[fox 40] serwis tłumika 2011 FiT invert (nowy tłumik)
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
[fox 40] serwis tłumika 2011 FiT invert (nowy tłumik)
Witam,
czy ktoś już serwisował całkowicie tego amora?
Na necie są tylko poradniki jak to zrobić ze starym tłumikiem, nowy wygląda całkiem inaczej. Jak rozebrać nowy tłumik w celu wymianu oleju?
Drugie pytanie jak wyciągnąć szpilkę od sprężyny? Górą (tam gdzi jest regulacja) się nie da bo blokuje się jakieś 10 cm od góry i nie przejdzie.
Jedyna droga wyciągnięcia tego to przez dół?
Ma ktoś manual do foxa? Tylko do nowego tłumika po 2011.
EDIT:
http://service.foxracingshox.com/consum ... v3_012.gif
znalazłem takie coś tylko niewyraźne troche, gdzie odkręcić żeby wylac cały olej i zalać nowym?
czy ktoś już serwisował całkowicie tego amora?
Na necie są tylko poradniki jak to zrobić ze starym tłumikiem, nowy wygląda całkiem inaczej. Jak rozebrać nowy tłumik w celu wymianu oleju?
Drugie pytanie jak wyciągnąć szpilkę od sprężyny? Górą (tam gdzi jest regulacja) się nie da bo blokuje się jakieś 10 cm od góry i nie przejdzie.
Jedyna droga wyciągnięcia tego to przez dół?
Ma ktoś manual do foxa? Tylko do nowego tłumika po 2011.
EDIT:
http://service.foxracingshox.com/consum ... v3_012.gif
znalazłem takie coś tylko niewyraźne troche, gdzie odkręcić żeby wylac cały olej i zalać nowym?
http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
Witam.
Powiem tak...
Jesli nie wiesz jak rozebrac widelec to tym bardziej nie bierz sie za tlumik.
Na dole lagi jest taki specjalny seger ktory trzeba sciagnac - najlepiej podwazyc malym srubokretem.Wtedy szpilke bez klopotu wyjmiesz dolem. Koniec filozofii.
A co do wymiany oleju w tlumiku to w sumie nie wiem po co chcesz to robic skoro olej tam jest szczelnie zamkniety wiec nie ma potrzeby czestej jego wymiany.
Jedynie olej w dolnych goleniach mozesz sobie zmieniac ze 2 razy w sezonie - koszt niewielki bo to 100ml oleju na 2 lagi.
Pzdr
Powiem tak...
Jesli nie wiesz jak rozebrac widelec to tym bardziej nie bierz sie za tlumik.
Na dole lagi jest taki specjalny seger ktory trzeba sciagnac - najlepiej podwazyc malym srubokretem.Wtedy szpilke bez klopotu wyjmiesz dolem. Koniec filozofii.
A co do wymiany oleju w tlumiku to w sumie nie wiem po co chcesz to robic skoro olej tam jest szczelnie zamkniety wiec nie ma potrzeby czestej jego wymiany.
Jedynie olej w dolnych goleniach mozesz sobie zmieniac ze 2 razy w sezonie - koszt niewielki bo to 100ml oleju na 2 lagi.
Pzdr
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
Widelec umiem rozebrać tylko zastanawiało mnie jak poradzić sobie ze szpilką od sprężyny.
Bo niby górą powinno iść też a jednak tylko dołem, wydawało się to głupie żeby te segery ściągać tylko po to by ją wyciągnąć ale okej.
Bo niby górą powinno iść też a jednak tylko dołem, wydawało się to głupie żeby te segery ściągać tylko po to by ją wyciągnąć ale okej.

http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
Wróbel - to, że olej jest czysty o niczym nie świadczy. Po długiej pracy zmienia nieco swoje właściwości, dlatego zalecana jest wymiana.
Co nie zmienia faktu, że jeżeli nawet nie wiesz gdzie go odkręcić żeby zalać olejem to lepiej go w ogóle nie ruszaj.
Fita od razu zapowietrzysz i tyle będziesz miał z tej zabawy
.
Co nie zmienia faktu, że jeżeli nawet nie wiesz gdzie go odkręcić żeby zalać olejem to lepiej go w ogóle nie ruszaj.
Fita od razu zapowietrzysz i tyle będziesz miał z tej zabawy

Petryna to ty nie wiesz totalnie jak Fox działa i jaką ma budowę
w foxie masz zamknięty catrige z olejem, olej jest oddzielony zupełnie od środowiska zewnętrznego i jest czysty nawet po sezonie pracy co nie zmienia faktu że zmieniają się jego właściwości po prostu jest przepracowany. W marcoku masz otwartą kąpiel co sprawia że olej pracuje i w tłumiku i jako smarujący i nie bardzo to mu służy dla tego cześciej go wymieniasz.

No ride... No Life...
W damperze też olej jest zamknięty w szczelnym tłumiku i jakoś robi się syf. I to nie kurz, ziemia itp. Z dampera wylewałem już bardzo dziwny olej. Albo czarne jak szatan "coś" albo jakieś dziwne "frakcje" się z niego wytrącały, że niby czysty ale do użycia ponownego się nie nadaje bo coś pływa na powierzchni czy pod nią.
Z tych których budowy nie znam to cuda risse na przykład. Bos, ale tam chyba jest kąpiel, magura, cannondale. Ale te popularne zabawki czyli foxy, rsy, marzochy to raczej nie stanowią dla mnie tajemnicy. Może talasa bym bez instrukcji nie robił bo ją przeglądałem i była dość dziwna.
Z tych których budowy nie znam to cuda risse na przykład. Bos, ale tam chyba jest kąpiel, magura, cannondale. Ale te popularne zabawki czyli foxy, rsy, marzochy to raczej nie stanowią dla mnie tajemnicy. Może talasa bym bez instrukcji nie robił bo ją przeglądałem i była dość dziwna.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
A tak teoretycznie pytając..
Co tam można zepsuć po prostu rozkręcisz wylejesz olej, wlejesz nowy i zakręcisz. To że zapowietrzony to chyba mu nic nie robi bo można odpowietrzyć.
Ale puki co jeszcze nie jest najgorzej więc zostawie tak jak jest i poczekam na tutoriale na YT jak ro zrobić ; )
Co tam można zepsuć po prostu rozkręcisz wylejesz olej, wlejesz nowy i zakręcisz. To że zapowietrzony to chyba mu nic nie robi bo można odpowietrzyć.
Ale puki co jeszcze nie jest najgorzej więc zostawie tak jak jest i poczekam na tutoriale na YT jak ro zrobić ; )
http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
wczoraj dla przypomnienia rozbierałem fita z 40stki 2011... co można zepsuć
w sumie możesz i to sporo od rozerwania "kondona" po połamanie pierścieni mocujących części... a same odpowietrzenie nie należy do miłych łatwych i przyjemnych... wiec polecam to zostawić jak nie masz dobrego zaplecza serwisowego i sporo praktyki w serwisie produktów Foxa ...

rowerek PB Spider Suspensions boss!
Nie jest :Ppietryna pisze:W damperze też olej jest zamknięty w szczelnym tłumiku i jakoś robi się syf. I to nie kurz, ziemia itp.
Przeciez uszczelki trzymaja tylko 99% syfu cos do srodka zawsze wlazi

W marzocchi tlumiki nie sa anodowane co za tym idzie.
Wlewasz olej uginasz pare razy i alu "brudzi" olej

przejedź palcem po czystym aluminium bedzie to samo :P
W calkowicie zamknietym tlumiku ktory nie ma bezposredniej stycznosci ze swiatem zewnetrznym wyjelesz zloty olej

Oczywiscie jego właściwości po tym czasie sie zmieniają wiec zmiana konieczna

-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
- Lokalizacja: Skoczów
- Kontakt:
Odświeżam żeby nowego nie zakładać.
Smarować sprężynę smarem stałym czy sam olej smarujący starczy?
Smarować sprężynę smarem stałym czy sam olej smarujący starczy?
http://marcin4.pinkbike.com/ PINKBIKE
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość