Code'y + Goodridge + serwis hamulcy

MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Code'y + Goodridge + serwis hamulcy

Post autor: MUSZEL »

Witam.
Tak ostatnio myślałem zadbać bardziej o swoje Cody (te starsze,08).
Pomyślałem zakupić przewody Goodridge i przy okazji wykonać pare operacji serwisowych. Lecz najpierw mam pare pytań do użytkowników :)

1. Ile kosztowałby komplet przewodów i końcówek na oba hamulce? Gdzie najtaniej, powiedzmy CRC,
2. Czy to sie oplaca? W sensie, jak są odczuwalne różnice?
3. Czy jak odkręce przewód raz, to już oliwki przy klamce i zacisku są do wymiany?
4. Sprawy serwisowe... Czytałem o cieknących tłoczkach, aż sprawdziłem swoje, na szczęście nie ciekną. Ale myślałem przy okazji rozebrać zacisk, może czymś przesmarować uszczelki na tłoczkach? I w klamce na tłoku? Pytanie czym :) i na co zwrócić szczególną uwage, na co uważać?
Chciałbym po prostu, by hamulce posłużył mi jeszcze długo i bezawaryjnie. Dla jasności mam zalane Dotem 4 i klocki Accenta spiekane metaliczne.

Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

1. Ja za komplet do swoich Code płaciłem 66Ł jakieś 3 lata temu.
2. Przewody Avida są dosyć kiepskie. Przy długich trasach i częstych hamowaniach klamki potrafiły się zrobić naprawdę gumowe. Taka sytuacja nie występuje z przewodami Goodridge. Polecałbym Ci jeszcze kupno jakiegoś dobrego płynu - Motul RBF600/660.
3. Nie.
4. Uszczelki na tłoczku w klamce smaruję smarem PitStopa. Taka pomarańczowa maź :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Utaasz pisze:Przewody Avida są dosyć kiepskie. Przy długich trasach i częstych hamowaniach klamki potrafiły się zrobić naprawdę gumowe. Taka sytuacja nie występuje z przewodami Goodridge. Polecałbym Ci jeszcze kupno jakiegoś dobrego płynu - Motul RBF600/660.
Do tego przewody goodridge utwardzają klamke. Zwłaszcza w Avidach gdzie przewód jest bardzo miekki.
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

Ja wszystko w Avidach smaruje dotem i zawsze dzialaja jak trzeba. Natomiast intryguje mnie inna rzecz- w kazdych avidach z jakimi mialem stycznosc ( nie koniecznie moje, code, juicy, rozne ) w zbiorniczku wyrownawczym zbiera sie straszny syf. U mnie az skorupa sie z tego zrobila zatykajac odplyw ze zbiorniczka. Moze ktos wie skad sie to bierze? Z przewodow?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

ak47 mówił że to uszczelka. Ta na końcu tłoka.

U mnie w code wyraźnie było widać że w starym tłoku uszczelka na wysokości odpływu z rezerwuaru była "zdrapana". Przez to że jest on jest tylko przewiercony(czy ewentualnie jest częścią odlewu) ma on ostre brzegi. jeśli by je wyszlifować to uszczelka powinna przestać się rozsypywać.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Utaasz a czy mógłbyś, lub kto inny mógłby, pomóc mi, pokazać linki, co konkretnie kupić? Jakie przewody, jakie końcówki i co tam ma jeszcze być, nie wiem... Po prostu jestem w tym temacie zielony i nie chce kupić czegoś co nie pasuje :)
Utaasz
Posty: 162
Rejestracja: 31.07.2006 19:49:30
Lokalizacja: Jeleśnia
Kontakt:

Post autor: Utaasz »

lupo
Posty: 24
Rejestracja: 12.07.2009 19:25:09
Kontakt:

Post autor: lupo »

Warto skorzystać z tutoriala http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... +goodridge
Przydatny tekst, choć polecam jednak odcięcie ok. 3-4mm tworzywowego oplotu, inaczej praktycznie niemożliwym jest wzajemne skręcenie końcówek. Nie wiem jak udało się to autorowi:)
Zdecydowanie czuć różnicę, klamka jest twardsza i nie zapada się po dłuższym postoju jak to zwykle w Code'ach bywa.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

ok, dzięki wielkie chłopaki, pomogliście :)
pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

Post autor: pit240 »

też myślę nad założeniem do swoich codów stalowych oplotów. Da się je dostać w PL w rozsądnych cenach czy faktycznie lepiej CRC? Może wie ktoś gdzie na śląsku(od Wrocławia do Katowic) w rozsądnych cenach złożą mi to do kupy? Nie chcę tego robić sam jeśli nie są to kosmiczne pieniądze.
http://www.pinkbike.com/video/214241/
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

pit240 pisze:Da się je dostać w PL w rozsądnych cenach czy faktycznie lepiej CRC?

A co to za różnica? Zamawiasz płacisz i czekasz na paczkę, nie ważne skąd idzie.
pit240
Posty: 167
Rejestracja: 25.08.2007 07:56:33
Kontakt:

Post autor: pit240 »

ale może razem z częściami ktoś oferuje usługę i dlatego mnie to interesuje
http://www.pinkbike.com/video/214241/
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Utaasz jeszcze jedno pytanie mam. Jakie są przeciwwskazania do smarowania tłoczka w klamce i zacisku? Czym nie wolno smarować? Bo podałeś nazwe smaru jakiego używasz, ale wiem, że te uszczelki można łatwo "uszkodzić"
lupo
Posty: 24
Rejestracja: 12.07.2009 19:25:09
Kontakt:

Post autor: lupo »

w PL ze stalowych przewodów jest dostępny Unex http://vincere.pl/sklep/index.php?k6,hamulce
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość