Jak określić progresywność/degresywność ramy.
Jak określić progresywność/degresywność ramy.
Ostatnio czytam tu o tym, ze dana rama jest progresywna/degresywna i to wpływa na to i na tamto. Pojęcia rozumiem, ale nie wiem jak określić typ ramy. Da się to zrobić 'na oko' czy po prostu wiecie to z katalogów?
Z gówna bata nie ukręcisz.
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Tylko pomierzyć dokładnie rower bo w linkage 99% rowerów jest z fot i jest niedokładna. Czasem to mała róznica ale czasem na prawde duża bo akurat w krytycznym miejscu jest błąd. 0.4 na przełożeniu to przy średnim 2.6 jest bardzo dużo bo bład rzedu 15%.Las3k_91 Ldz pisze:Najprościej Linkage - jak przełożenie się zmniejsza - progresywna, jak zwiększa - degresywna. Jak osiągniesz pewien poziom wtajemniczenia będziesz to czuł, jak będziesz już Rowerowym Mistrzem Jedi, to będziesz to widział
Las3k_91 Ldz pisze:Gustu i zastosowania. Hucking = progresja wskazana, racing = niekoniecznie.
pietryna - jedno z drugiego wynika.
Ogólnie racing jest kilka szkół.
1. Totalna liniowość bo przewidywalne zawieszenie, praca całym skokiem, łatwo ustawic damper
2. Progresywny przed sagiem dla wiekszej czułosci i potem liniowo (wiem, ze to nielogiczne ale wbrew pozorom tak jest)
3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170
4. Podwójna krzywa progresji - Progres - linia - Progres czyli łaczenie zalet 2 i 3. Lapierre starsze i Evile tak miały. Wszystko fajnie ale często wiąze sie to z przeciążeniami na zaiweszeniu (Evil) i dobre ustawienie dampera pod tak duże zmiany przełożenia jest praktycznie niemożliwe. Najpewniej bedzie dobrze pracowac tam gdzie ludzie najczesciej ustawiaja rower czyli od sagu do początku progresji ale to moze byc ledwie 50% skoku.
5. Jest też czysto progresywna rama. Prosta kreska w dół. Ale szczerze jesli progres jest duży to takie zawiesznie jest moim zdaniem słabe.
Nie sugeruje. Sugeruje, ze jest to niedoskonałe rozwiązanie czysto do DH. Oczywiscie jesli rower zbiera sie późno i nie nadmiernie mocno to jest spoko ale jak jest efekt jak np. w jednym z 2 ustawien w 951 to troche bez sensu bo nie masz calego skoku. Do bikeparku jest to bardzo spoczko rozwiązanie.EZrider pisze: E? Nie sugeruj że każda taka koncepcja ma błąd podczas projektowania.
Kubala - jezdzisz na rowerze i nie wiesz?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Do jeżdżenia owszem, jakbyś skakał albo spadał, to by się zrobiło ważne
pietryna - na drugim kompie siedzę na górze i nie mam gg, może ogarnę :P

pietryna - na drugim kompie siedzę na górze i nie mam gg, może ogarnę :P
Więcej sagu!!!Spaced pisze:3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170

Rower za nisko w sagu może oznaczać gorsze pedłowanie (bo antisquat w dalejszej czesci skoku mniejszy) i gorsze wybieranie nierówności bo w dalszej czesci skoku oś idzie w inną strone. Pomijam fakt, ze ogólnie im twardziej tym szybciej rower bedzie pokonywał nierównosci. Tylko o trakcji nie należy zapomniećLas3k_91 Ldz pisze:Więcej sagu!!!

Univega miała jakiekolwiek linki posredniczące? Jak nie to róznice nie bedą znaczne ale w innych przypadkach da sie. Bawisz sie troche w linkage to wiesz sam, ze czasem dziwne efekty mozna osiągnac.off_road pisze:Jak w linkage robiłem swoją starą univegę ktora miała milion ustawien okazało sie ze przestawienie punktu o 1cm w tą czy w tamtą nie robiło wrazenia na wykresie docelowym...
Normalnie. Wiele ram na rynku tak ma. Legend, Sunday, jesli sie nie myle pare innych rowerów na dw-linku tez.Jarell20 pisze:Jak prykladowo "zrobic"takie ustawienie ?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jakbyś tak wywalił SPV z dampera i wsadził shim stack, to praca by się bardzo polepszyła. Ale to wyższa szkoła jazdy. No i damperem też trochę regulujesz progresję, zwłaszcza koniec skoku np skręcając komorę w Swingerze albo DHXie [Bottom Out]. A Session to raczej hopy i triki niż zjazd, przynajmniej w moim odczuciu :P
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości