4X, dh a przeżutki

nibyptak
Posty: 335
Rejestracja: 18.04.2004 23:33:32
Lokalizacja: Największa BIEDA czyli ... LUBLIN
Kontakt:

4X, dh a przeżutki

Post autor: nibyptak »

Siema! Tak sobie oglądałem film (sprung 5) i sobie pomyślałem czy zawodnicy jeżdżący w 4x zmieniają przeżutki na tarsie?? Zmiana przeżutki to zabieg, w któreym można stracić pare setnych sekundy:D U mnie jak zmieniam to wole na chwilę przestać kręcić pedałami bo nie lubię tego depnięcia na pedały i zgrzytu zmiany koronki przez łańcuch. Jest tu paru zawodników więc może oni się wypowiedzą :D
gg:3558924
Naczo
Posty: 417
Rejestracja: 04.05.2004 12:30:22
Lokalizacja: HCFR Gdynia
Kontakt:

Post autor: Naczo »

Nie jestem specem od 4X, ale podczas zawodów mialem kilka udanych startow z bramki (finishów juz niesety nie:P) . Mam dosc ciezkiego fulla z duzym skokiem, wiec dla mnie jedyna szansa na dobry start jest wyjscie z bramki na na dosc lekkim przelozeniu. To z reguly daje na tyle duza przewage, zeby zdazyc zmienic na ciezsze i dalej dokrecac.
Potem staram sie nie zmieniac biegow bo tak jak zauwazyles jest to strata czasu, no chyba ze ma sie duza przewage. Wszystko zalezy oczywiscie od warunkow na trasie i podczas wyscigu ale z tego co widzialem prosi raczej unikaja zmiany biegow i dokrecaja na strasznym mlynku - ma to ta zalete ze w razie jakiejs zamoty mozna szybko znow ruszyc!
ciamek
Posty: 622
Rejestracja: 19.04.2004 11:27:50
Lokalizacja: Warszawa, Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: ciamek »

Naczo ale pirdolisz :D Faktycznie zmiana przerzutki na trasie moze powodowac strate cennych minut. Natomiast jesli chodzi o zmienianie biegow to jak najbardziej oplaca sie zmieniac!!! Zauwaz, ze jak zawodnicy wychodza z bramki to slychac tylko trzaski zmienianych przelozen. Nie wyobrazam sobie zeby szybko wyjsc z bramki i finiszowac na tym samym przelozeniu. Startujesz na lekkim biegu, a potem zrzucasz na ciezsze, a jak potrzeba to na lzejsze. Sprawnie dzialajacy naped to podstawa!!!

ciamek
Naczo
Posty: 417
Rejestracja: 04.05.2004 12:30:22
Lokalizacja: HCFR Gdynia
Kontakt:

Post autor: Naczo »

Ciamek masz racje!! Tylko, ze Ty z reguly jestes kilka miejsc za mna:P Pewnie , ze chodzi o zmiane biegow, ale robi sie to zdecydowanie zadziej niz np w DH, nie zawsze jest czas zeby to zrobic.
Zauwaz jak milei np Gracia, oni cigle jezdza na mieekich przelozeniach

Podsumowuac!
Jak zwykle chodzi o zloty srodek, zmiana biegow zalezy od warunkow na trasie i sytuacji podczas wyscigu...wiec Nibyptaku musisz poprostu to wykumac startujac w zawodach, :P
rastabandit
Posty: 648
Rejestracja: 19.04.2004 08:37:11
Lokalizacja: mania
Kontakt:

Post autor: rastabandit »

bo jak sie ma szosowa kasete to tam sa roznice po 1 zabek i sie zmienia bardzo plynnie..poza tym zmieniac tez trzeba sie nauczyc zeby nie rozpierdolic kopnieciem kasety ani przezutki itd..
http://www.pinkbike.com/photo/783857/
http://www.djshadow.com/videos/player/6/quality/hi
~koozak3~
Posty: 94
Rejestracja: 28.09.2004 12:35:13
Lokalizacja: Kolobrzeg
Kontakt:

Post autor: ~koozak3~ »

Ciamek ale pirdolisz nie kilka minut!! ale sekund!!!!

gg 3508275 POINT RULEZZ
_________________
http://www.bikeworld.pl/foto/show_img.php?id=2806 rower
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

Jakby zmiany biegów były zbędne to żaden zawodowiec nie obciążałby swojego rowerka przerzutką i kasetą......więc prosty wniosek.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Stinky
Posty: 1131
Rejestracja: 03.06.2004 17:04:49
Lokalizacja: Z górki na pazurki....
Kontakt:

Post autor: Stinky »

powiem wam chlopaki ze tutaj duza role odgrywaja zeczy na ktore nie zwracamy duzej uwagi, np w odleglych czasach jak jazda rowerem mtb kojazyla sie z xc , stosowalo sie wieksze srednice nacerzy-pancerze od hamulcow zakladalo sie do przezutek- dawalo to mniejsze tracie i zmian nastepowalo trochu szybciej, duzo tez zalezy od dobrania dobrego wielotrybu i lancucha, ja osobiscie jak zmieniam bieg przy przyspieszaniu to pedaluje chwilke "delikatniej", zmiejsza to łupniecie, ale czasami jak sie zapomne to noga potrafi z pedalu spasc :/
Local Swinga-Swinga
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

no wszystko zależy od techniki i osprzętu. Trzeba tak nauczyć się zmieniać bieg żeby ten moment odpuszczenia był ułamkiem sekundy. A co do sprzętu to wiadomo im wyższa grupa tym większa precyzja i dopracowanie - różnica między sorą na kasecie alivio i pełnym XTRem jest pod tym względem gigantyczna.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
BikerBo
Posty: 1345
Rejestracja: 12.06.2004 04:52:57
Kontakt:

Post autor: BikerBo »

moj brat jest zawodnikiem i uzywa korby xtr przerzutki xtr i manetek xtr (lancuch rohloff slt 99) jak to chodzi to po przejechaniu mialem wyrzucic moj rower :) sprzet to podstawa (umiejetnosci II miejsce)
ciamek
Posty: 622
Rejestracja: 19.04.2004 11:27:50
Lokalizacja: Warszawa, Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: ciamek »

Ja pierdole??? A kiedy sie nauczycie odrozniac pojecia "zmienic bieg lub przelozenie" od "zmienic przerzutke"??? No przyznac sie, ktory z Was zmienial kiedys przerzutke w czasie wyscigu?? Mowicie jak sprzedawca w supermarkecie "ten rower ma 21 przerzutek". Moj ma jedna... Tak jak mowi Chrabal, szybkosc zmiany biegow zalezy od klasy osprzetu, jego zuzycia, luzow, brudnych pancerzy i od zestopniowania biegow w kasecie. Jak masz roznice miedzy zebatkami dochodzace do 4 zebow to nie dziw sie ze zle to dziala.

ciamek
Wiedzmin
Posty: 1108
Rejestracja: 19.04.2004 13:10:29
Lokalizacja: Wwa
Kontakt:

Post autor: Wiedzmin »

koozak moze i ciamek pierdoli ale ty jestes popierdolony
teh_pwnerer
Chrabał
Posty: 2053
Rejestracja: 19.04.2004 15:33:24
Kontakt:

Post autor: Chrabał »

BikerBo napisał: "sprzet to podstawa (umiejetnosci II miejsce)"

Podstawa to POWER W NOGACH :)))
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
YaNkEs
Posty: 87
Rejestracja: 13.08.2004 11:23:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: YaNkEs »

Ja to pierdole... mam singla i jest mi z tym dobrze. Byle starty były pod kątem a niie tak jak w Warszawie :-p

pozdro dla

Ciamka
Naczo
YaNkEs from Mad Machines
YaNkEs
Posty: 87
Rejestracja: 13.08.2004 11:23:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: YaNkEs »

No i Chrabała :D
YaNkEs from Mad Machines
ciamek
Posty: 622
Rejestracja: 19.04.2004 11:27:50
Lokalizacja: Warszawa, Stara Miłosna
Kontakt:

Post autor: ciamek »

Dzieki! Signella rowniez pozdrawia Mad Machines :D

ciamek
krawiec
Posty: 409
Rejestracja: 21.04.2004 15:44:11
Lokalizacja: KaeRKa
Kontakt:

Post autor: krawiec »

Ej powiedzcie cos jeszcze bo tu madre rzeczy czyta :D
back in da game...
budka
Posty: 1150
Rejestracja: 09.05.2004 20:36:02
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: budka »

ej powiedzcie mi jedno..chcialem sobie kupic sram-9 ale kumple mi powiedzieli ze lepsza bedzie Sora, nie dosc ze tansza(o wiele) to na dodatek szybciej zmienia biegi i ma krotszy wozek..to prawda?? szybciej zmienia??mniej zawodna??
Naczo
Posty: 417
Rejestracja: 04.05.2004 12:30:22
Lokalizacja: HCFR Gdynia
Kontakt:

Post autor: Naczo »

Sramy pekaja na potege, te nowe niestety tez, a szkoda bo to fajne i szybkie przerzutki! Polecam Sore bo tania i naprawde niezle dziala. Krotki woozek ogolnie rzadzi!

Pozdrowienia z wakacji dla MadMachines przesyla HCFR :P
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość