Strona 1 z 2

Jak określić progresywność/degresywność ramy.

: 01.02.2012 00:32:48
autor: KubaLa
Ostatnio czytam tu o tym, ze dana rama jest progresywna/degresywna i to wpływa na to i na tamto. Pojęcia rozumiem, ale nie wiem jak określić typ ramy. Da się to zrobić 'na oko' czy po prostu wiecie to z katalogów?

: 01.02.2012 00:54:05
autor: Las3k_91 Ldz
Najprościej Linkage - jak przełożenie się zmniejsza - progresywna, jak zwiększa - degresywna. Jak osiągniesz pewien poziom wtajemniczenia będziesz to czuł, jak będziesz już Rowerowym Mistrzem Jedi, to będziesz to widział :mrgreen:

: 01.02.2012 01:00:12
autor: KubaLa
Czad :) dzięki :)

: 01.02.2012 06:59:29
autor: pietryna
Ja bym powiedział że nie tyle przełożenie(jedno z drugim będzie powiązane co prawda) co długość dźwigni działającej na damper. Jeśli się skraca to jest progresywne, jeśli się wydłuża to degresywne.

: 01.02.2012 08:46:16
autor: Jarell20
A które jest lepsze ? to kwestia gustu czy cos.Słyszalem ze jedne sie utwardzaja przy koncu skoku a drugie nie.

: 01.02.2012 13:06:49
autor: Las3k_91 Ldz
Jarell20 pisze:A które jest lepsze ? to kwestia gustu czy cos.
Gustu i zastosowania. Hucking = progresja wskazana, racing = niekoniecznie.
pietryna - jedno z drugiego wynika.

: 01.02.2012 13:50:43
autor: pietryna
Las3k_91 Ldz pisze:pietryna - jedno z drugiego wynika.
Mógłbyś jeszcze na gg odpowiadać a nie tylko na forum :P

Sesja sesją ale ile można... Jeszcze 3 tygodnie zostały ponad. Luzzz...

: 01.02.2012 15:02:26
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz pisze:Najprościej Linkage - jak przełożenie się zmniejsza - progresywna, jak zwiększa - degresywna. Jak osiągniesz pewien poziom wtajemniczenia będziesz to czuł, jak będziesz już Rowerowym Mistrzem Jedi, to będziesz to widział
Tylko pomierzyć dokładnie rower bo w linkage 99% rowerów jest z fot i jest niedokładna. Czasem to mała róznica ale czasem na prawde duża bo akurat w krytycznym miejscu jest błąd. 0.4 na przełożeniu to przy średnim 2.6 jest bardzo dużo bo bład rzedu 15%.
Las3k_91 Ldz pisze:Gustu i zastosowania. Hucking = progresja wskazana, racing = niekoniecznie.
pietryna - jedno z drugiego wynika.

Ogólnie racing jest kilka szkół.
1. Totalna liniowość bo przewidywalne zawieszenie, praca całym skokiem, łatwo ustawic damper
2. Progresywny przed sagiem dla wiekszej czułosci i potem liniowo (wiem, ze to nielogiczne ale wbrew pozorom tak jest)
3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170
4. Podwójna krzywa progresji - Progres - linia - Progres czyli łaczenie zalet 2 i 3. Lapierre starsze i Evile tak miały. Wszystko fajnie ale często wiąze sie to z przeciążeniami na zaiweszeniu (Evil) i dobre ustawienie dampera pod tak duże zmiany przełożenia jest praktycznie niemożliwe. Najpewniej bedzie dobrze pracowac tam gdzie ludzie najczesciej ustawiaja rower czyli od sagu do początku progresji ale to moze byc ledwie 50% skoku.
5. Jest też czysto progresywna rama. Prosta kreska w dół. Ale szczerze jesli progres jest duży to takie zawiesznie jest moim zdaniem słabe.

: 01.02.2012 15:24:25
autor: KubaLa
Gitez majonez. A moglibyście mi sprawdzić w Linkage jaki jest Mongoose EC-D bo mi jakiś error wyskakuje, ze nie mogę się dostać do bazy internetowe :/

: 01.02.2012 16:01:04
autor: EZrider
Obrazek

3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170

E? Nie sugeruj że każda taka koncepcja ma błąd podczas projektowania.

: 01.02.2012 16:48:25
autor: Spaced
EZrider pisze: E? Nie sugeruj że każda taka koncepcja ma błąd podczas projektowania.
Nie sugeruje. Sugeruje, ze jest to niedoskonałe rozwiązanie czysto do DH. Oczywiscie jesli rower zbiera sie późno i nie nadmiernie mocno to jest spoko ale jak jest efekt jak np. w jednym z 2 ustawien w 951 to troche bez sensu bo nie masz calego skoku. Do bikeparku jest to bardzo spoczko rozwiązanie.

Kubala - jezdzisz na rowerze i nie wiesz?

: 01.02.2012 16:55:02
autor: KubaLa
Spaced pisze:Kubala - jezdzisz na rowerze i nie wiesz?
Nie zwracałem na to jakoś szczególnej uwagi. Ma mi się jeździć dobrze, a to jaka ta rama jest, to tylko dla lepszego samopoczucia mi potrzebne.

: 01.02.2012 18:02:07
autor: Las3k_91 Ldz
Do jeżdżenia owszem, jakbyś skakał albo spadał, to by się zrobiło ważne ;)
pietryna - na drugim kompie siedzę na górze i nie mam gg, może ogarnę :P
Spaced pisze:3. Liniowo do progresywnie - moim zdaniem dobre na bikepark ale do jazdy kiła. Mniej czułe poniżej sagu ale jak sie przegnie pałe z progresją to będziemy wykorzystywac niecały skok. A nie po to nam 200 skoku by wykorzystywac 170
Więcej sagu!!! :D

: 01.02.2012 18:11:54
autor: Spaced
Las3k_91 Ldz pisze:Więcej sagu!!!
Rower za nisko w sagu może oznaczać gorsze pedłowanie (bo antisquat w dalejszej czesci skoku mniejszy) i gorsze wybieranie nierówności bo w dalszej czesci skoku oś idzie w inną strone. Pomijam fakt, ze ogólnie im twardziej tym szybciej rower bedzie pokonywał nierównosci. Tylko o trakcji nie należy zapomnieć ;)

: 01.02.2012 18:52:58
autor: Jarell20
Obrazek
2. Progresywny przed sagiem dla wiekszej czułosci i potem liniowo (wiem, ze to nielogiczne ale wbrew pozorom tak jest)
Jak prykladowo "zrobic"takie ustawienie ?

: 01.02.2012 19:03:28
autor: off_road
Jak w linkage robiłem swoją starą univegę ktora miała milion ustawien okazało sie ze przestawienie punktu o 1cm w tą czy w tamtą nie robiło wrazenia na wykresie docelowym...

: 01.02.2012 19:45:14
autor: Spaced
off_road pisze:Jak w linkage robiłem swoją starą univegę ktora miała milion ustawien okazało sie ze przestawienie punktu o 1cm w tą czy w tamtą nie robiło wrazenia na wykresie docelowym...
Univega miała jakiekolwiek linki posredniczące? Jak nie to róznice nie bedą znaczne ale w innych przypadkach da sie. Bawisz sie troche w linkage to wiesz sam, ze czasem dziwne efekty mozna osiągnac.
Jarell20 pisze:Jak prykladowo "zrobic"takie ustawienie ?
Normalnie. Wiele ram na rynku tak ma. Legend, Sunday, jesli sie nie myle pare innych rowerów na dw-linku tez.

: 01.02.2012 20:13:53
autor: Jarell20
Kurcze dzieki za odpowiedz ja caly czas myslalem ze to sie na damperze ustawia :oops: ,i łudziłem sie ,ze z mojego sessiona zrobie zjazdowke :mrgreen: ...Smutne

: 01.02.2012 20:19:28
autor: Las3k_91 Ldz
Jakbyś tak wywalił SPV z dampera i wsadził shim stack, to praca by się bardzo polepszyła. Ale to wyższa szkoła jazdy. No i damperem też trochę regulujesz progresję, zwłaszcza koniec skoku np skręcając komorę w Swingerze albo DHXie [Bottom Out]. A Session to raczej hopy i triki niż zjazd, przynajmniej w moim odczuciu :P