Strona 1 z 1

[Amortyzator] RS TOTEM Solo Air - Problemy

: 21.03.2012 20:39:01
autor: himself
Witam,
ostatnimi czasy postanowiłem zrobić serwis swojego Totema.
Główną przyczyną było słyszalne pukanie w momencie kiedy kończy się kompresja, a zaczyna odbicie amortyzator; przemiły pan w sklepie powiedział, że to najpewniej przez nieodpowiednią ilość oleju w tłumiku.
Dzisiaj skończyłem serwis: nowe oleje, nowe oringi tłumika (najprawdopodobniej puszczały olej do lag), uszczelniacze itp.
Przy rozbiórce i montażu nie zauważyłem jakichś niepokojących, mechanicznych uszkodzeń (przynajmniej "na oko"). Po złożeniu wszystko 'super', ale stukanie pozostało oraz amortyzator zaczął syczeć(?) od strony tłumika.
Udało mi się już ustalić, że w/w pukanie pojawia się wówczas, kiedy kręcę pokrętłem wolnej kompresji na 'HARD'. Na skręconym na minimum, pukanie praktycznie nie występuje.
Kolejną, ostatnią już rzeczą nie pozwalająca mi na pełną satysfakcję z amorka jest kilka, dosłownie 2-3mm martwego skoku; ten sam miły pan w sklepie powiedział, że to zupełnie normalne i "ten typ tak ma".
Czy ktoś z Was miał coś podobnego? Gdzie szukać przyczyny?
Czy "zostaje Ci tylko wysłanie do RSa"?
Za pomoc z góry dziękuje

: 22.03.2012 06:28:37
autor: rafimax
Na moje oko to musisz z olejem pokombinować bo w boxxie mialem podobnie jak bylo go za malo czy za dużo już nie pamietam jak to bylo a stukanie u mnie wystepowalo pzy szybkim powrocie

: 22.03.2012 09:38:25
autor: pietryna
Pukanie przy przejściu z kompresji do odbicia może być spowodowane zmianą kierunku przepływu oleju co powoduje zamknięcie się shimów na zaworze z jednej strony i otrawcie z drugiej.

: 22.03.2012 12:56:23
autor: himself
rafimax
Również pomyślałem, że to przez olej - wcześniej puszczał z tłumika do lag. Zalałem zgodnie z manualem, co do mililitra. To mnie zastanawia.

pietryna
Co mogę na to zaradzić? Jak sprawdzić poprawność działania?

: 22.03.2012 13:15:00
autor: GgG
Dużo amortyzatorów czy dameprów puka przy skręconej kompresji, po prostu otwór na olej jest mniejszy i olej mocno na niego napiera, odginając shimy czy lekko unosząc zawór jeśli jest taka opcja. Wcześniej też Ci stukało?

: 22.03.2012 13:23:36
autor: Fonika
Te kilka mm martwego skoku to standard w totemach solo air, widziałam sporo takich, nawet harfa twierdzi, że to normalne (kumpel wysyłał na gware)... dlatego nigdy tego shitu nie kupie ;P

: 22.03.2012 17:22:06
autor: pietryna
himself pisze:pietryna
Co mogę na to zaradzić? Jak sprawdzić poprawność działania?
Jeśli nic nie jest w środku rozwalone to działa poprawnie. Po prostu będzie tak miał.

: 22.03.2012 21:26:53
autor: himself
GgG
Amortyzator mam stosunkowo niedługo. (Kupiony oczywiście jako używany)
Kobyłe skończyłem składać niecałe 2 miesiące temu - przez cały ten czas pukanie występowało. Sądziłem, sugerując się również radami pana ze sklepu, że serwis załatwi sprawę.
Czyli teoretycznie, nie mam czego się obawiać i po prostu przyzwyczaić się do tego bubla?

: 22.03.2012 23:49:34
autor: Fonika
Ja mam prosty sposób... sprzedać :)

: 23.03.2012 21:22:57
autor: himself
W wersji COIL również to występuje?

: 23.03.2012 22:44:57
autor: GgG
Fonika pisze:Ja mam prosty sposób... sprzedać :)
świetny pomysł

himself A czy w tym serwisie Pan wie jak wygląda RS Totem, czy po prostu powiedział co wiedział? Masz opcję nagrania tego dźwięku i momentu w którym się pojawia?

: 23.06.2012 22:28:53
autor: Tadziuu
Odkopię trochę temat.
Kupiłem niedawno używanego Totema w wersji Coil. Objawy ma identyczne jak Totem himself. Może autor tematu zaradził temu w jakiś sposób?

GgG Dzwięk pojawia się w momencie gdy amortyzator kończy się wginać, a zaczyna wracać. Są dwa puknięcia, kompresji i tłumienia powrotu.

Może problem występuje przez zrobienie modu takiego jak na filmiku: http://www.pinkbike.com/video/146846/ ?

BTW. I jeszcze jedno. Moja waga to 74 kg. Sprężynę brać czerwoną(standard), czy żółtą(miększą). Jak z waszymi doświadczeniami co do tego?

: 24.06.2012 09:34:40
autor: himself
Tadziuu^, robiłeś już u siebie jakiś serwis?
Z tłumieniem u siebie nie miałem problemu...może poziom oleju?
Natomiast z kompresją zaradziłem w sposób taki, że LSC mam skręcone tak, że puknięcie nia słychać drastycznie (na szczęście, takie ustawienie LSC mi odpowiada).
Sprawdzałem w Totku kolegi, w wersji COIL po modzie z Floodgate, miał dokładnie to samo co i ja.
Do moda ciągle się przymierzam, bo i tak nie korzystam z tej blokady. Choć nikłe szanse, że od tego 'puknięcie' zniknie. Kwestia znalezienia wolnego czasu. Jakby coś się zmieniło, dam znać.

: 24.06.2012 12:02:07
autor: Tadziuu
Zrobienie moda to maks 10 minut roboty. Wyciągasz, zdejmujesz segera, wyjmujesz pierdołki, wkładasz tłumik z powrotem i już.

Serwis robił sprzedający tuz przed sprzedażą i od tamtej pory na nim nie jeździł. Po paru pierwszych ugięciach wywaliło nawet masło przez uszczelki.
Czyli co, ten typ tak ma?

: 24.06.2012 17:50:55
autor: himself
Wiem, że zrobienie moda to 10 minut.
Czas muszę znaleźć na ogarnięcie warsztatu, etc.

Wychodzi na to, że ten typ tak ma. Nawet gdzieś na YouTube krąży film z pracą takiego Totka.
Chyba, że ktoś mnie wyprowadzi z błędu i jednak coś jest uszkodzone.

: 24.06.2012 23:06:45
autor: Tadziuu
Szczerze? Ja to czuje jadąc jedynie na siedząco po małych nierównościach, lub gdy wjadę na krawężnik etc. Gdy jadę na trasce to zupełnie tego nie czuć.

: 27.06.2012 18:28:07
autor: Tadziuu
Dodaje filmik poglądowy.
http://www.pinkbike.com/video/264987