Strona 1 z 1

[Amor] Problem przy serwisie duro fr20

: 11.05.2012 19:50:34
autor: szymon102
witam
Robię serwis w/w amortyzatora kolegi. Wszystko byłoby banalne gdyby nie problem z odkręceniem tłumika.
Zdjąłem dolne pokrętło od regulacji tłumienia powrotu. Tam imbusem 8mm chciałem odkręcić tłumik i normalnie go wyjąć lecz śruba, która trzyma go od dołu lekko popuściła i dalej można kręcić w nieskończoność. Zdjąłem orki od góry i widać, że gdy odkręcam śrubę od dołu to wraz z nią kręci się cały tłumik. Nie wiem jak go przytrzymać - widać tam gniazdo na klucz nasadowy lecz klucz tam nie wejdzie ponieważ jest większy niż średnica dodatkowej rurki, która jest złączona z tłumikiem. Próbowałem też przytrzymać to jakoś śrubokrętem, wkładałem też imbusa do gniazda regulacji i kleszczami odkręcałem śrubę (regulacja jest razem z tłumikiem, śruba osobno) ale nic nie pomogło.

Proszę o jakieś porady, może akurat komuś z Was też się to przytrafiło :)
z góry dzięki za odpowiedzi

Re: [Amor] Problem przy serwisie duro fr20

: 11.05.2012 20:20:47
autor: maciek1
Może włóż sprężynę do tłumika i wtedy sprawdź czy da sie odkręcić. Nie miałem z tym nigdy problemu w swoim duro.

: 11.05.2012 23:17:02
autor: szymon102
Próbowałem ze sprężyną i nawet uginałem amora, żeby dociskał mocniej tłumik.

: 12.05.2012 07:58:18
autor: off_road
Takie problemy sie rozwiązuje kluczem udarowym czy to elektrycznym czy pneumatycznym.

Jak nie masz przyjemności posiadac takiego ustrojstwa w swoim garazu to masz 2 opcje:
1. Wkładasz sprezyne i sciskasz amora blokując lekko tlumik i odkrecasz lajtowo.
2. Idziesz do warsztatu samochodowego prosisz o odkrecenie udarem i po problemie.