Strona 1 z 2

4X, dh a przeżutki

: 18.10.2004 08:44:39
autor: nibyptak
Siema! Tak sobie oglądałem film (sprung 5) i sobie pomyślałem czy zawodnicy jeżdżący w 4x zmieniają przeżutki na tarsie?? Zmiana przeżutki to zabieg, w któreym można stracić pare setnych sekundy:D U mnie jak zmieniam to wole na chwilę przestać kręcić pedałami bo nie lubię tego depnięcia na pedały i zgrzytu zmiany koronki przez łańcuch. Jest tu paru zawodników więc może oni się wypowiedzą :D

: 18.10.2004 09:11:54
autor: Naczo
Nie jestem specem od 4X, ale podczas zawodów mialem kilka udanych startow z bramki (finishów juz niesety nie:P) . Mam dosc ciezkiego fulla z duzym skokiem, wiec dla mnie jedyna szansa na dobry start jest wyjscie z bramki na na dosc lekkim przelozeniu. To z reguly daje na tyle duza przewage, zeby zdazyc zmienic na ciezsze i dalej dokrecac.
Potem staram sie nie zmieniac biegow bo tak jak zauwazyles jest to strata czasu, no chyba ze ma sie duza przewage. Wszystko zalezy oczywiscie od warunkow na trasie i podczas wyscigu ale z tego co widzialem prosi raczej unikaja zmiany biegow i dokrecaja na strasznym mlynku - ma to ta zalete ze w razie jakiejs zamoty mozna szybko znow ruszyc!

: 18.10.2004 09:59:00
autor: ciamek
Naczo ale pirdolisz :D Faktycznie zmiana przerzutki na trasie moze powodowac strate cennych minut. Natomiast jesli chodzi o zmienianie biegow to jak najbardziej oplaca sie zmieniac!!! Zauwaz, ze jak zawodnicy wychodza z bramki to slychac tylko trzaski zmienianych przelozen. Nie wyobrazam sobie zeby szybko wyjsc z bramki i finiszowac na tym samym przelozeniu. Startujesz na lekkim biegu, a potem zrzucasz na ciezsze, a jak potrzeba to na lzejsze. Sprawnie dzialajacy naped to podstawa!!!

ciamek

: 19.10.2004 12:32:55
autor: Naczo
Ciamek masz racje!! Tylko, ze Ty z reguly jestes kilka miejsc za mna:P Pewnie , ze chodzi o zmiane biegow, ale robi sie to zdecydowanie zadziej niz np w DH, nie zawsze jest czas zeby to zrobic.
Zauwaz jak milei np Gracia, oni cigle jezdza na mieekich przelozeniach

Podsumowuac!
Jak zwykle chodzi o zloty srodek, zmiana biegow zalezy od warunkow na trasie i sytuacji podczas wyscigu...wiec Nibyptaku musisz poprostu to wykumac startujac w zawodach, :P

: 19.10.2004 12:54:18
autor: rastabandit
bo jak sie ma szosowa kasete to tam sa roznice po 1 zabek i sie zmienia bardzo plynnie..poza tym zmieniac tez trzeba sie nauczyc zeby nie rozpierdolic kopnieciem kasety ani przezutki itd..

: 19.10.2004 13:17:50
autor: ~koozak3~
Ciamek ale pirdolisz nie kilka minut!! ale sekund!!!!

gg 3508275 POINT RULEZZ
_________________
http://www.bikeworld.pl/foto/show_img.php?id=2806 rower

: 19.10.2004 13:43:50
autor: Chrabał
Jakby zmiany biegów były zbędne to żaden zawodowiec nie obciążałby swojego rowerka przerzutką i kasetą......więc prosty wniosek.

: 19.10.2004 13:44:13
autor: Stinky
powiem wam chlopaki ze tutaj duza role odgrywaja zeczy na ktore nie zwracamy duzej uwagi, np w odleglych czasach jak jazda rowerem mtb kojazyla sie z xc , stosowalo sie wieksze srednice nacerzy-pancerze od hamulcow zakladalo sie do przezutek- dawalo to mniejsze tracie i zmian nastepowalo trochu szybciej, duzo tez zalezy od dobrania dobrego wielotrybu i lancucha, ja osobiscie jak zmieniam bieg przy przyspieszaniu to pedaluje chwilke "delikatniej", zmiejsza to łupniecie, ale czasami jak sie zapomne to noga potrafi z pedalu spasc :/

: 19.10.2004 14:21:39
autor: Chrabał
no wszystko zależy od techniki i osprzętu. Trzeba tak nauczyć się zmieniać bieg żeby ten moment odpuszczenia był ułamkiem sekundy. A co do sprzętu to wiadomo im wyższa grupa tym większa precyzja i dopracowanie - różnica między sorą na kasecie alivio i pełnym XTRem jest pod tym względem gigantyczna.

: 19.10.2004 14:58:17
autor: BikerBo
moj brat jest zawodnikiem i uzywa korby xtr przerzutki xtr i manetek xtr (lancuch rohloff slt 99) jak to chodzi to po przejechaniu mialem wyrzucic moj rower :) sprzet to podstawa (umiejetnosci II miejsce)

: 19.10.2004 17:07:26
autor: ciamek
Ja pierdole??? A kiedy sie nauczycie odrozniac pojecia "zmienic bieg lub przelozenie" od "zmienic przerzutke"??? No przyznac sie, ktory z Was zmienial kiedys przerzutke w czasie wyscigu?? Mowicie jak sprzedawca w supermarkecie "ten rower ma 21 przerzutek". Moj ma jedna... Tak jak mowi Chrabal, szybkosc zmiany biegow zalezy od klasy osprzetu, jego zuzycia, luzow, brudnych pancerzy i od zestopniowania biegow w kasecie. Jak masz roznice miedzy zebatkami dochodzace do 4 zebow to nie dziw sie ze zle to dziala.

ciamek

: 19.10.2004 17:19:24
autor: Wiedzmin
koozak moze i ciamek pierdoli ale ty jestes popierdolony

: 19.10.2004 17:28:40
autor: Chrabał
BikerBo napisał: "sprzet to podstawa (umiejetnosci II miejsce)"

Podstawa to POWER W NOGACH :)))

: 20.10.2004 14:24:39
autor: YaNkEs
Ja to pierdole... mam singla i jest mi z tym dobrze. Byle starty były pod kątem a niie tak jak w Warszawie :-p

pozdro dla

Ciamka
Naczo

: 20.10.2004 14:25:51
autor: YaNkEs
No i Chrabała :D

: 20.10.2004 22:03:27
autor: ciamek
Dzieki! Signella rowniez pozdrawia Mad Machines :D

ciamek

: 21.10.2004 18:08:00
autor: krawiec
Ej powiedzcie cos jeszcze bo tu madre rzeczy czyta :D

: 21.10.2004 18:37:39
autor: budka
ej powiedzcie mi jedno..chcialem sobie kupic sram-9 ale kumple mi powiedzieli ze lepsza bedzie Sora, nie dosc ze tansza(o wiele) to na dodatek szybciej zmienia biegi i ma krotszy wozek..to prawda?? szybciej zmienia??mniej zawodna??

: 21.10.2004 19:06:36
autor: Naczo
Sramy pekaja na potege, te nowe niestety tez, a szkoda bo to fajne i szybkie przerzutki! Polecam Sore bo tania i naprawde niezle dziala. Krotki woozek ogolnie rzadzi!

Pozdrowienia z wakacji dla MadMachines przesyla HCFR :P