Olej smarujący do RS Boxxer 2010+
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
Olej smarujący do RS Boxxer 2010+
Sie ma,
Co dzień temperatura rośnie i chęci do jazdy większe. Czas też przygotować hardware. Do rzeczy: zastanawiam się nad sensem zastępowania oleju PitStop 15wt, którego to Sram dedykuje do RS'a jakimś porządnym substytutem przekroju np. Motul Factory line. Gdzieś w Internecie przeczytałem informację, że TFTuned proponuje mieszankę RedRum + 7,5wt w proporcjach 50/50 - nie jestem pewien prawdziwości tej mieszanki, a dodatkowo taka mieszanka wychodzi lekko nieekonomicznie bo niecałe 500ml RedRum'a kosztuje blisko 60zł + w miarę dobry olej 7,5wt 40zł to... sami sobie odpowiedzcie. Jakie są wasze doświadczenia i przemyślenia z olejem smarującym?
Co dzień temperatura rośnie i chęci do jazdy większe. Czas też przygotować hardware. Do rzeczy: zastanawiam się nad sensem zastępowania oleju PitStop 15wt, którego to Sram dedykuje do RS'a jakimś porządnym substytutem przekroju np. Motul Factory line. Gdzieś w Internecie przeczytałem informację, że TFTuned proponuje mieszankę RedRum + 7,5wt w proporcjach 50/50 - nie jestem pewien prawdziwości tej mieszanki, a dodatkowo taka mieszanka wychodzi lekko nieekonomicznie bo niecałe 500ml RedRum'a kosztuje blisko 60zł + w miarę dobry olej 7,5wt 40zł to... sami sobie odpowiedzcie. Jakie są wasze doświadczenia i przemyślenia z olejem smarującym?
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
Proponuję zapytać się w lokalnym sklepie rowerowym, czy nie odlaliby Ci trochę odpowiedniego oleju za dwa browarki
Bo tego 15W potrzeba tylko kilkadziesiąt mililitrów, prawda? Mi zawsze udawało się to jakoś skombinować bez kupowania całego opakowania, choć ostatnio lałem zwykły motorex 7,5W i też było dobrze (lecz do amorów z małym skokiem)...
W każdym razie, też mam małe pytanie - zauważyłem, że w nowszych modelach amorków z dual-air Rock Shox nie daje 5ml "uszczelniającego" oleju do komory pozytywnej, a dość dużo jakiegoś czerwonego smaru. Czy mogę zamiast tego dać TROCHĘ judy-butter? Lub wlać trochę oleju - jak w innych, starszych amorkach które miałem? A może najlepiej wymieszać "masełko" z olejem i nałożyć na tłoczysko?

W każdym razie, też mam małe pytanie - zauważyłem, że w nowszych modelach amorków z dual-air Rock Shox nie daje 5ml "uszczelniającego" oleju do komory pozytywnej, a dość dużo jakiegoś czerwonego smaru. Czy mogę zamiast tego dać TROCHĘ judy-butter? Lub wlać trochę oleju - jak w innych, starszych amorkach które miałem? A może najlepiej wymieszać "masełko" z olejem i nałożyć na tłoczysko?
http://brooce.pinkbike.com
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
O, właśnie. Doświadczenie z Shimano nauczyło mnie stosować takich płynów jakie dedykowane są przez producenta. Nie wiem czy Wam się kiedykolwiek tak zdarzyło, żeby w hamulcach dystrybutor robił ekspertyzę tego, jaki był płyn hamulcowy (olej), dokładnie z rozróżnieniem tego czy to Magura Royal Blood czy Shimano... Dmucham na zimne...
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 20.06.2011 21:47:58
- Kontakt:
Na przykładzie 66 RC2X 2006r mogę powiedzieć, że w porównaniu z olejem castrol 5w, a motulem 7.5w jest niesamowita poprawa płynności na plus dla motula z serii factory line. No i w tym jestem pewien, że jest dobry z tą różnicą, że 15w jest produkowany z innej serii i nie wiem czy jest tak "dobry". Tak w ogóle któryś z użytkowników naszego Forum pisał dużo na temat motula, wiecie może kto to taki?
To sporo tracisz bo ja zawsze sprzedaję w stanie zdecydowanie lepszym niż kupiłem... Vide shiver który miał uszkodzone tłumiki, cieknął i kleił do uszczelek. Teraz ma naprawione tłumiki(prawie że nowe), nie ma efektu stick-slip i trzyma olej.off_road pisze:Tyle, ze taki finish zmniejszy Ci efekt slip stickPoczytaj o nim.
Pietryna nie lepiej wodą albo kujawskim? Taniej przecie
Nie kupił bym po Tobie używanego amortyzatora
Co do samego efektu klejenia się... mam 2 amory zalane tym samym olejem. W jednym efekt jest w drugim nie ma(mimo że olej spracowany już). Prawidłowości żadnej nie widzę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości