji nie należy zapomnieć ;)
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

Obrazek
2. Progresywny przed sagiem dla wiekszej czułosci i potem liniowo (wiem, ze to nielogiczne ale wbrew pozorom tak jest)
Jak prykladowo "zrobic"takie ustawienie ?
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Jak w linkage robiłem swoją starą univegę ktora miała milion ustawien okazało sie ze przestawienie punktu o 1cm w tą czy w tamtą nie robiło wrazenia na wykresie docelowym...
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Jak w linkage robiłem swoją starą univegę ktora miała milion ustawien okazało sie ze przestawienie punktu o 1cm w tą czy w tamtą nie robiło wrazenia na wykresie docelowym...
Univega miała jakiekolwiek linki posredniczące? Jak nie to róznice nie bedą znaczne ale w innych przypadkach da sie. Bawisz sie troche w linkage to wiesz sam, ze czasem dziwne efekty mozna osiągnac.
Jarell20 pisze:Jak prykladowo "zrobic"takie ustawienie ?
Normalnie. Wiele ram na rynku tak ma. Legend, Sunday, jesli sie nie myle pare innych rowerów na dw-linku tez.
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

Kurcze dzieki za odpowiedz ja caly czas myslalem ze to sie na damperze ustawia :oops: ,i łudziłem sie ,ze z mojego sessiona zrobie zjazdowke :mrgreen: ...Smutne
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

Jakbyś tak wywalił SPV z dampera i wsadził shim stack, to praca by się bardzo polepszyła. Ale to wyższa szkoła jazdy. No i damperem też trochę regulujesz progresję, zwłaszcza koniec skoku np skręcając komorę w Swingerze albo DHXie [Bottom Out]. A Session to raczej hopy i triki niż zjazd, przynajmniej w moim odczuciu :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości