[Amor] Problem przy serwisie duro fr20

szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

[Amor] Problem przy serwisie duro fr20

Post autor: szymon102 »

witam
Robię serwis w/w amortyzatora kolegi. Wszystko byłoby banalne gdyby nie problem z odkręceniem tłumika.
Zdjąłem dolne pokrętło od regulacji tłumienia powrotu. Tam imbusem 8mm chciałem odkręcić tłumik i normalnie go wyjąć lecz śruba, która trzyma go od dołu lekko popuściła i dalej można kręcić w nieskończoność. Zdjąłem orki od góry i widać, że gdy odkręcam śrubę od dołu to wraz z nią kręci się cały tłumik. Nie wiem jak go przytrzymać - widać tam gniazdo na klucz nasadowy lecz klucz tam nie wejdzie ponieważ jest większy niż średnica dodatkowej rurki, która jest złączona z tłumikiem. Próbowałem też przytrzymać to jakoś śrubokrętem, wkładałem też imbusa do gniazda regulacji i kleszczami odkręcałem śrubę (regulacja jest razem z tłumikiem, śruba osobno) ale nic nie pomogło.

Proszę o jakieś porady, może akurat komuś z Was też się to przytrafiło :)
z góry dzięki za odpowiedzi
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
maciek1
Posty: 58
Rejestracja: 27.07.2011 22:11:35
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Amor] Problem przy serwisie duro fr20

Post autor: maciek1 »

Może włóż sprężynę do tłumika i wtedy sprawdź czy da sie odkręcić. Nie miałem z tym nigdy problemu w swoim duro.
szymon102
Posty: 1467
Rejestracja: 27.04.2008 09:42:26
Lokalizacja: N.Sącz
Kontakt:

Post autor: szymon102 »

Próbowałem ze sprężyną i nawet uginałem amora, żeby dociskał mocniej tłumik.
S:sztyca CB Joplin,shiver na części,manitou black,sherman 1,5"203mm skoku.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Takie problemy sie rozwiązuje kluczem udarowym czy to elektrycznym czy pneumatycznym.

Jak nie masz przyjemności posiadac takiego ustrojstwa w swoim garazu to masz 2 opcje:
1. Wkładasz sprezyne i sciskasz amora blokując lekko tlumik i odkrecasz lajtowo.
2. Idziesz do warsztatu samochodowego prosisz o odkrecenie udarem i po problemie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości