[fox 40] serwis tłumika 2011 FiT invert (nowy tłumik)

marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

[fox 40] serwis tłumika 2011 FiT invert (nowy tłumik)

Post autor: marcin4444 »

Witam,
czy ktoś już serwisował całkowicie tego amora?
Na necie są tylko poradniki jak to zrobić ze starym tłumikiem, nowy wygląda całkiem inaczej. Jak rozebrać nowy tłumik w celu wymianu oleju?

Drugie pytanie jak wyciągnąć szpilkę od sprężyny? Górą (tam gdzi jest regulacja) się nie da bo blokuje się jakieś 10 cm od góry i nie przejdzie.
Jedyna droga wyciągnięcia tego to przez dół?

Ma ktoś manual do foxa? Tylko do nowego tłumika po 2011.

EDIT:
http://service.foxracingshox.com/consum ... v3_012.gif

znalazłem takie coś tylko niewyraźne troche, gdzie odkręcić żeby wylac cały olej i zalać nowym?
Wróbel
Posty: 20
Rejestracja: 16.06.2011 14:37:38
Kontakt:

Post autor: Wróbel »

Witam.
Powiem tak...
Jesli nie wiesz jak rozebrac widelec to tym bardziej nie bierz sie za tlumik.
Na dole lagi jest taki specjalny seger ktory trzeba sciagnac - najlepiej podwazyc malym srubokretem.Wtedy szpilke bez klopotu wyjmiesz dolem. Koniec filozofii.
A co do wymiany oleju w tlumiku to w sumie nie wiem po co chcesz to robic skoro olej tam jest szczelnie zamkniety wiec nie ma potrzeby czestej jego wymiany.
Jedynie olej w dolnych goleniach mozesz sobie zmieniac ze 2 razy w sezonie - koszt niewielki bo to 100ml oleju na 2 lagi.
Pzdr
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

Widelec umiem rozebrać tylko zastanawiało mnie jak poradzić sobie ze szpilką od sprężyny.
Bo niby górą powinno iść też a jednak tylko dołem, wydawało się to głupie żeby te segery ściągać tylko po to by ją wyciągnąć ale okej. ;)
Fonika

Post autor: Fonika »

Wróbel - to, że olej jest czysty o niczym nie świadczy. Po długiej pracy zmienia nieco swoje właściwości, dlatego zalecana jest wymiana.

Co nie zmienia faktu, że jeżeli nawet nie wiesz gdzie go odkręcić żeby zalać olejem to lepiej go w ogóle nie ruszaj.
Fita od razu zapowietrzysz i tyle będziesz miał z tej zabawy :).
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Fonika pisze:Po długiej pracy zmienia nieco swoje właściwości, dlatego zalecana jest wymiana.
Po długiej pracy nie będzie czysty.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:Po długiej pracy nie będzie czysty.
Założysz się?
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Z dampera wylewałem gnój... Jeszcze nie zaglądałem do reby którą przelałem dla zasady po kupnie i dużo więcej używałem niż 888 na przykład w których olej się zużywa właściwie natychmiast. Tzn. nie wylejesz czystego. Mimo że przed zalaniem środek jak i tłumiki bardzo dokładnie czyszczę z syfu.
rafimax
Posty: 483
Rejestracja: 03.01.2009 00:27:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rafimax »

Petryna to ty nie wiesz totalnie jak Fox działa i jaką ma budowę :-D w foxie masz zamknięty catrige z olejem, olej jest oddzielony zupełnie od środowiska zewnętrznego i jest czysty nawet po sezonie pracy co nie zmienia faktu że zmieniają się jego właściwości po prostu jest przepracowany. W marcoku masz otwartą kąpiel co sprawia że olej pracuje i w tłumiku i jako smarujący i nie bardzo to mu służy dla tego cześciej go wymieniasz.
No ride... No Life...
klexuh
Posty: 1366
Rejestracja: 01.08.2007 22:36:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: klexuh »

pietryna Z RockShoxa jeszcze nigdy nie wylalem brudnego oleju ( oczywiscie z tlumika ). Po prawie dwoch sezonach ZERO syfu.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

W damperze też olej jest zamknięty w szczelnym tłumiku i jakoś robi się syf. I to nie kurz, ziemia itp. Z dampera wylewałem już bardzo dziwny olej. Albo czarne jak szatan "coś" albo jakieś dziwne "frakcje" się z niego wytrącały, że niby czysty ale do użycia ponownego się nie nadaje bo coś pływa na powierzchni czy pod nią.

Z tych których budowy nie znam to cuda risse na przykład. Bos, ale tam chyba jest kąpiel, magura, cannondale. Ale te popularne zabawki czyli foxy, rsy, marzochy to raczej nie stanowią dla mnie tajemnicy. Może talasa bym bez instrukcji nie robił bo ją przeglądałem i była dość dziwna.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

Ja bym proponował koledze wysłać sam tłumik do jakiegoś autoryzowanego serwisu :) tam będziesz miał pewność ze będziesz miał dobrze zrobione i nie będziesz musiał za chwile wystawiać uszkodzonego Fit`a na allegro.. :)
rowerek PB Spider Suspensions boss!
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

A tak teoretycznie pytając..
Co tam można zepsuć po prostu rozkręcisz wylejesz olej, wlejesz nowy i zakręcisz. To że zapowietrzony to chyba mu nic nie robi bo można odpowietrzyć.

Ale puki co jeszcze nie jest najgorzej więc zostawie tak jak jest i poczekam na tutoriale na YT jak ro zrobić ; )
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

wczoraj dla przypomnienia rozbierałem fita z 40stki 2011... co można zepsuć :D w sumie możesz i to sporo od rozerwania "kondona" po połamanie pierścieni mocujących części... a same odpowietrzenie nie należy do miłych łatwych i przyjemnych... wiec polecam to zostawić jak nie masz dobrego zaplecza serwisowego i sporo praktyki w serwisie produktów Foxa ...
rowerek PB Spider Suspensions boss!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

pietryna pisze:W damperze też olej jest zamknięty w szczelnym tłumiku i jakoś robi się syf. I to nie kurz, ziemia itp.
Nie jest :P
Przeciez uszczelki trzymaja tylko 99% syfu cos do srodka zawsze wlazi :)
W marzocchi tlumiki nie sa anodowane co za tym idzie.
Wlewasz olej uginasz pare razy i alu "brudzi" olej ;)
przejedź palcem po czystym aluminium bedzie to samo :P

W calkowicie zamknietym tlumiku ktory nie ma bezposredniej stycznosci ze swiatem zewnetrznym wyjelesz zloty olej :) Przyklad avalanche masz otwartą kąpiel ale olej po sezonie jest nadal złoty.
Oczywiscie jego właściwości po tym czasie sie zmieniają wiec zmiana konieczna ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Zobaczę co z reby wyleję teraz...
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

hm a ja wylałem czerwony :D ciekawe... ciekawe... :D
rowerek PB Spider Suspensions boss!
marcin4444
Posty: 231
Rejestracja: 01.02.2010 20:36:14
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Post autor: marcin4444 »

Odświeżam żeby nowego nie zakładać.

Smarować sprężynę smarem stałym czy sam olej smarujący starczy?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

W życiu bym nie mieszał oleju i smaru ale to twój wybór. Prędzej dałbym 2-3x więcej oleju smarującego niż zalecane.
kubuspunxdh
Posty: 517
Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
Kontakt:

Post autor: kubuspunxdh »

marcin4444 pisze:Smarować sprężynę smarem stałym czy sam olej smarujący starczy?
Jak chcesz sobie lagi pozacierać daj smaru :) dolej oleju i gotowe :) co do ilości oleju wystarczy jak dasz tyle ile tam ma byc +-5ml resztę ci wyrzyga przez uszczelki :) wiem z doświadczenia
rowerek PB Spider Suspensions boss!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość