[utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 2011

utros
Posty: 509
Rejestracja: 22.08.2004 11:48:28
Lokalizacja: z wioski zwanej Wyry
Kontakt:

[utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 2011

Post autor: utros »

Rama: Rock Machine Cyclone 90
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2011
Damper: Manitou Swinger 6-way 241mm

Kierownica: Funn Fatboy 785mm
Mostek: Funn RSX mk2
Gripy: Sunline LOGO LOCK-ON
Stery: Tioga MX

Siodło: Selle Royal Seta
Sztyca: Accent
Zacisk: No name

Korby: Shimano Hone
Support: Shimano Hone
Zębatka: Dartmoor 38z
Łańcuch: Sram Pc-971
Pedały: Shimano DX M647

Napinacz: BOP Roller
Przerzutka: SRAM X5
Manetka: SRAM X9
Kaseta: SRAM Pg-970

Koło przód:
Obręcz: Reborn Black Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: Reborn Fat Joint
Nyple: DT Champion
Opona: Maxxis Minion DHF 2,5
Dętka: ?

Koło tył:
Obręcz: Reborn Blach Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Coaster
Nyple: DT Champion
Opona: Michellin C16

Hamulec przód: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Hamulec tył: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Tarcze: Unex Nitrite 203mm
Dętka: Vee Rubber Downhill
Załączniki
DSC03937-2.jpg
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
Michu_M
Posty: 156
Rejestracja: 17.05.2011 10:20:09
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 201

Post autor: Michu_M »

ile cie wyniosła ta rama? Mozesz coś o niej powiedziec?
JakubRudy
Posty: 289
Rejestracja: 22.07.2012 20:12:16
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: JakubRudy »

Naprawdę fajny rowerek.
Tylko suport jakoś kosmicznie wysoko jest.
Mógłbyś zmierzyć wysokość BB ?
Rower:
http://tiny.pl/q97gw - pinkbike
Sell:
http://tiny.pl/h4vx4 - allegro
Ajz
Posty: 1392
Rejestracja: 21.04.2005 23:57:26
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Ajz »

na zdjeciu wyglada jakby mial kat glowki jak w rowerze do streetu, kola sugeruja ze to konstrukcja pod katem dropów?

jak to sie prowadzi na predkosciach?
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

A jakby dać krótszy damper? Wtedy suport poszedłby w dół, a kąt główki zrobiłby się bardziej zjazdowy. Oczywiście to czysta teoria.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Zamiast krótkiego dampera tulejki zmieniające geo
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Mówisz o tulejkach offsetowych do mocowania dampera? Hmm, a będzie to jakaś różnica w porównaniu do wstawienia krótszego dampera? Nie mówię o kosztach, tylko pytam czysto teoretycznie, bo się na tym nie znam i chcę poszerzyć swoją wiedzę :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Krótszy damper może popsuć prace, tulejki w znacznie mniejszym stopniu.
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Rozumiem. Jak wyglądają te tulejki?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Proshox na allegro miał, burgtec ma na stronie. Google nie boli ;)
Auditore
Posty: 192
Rejestracja: 16.08.2012 22:23:59
Kontakt:

Post autor: Auditore »

Dzięki, już czaję o co chodzi, po prostu nie wiedziałem jak to się 'profesjonalnie' nazywa i jakie firmy mogą to mieć w ofercie :)
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

Ja bym proponował damper przykręcić o oczko niżej w linku
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Tak, jak Quilong - damper oczko niżej i już będzie 1-1,5cm niżej suport, ale wciąż jest jakieś 5-6cm za wysoko ;)

Mam pytanie do Spaceda :)
W jaki sposób taki sam technicznie, lecz krótszy o wymiar damper, może pogorszyć pracę zawieszenia?
W jakimś innym wątku wspominałeś, że dłuższy damper wcale nie oznacza poprawy pracy, lecz dlaczego 230 zamiast 241 miałby ją pogorszyć?

Co do roweru:
Szukałbym dampera 230mm lub kumpla, który taki ma i może pożyczyć, aby zrobić przymiarkę. Różnica w długości byłaby znaczna, dlatego wówczas mógłby iść na najwyższe oczko w wahaczu.
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

tak,tak o jedno oczko w linku w dol,powinien sie troche obnizyc i lekko rozjechac a nawet praca zawieszenia moze sie poprawic.
Czy boxxer wykozystuje ci caly skok?
quilong
Posty: 1678
Rejestracja: 05.08.2004 11:21:08
Lokalizacja: sucha beskidzka
Kontakt:

Post autor: quilong »

=Pietr3k= generalnie nie chodzi o prace dampera, tylko o to, że dana rama skonstruowana jest do konkretnej długości dampera oraz skoku tłoka. Bywały przypadki uszkodzenia dampera przy złej długości. Bardziej związane jest to z skokiem tłoka i przesuniętym pkt. "dobicia" (jeśli można tak to nazwać) Generalnie przy najniższym oczku powinno być już u Ciebie fajnie, a po zamocowaniu tulejek offsetowych i tak należy sprawdzić dobijanie dampera uginając ramę bez sprężyny.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

=Pietr3k= pisze:W jaki sposób taki sam technicznie, lecz krótszy o wymiar damper, może pogorszyć pracę zawieszenia?
W jakimś innym wątku wspominałeś, że dłuższy damper wcale nie oznacza poprawy pracy, lecz dlaczego 230 zamiast 241 miałby ją pogorszyć?
No nie poprawia, bo z reguły pogarsza. Przecież jak dajesz innych wymiarów damper to zmienia ci się kąt pod jakim sie popychacz/link znajduje, a co za tym idzie zmienia ci się krzywa przełożenia. I np. damper może przelatywać przez skok albo być niedobijalny
utros
Posty: 509
Rejestracja: 22.08.2004 11:48:28
Lokalizacja: z wioski zwanej Wyry
Kontakt:

Post autor: utros »

Michu_M - Rama kosztowala mnie 2500zl od dystrybutora jakies 5 lat temu.(tak tak jezdze dlugo bez zmniany ramy)Ogolnie jest fajna jak na tamte czasy.

Niestety nie mierzylem wysokosci bb jakos nie przyszlo mi to przez 5 lat do glowy.
Na zdieciu bardzo dziwnie to wyglada ale przy mojej wadze ~90kg i sprezynie 350lbs to jest to co lubie czyli "plush" i jak usiade to to inaczej wyglada.
Tulejki sa z Proshoxa offsety na srodkowej dziurze, najlepszy damper do tej ramy to podobno 222mm ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.

Boxxer wykorzystuje caly skok zalany 2,5w z zoltym springiem.
Rower skretny/bardzo nerwowy.
Kola to nie konstrukcja pod katem dropow chodz TERAZ tak to wyglada ale w czasach gdy skladalem swojego pierwszego fulla to te felgi byly bardziej budzetowym odpowiednikiem double trackow ktore byly bardzo wytrzymale(darta obrecze wchodzily na rynek i byly pod wielkim znakiem ?)

W 2012 mial bym CTM Mons ale niestety, zawsze jest cos wazniejszego na co trza $$...
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość