budowa koła rowerowego
budowa koła rowerowego
Czesc! Od razu sie wytlumacze ze w sprawach rowerow jestem lamerem :-)
Mam rower Giant Boulder FS. Niedawno postanowilem rozkrecic swoj rower aby zobaczyc co tam w kole pisczy :-) No i jak rozkrecilem tylne kolo (a wlasciwie cala oske) tak teraz nie bardzo wiem jak je skrecic. Wie ktos moze gdzie moge znalezc jakas instrukcje jak skrecic takie kolo (tzn chcialbym zobaczyc cala budowe - kazda czesc zeby byla wyszczegolniona) ??
Z gory dzieki za pomoc
POzdrawiam!!
Mam rower Giant Boulder FS. Niedawno postanowilem rozkrecic swoj rower aby zobaczyc co tam w kole pisczy :-) No i jak rozkrecilem tylne kolo (a wlasciwie cala oske) tak teraz nie bardzo wiem jak je skrecic. Wie ktos moze gdzie moge znalezc jakas instrukcje jak skrecic takie kolo (tzn chcialbym zobaczyc cala budowe - kazda czesc zeby byla wyszczegolniona) ??
Z gory dzieki za pomoc
POzdrawiam!!
Maxdamege......... <LOL> koles lol bo zgadnij kto mu rower robi? mi tam za taka fuche styknie tymbark lub cos
i ile razy i ilu idiotom mozna powtarzac 'nie rusz jak nie umiesz bo bedziesz potem plakal...' i oc zapierdalaj do serwisu jak ja mam ci to napisac? jeszcze musisz skontrowac, watpie zebys mial klucz itd......
i ile razy i ilu idiotom mozna powtarzac 'nie rusz jak nie umiesz bo bedziesz potem plakal...' i oc zapierdalaj do serwisu jak ja mam ci to napisac? jeszcze musisz skontrowac, watpie zebys mial klucz itd......
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Nio akurat kolka to umiem tylko wycentrowac...
Serwisem kolowym jest X-prot wiec jego sluchaj ;] Zreszta takie patenty jak my zesmy wymyslili ( a w wiekszosci xprot sprawil ze istnieja... ) to sie w pale nie mieszcza. WIec jak chodzi o tworczosc to raczej jego sluchaj ;]
Nio i ta kolezenska bezinteresownosc
krhhhhhhy
(sloneczko) O
Serwisem kolowym jest X-prot wiec jego sluchaj ;] Zreszta takie patenty jak my zesmy wymyslili ( a w wiekszosci xprot sprawil ze istnieja... ) to sie w pale nie mieszcza. WIec jak chodzi o tworczosc to raczej jego sluchaj ;]
Nio i ta kolezenska bezinteresownosc
krhhhhhhy
(sloneczko) O
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Najprostrza piasta składa się z 6 części i kulek. Te części to korpus, oś, dwa konusy i dwie nakrętki kontrujące. Wewnątrz korpusu są dwe bieżnie - na obu końcach. kolejność elementów na osi jest taka: nakrętka, konus, kulki, korpus, kulki, konus, nakrętka.
Żeby złożyć piastę trzeba na oś nakręcić jedną nakrętkę i jeden konus - tak aby od strony nakrętki wystawało kilka milimetrów osi - ok 4. Oba te elementy skręcasz ze sobą dwoma kluczami płaskimi - kontrujesz je. Następnie, trzymając koło poziomo, wkładasz od góry oś w korpus piasty, ale nie do końca - tak żeby przez szczelinę obok osi móc włożyć kulki (oczywiście obie bieżnie po których kulki będa się poruszać nalezy posmarować smarem stałym), gdy wszystkie będą na miejscu, dosuwasz oś do końca, tak aby kulki znalazły się między bieżnią korpusu, a konusem i obracasz koło na drugą stronę. teraz wkładasz pozostałe kulki i nakręcasz na wystającą oś drugi konus i drugą nakrętkę. Całość skręcasz tak aby nie było luzu, a jednocześnie oś mogła się bez bardzo dużych oporów obracać i kontrujesz konus z nakrętką - podobnie jak na początku ... dzięki temu piasta nie będzie sie rozkręcać.
Tak będzie w przy piaście przedniej. Z tylną jest podobnie tylko dochodza dodatkowe podkładki i tuleje pomiędzy konusem, a nakrętką po stronie przeciwnej niż bębenek. Składanie wygląda tak samo, z tym że należy zacząć od elementów na osi od strony bębenka, a skończyć po drugiej stronie - tylko tam będzie można skontrować nakrętkę z konusem gdy wszystkie części będą na miejscu.
Powodzenia
Żeby złożyć piastę trzeba na oś nakręcić jedną nakrętkę i jeden konus - tak aby od strony nakrętki wystawało kilka milimetrów osi - ok 4. Oba te elementy skręcasz ze sobą dwoma kluczami płaskimi - kontrujesz je. Następnie, trzymając koło poziomo, wkładasz od góry oś w korpus piasty, ale nie do końca - tak żeby przez szczelinę obok osi móc włożyć kulki (oczywiście obie bieżnie po których kulki będa się poruszać nalezy posmarować smarem stałym), gdy wszystkie będą na miejscu, dosuwasz oś do końca, tak aby kulki znalazły się między bieżnią korpusu, a konusem i obracasz koło na drugą stronę. teraz wkładasz pozostałe kulki i nakręcasz na wystającą oś drugi konus i drugą nakrętkę. Całość skręcasz tak aby nie było luzu, a jednocześnie oś mogła się bez bardzo dużych oporów obracać i kontrujesz konus z nakrętką - podobnie jak na początku ... dzięki temu piasta nie będzie sie rozkręcać.
Tak będzie w przy piaście przedniej. Z tylną jest podobnie tylko dochodza dodatkowe podkładki i tuleje pomiędzy konusem, a nakrętką po stronie przeciwnej niż bębenek. Składanie wygląda tak samo, z tym że należy zacząć od elementów na osi od strony bębenka, a skończyć po drugiej stronie - tylko tam będzie można skontrować nakrętkę z konusem gdy wszystkie części będą na miejscu.
Powodzenia
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Da nie ma juz w sumie od 4 lat ( jak wkroczylismy do multiklanu to nazwa zmienila sie na FF - fear factory ) , ostatnio na necie malo gralem to ze skladu wypadlem i teraz w sumie total for fun. Ale legenda zostala w pamieci, poza tym logina i tak nie zmienie ;]
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] i 3 gości