[utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 2011
[utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 2011
Rama: Rock Machine Cyclone 90
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2011
Damper: Manitou Swinger 6-way 241mm
Kierownica: Funn Fatboy 785mm
Mostek: Funn RSX mk2
Gripy: Sunline LOGO LOCK-ON
Stery: Tioga MX
Siodło: Selle Royal Seta
Sztyca: Accent
Zacisk: No name
Korby: Shimano Hone
Support: Shimano Hone
Zębatka: Dartmoor 38z
Łańcuch: Sram Pc-971
Pedały: Shimano DX M647
Napinacz: BOP Roller
Przerzutka: SRAM X5
Manetka: SRAM X9
Kaseta: SRAM Pg-970
Koło przód:
Obręcz: Reborn Black Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: Reborn Fat Joint
Nyple: DT Champion
Opona: Maxxis Minion DHF 2,5
Dętka: ?
Koło tył:
Obręcz: Reborn Blach Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Coaster
Nyple: DT Champion
Opona: Michellin C16
Hamulec przód: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Hamulec tył: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Tarcze: Unex Nitrite 203mm
Dętka: Vee Rubber Downhill
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2011
Damper: Manitou Swinger 6-way 241mm
Kierownica: Funn Fatboy 785mm
Mostek: Funn RSX mk2
Gripy: Sunline LOGO LOCK-ON
Stery: Tioga MX
Siodło: Selle Royal Seta
Sztyca: Accent
Zacisk: No name
Korby: Shimano Hone
Support: Shimano Hone
Zębatka: Dartmoor 38z
Łańcuch: Sram Pc-971
Pedały: Shimano DX M647
Napinacz: BOP Roller
Przerzutka: SRAM X5
Manetka: SRAM X9
Kaseta: SRAM Pg-970
Koło przód:
Obręcz: Reborn Black Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: Reborn Fat Joint
Nyple: DT Champion
Opona: Maxxis Minion DHF 2,5
Dętka: ?
Koło tył:
Obręcz: Reborn Blach Track, 36h
Szprychy: DT Champion
Piasta: NS Coaster
Nyple: DT Champion
Opona: Michellin C16
Hamulec przód: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Hamulec tył: Shimano Saint BR-M800 + klamka Deore
Tarcze: Unex Nitrite 203mm
Dętka: Vee Rubber Downhill
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
Re: [utros]Rock Machine Cyclone 90 + Rock Shox Boxxer RC 201
ile cie wyniosła ta rama? Mozesz coś o niej powiedziec?
Tak, jak Quilong - damper oczko niżej i już będzie 1-1,5cm niżej suport, ale wciąż jest jakieś 5-6cm za wysoko
Mam pytanie do Spaceda
W jaki sposób taki sam technicznie, lecz krótszy o wymiar damper, może pogorszyć pracę zawieszenia?
W jakimś innym wątku wspominałeś, że dłuższy damper wcale nie oznacza poprawy pracy, lecz dlaczego 230 zamiast 241 miałby ją pogorszyć?
Co do roweru:
Szukałbym dampera 230mm lub kumpla, który taki ma i może pożyczyć, aby zrobić przymiarkę. Różnica w długości byłaby znaczna, dlatego wówczas mógłby iść na najwyższe oczko w wahaczu.

Mam pytanie do Spaceda

W jaki sposób taki sam technicznie, lecz krótszy o wymiar damper, może pogorszyć pracę zawieszenia?
W jakimś innym wątku wspominałeś, że dłuższy damper wcale nie oznacza poprawy pracy, lecz dlaczego 230 zamiast 241 miałby ją pogorszyć?
Co do roweru:
Szukałbym dampera 230mm lub kumpla, który taki ma i może pożyczyć, aby zrobić przymiarkę. Różnica w długości byłaby znaczna, dlatego wówczas mógłby iść na najwyższe oczko w wahaczu.
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
- Lokalizacja: P-ń
- Kontakt:
=Pietr3k= generalnie nie chodzi o prace dampera, tylko o to, że dana rama skonstruowana jest do konkretnej długości dampera oraz skoku tłoka. Bywały przypadki uszkodzenia dampera przy złej długości. Bardziej związane jest to z skokiem tłoka i przesuniętym pkt. "dobicia" (jeśli można tak to nazwać) Generalnie przy najniższym oczku powinno być już u Ciebie fajnie, a po zamocowaniu tulejek offsetowych i tak należy sprawdzić dobijanie dampera uginając ramę bez sprężyny.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20382844
No nie poprawia, bo z reguły pogarsza. Przecież jak dajesz innych wymiarów damper to zmienia ci się kąt pod jakim sie popychacz/link znajduje, a co za tym idzie zmienia ci się krzywa przełożenia. I np. damper może przelatywać przez skok albo być niedobijalny=Pietr3k= pisze:W jaki sposób taki sam technicznie, lecz krótszy o wymiar damper, może pogorszyć pracę zawieszenia?
W jakimś innym wątku wspominałeś, że dłuższy damper wcale nie oznacza poprawy pracy, lecz dlaczego 230 zamiast 241 miałby ją pogorszyć?
Michu_M - Rama kosztowala mnie 2500zl od dystrybutora jakies 5 lat temu.(tak tak jezdze dlugo bez zmniany ramy)Ogolnie jest fajna jak na tamte czasy.
Niestety nie mierzylem wysokosci bb jakos nie przyszlo mi to przez 5 lat do glowy.
Na zdieciu bardzo dziwnie to wyglada ale przy mojej wadze ~90kg i sprezynie 350lbs to jest to co lubie czyli "plush" i jak usiade to to inaczej wyglada.
Tulejki sa z Proshoxa offsety na srodkowej dziurze, najlepszy damper do tej ramy to podobno 222mm ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.
Boxxer wykorzystuje caly skok zalany 2,5w z zoltym springiem.
Rower skretny/bardzo nerwowy.
Kola to nie konstrukcja pod katem dropow chodz TERAZ tak to wyglada ale w czasach gdy skladalem swojego pierwszego fulla to te felgi byly bardziej budzetowym odpowiednikiem double trackow ktore byly bardzo wytrzymale(darta obrecze wchodzily na rynek i byly pod wielkim znakiem ?)
W 2012 mial bym CTM Mons ale niestety, zawsze jest cos wazniejszego na co trza $$...
Niestety nie mierzylem wysokosci bb jakos nie przyszlo mi to przez 5 lat do glowy.
Na zdieciu bardzo dziwnie to wyglada ale przy mojej wadze ~90kg i sprezynie 350lbs to jest to co lubie czyli "plush" i jak usiade to to inaczej wyglada.
Tulejki sa z Proshoxa offsety na srodkowej dziurze, najlepszy damper do tej ramy to podobno 222mm ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.
Boxxer wykorzystuje caly skok zalany 2,5w z zoltym springiem.
Rower skretny/bardzo nerwowy.
Kola to nie konstrukcja pod katem dropow chodz TERAZ tak to wyglada ale w czasach gdy skladalem swojego pierwszego fulla to te felgi byly bardziej budzetowym odpowiednikiem double trackow ktore byly bardzo wytrzymale(darta obrecze wchodzily na rynek i byly pod wielkim znakiem ?)
W 2012 mial bym CTM Mons ale niestety, zawsze jest cos wazniejszego na co trza $$...
first learn to be humans then learn to ride bike!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość