Fox dhx 5.0

qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Fox dhx 5.0

Post autor: qb92 »

Mam zamiar zrobić serwis i tu pojawia się moje pytanie. Gdzieś słyszałem, że jak leje do foxa 7,5 W olej to może zdjąć jednego shima z góry tłoka, nie zaszkodzi to damperowi jak zrobię taką operację? Miałem teraz zalanego 5W i wszystko było ok.
A da się może jakoś odkręcić śrubkę w pro pedalu? bo starałem się, ale nie chce puścić, a nie będę mocno odkręcał bo szkoda gwintu, macie na to jakiś patent?
Z góry dzięki za odpowiedzi :D
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Co do shimów...
Mam DHX 3.0 (budowa ta sama co 5.0, tylko 2 pokrętła więcej) i z tego, co czytałem, to do Foxów leje się 10W.
Jak zdejmiesz jednego shima z góry tłoka (tego najbliżej tłoka od strony tłoczyska - popychacza), to zmniejszy Ci się tłumienie ugięcia. Olej będzie w tę stronę łatwiej przepływał.

BTW.
Czemu chcesz zmieniać shimy? Damper za bardzo Ci zmula?
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Miałem nadzieję, że trochę będzie czulszy jak go zaleje 7,5 W i zdejmę shima. Ale to chyba będzie metoda prób i błędów ;) Ramę wiem, że mam nie najlepszą bo signa fr, ale i z niej da się coś wycisną, a na tą chwilę funduszy brak na lepszą ;)

A zresztą mam zamiar go zalać motorexem, a ten gęstości ma trochę inna jak reszta konkurencji...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Pamiętaj, że jak będzie czulszy, to łatwiej go dobijesz. Coś za coś.
Wszystko zależy jak jeździsz. Jeżeli nie dropisz, delkatne dh/fr, to możesz tak zrobić. Pobaw się shimami, a jak to nie pomoże, to spróbuj rzadki olej wlać (2,5W). Czy coś w tym stylu.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Ok będę pamiętał, a dropów nie skacze, 5W to max w tym damperze już mam springa 550 więc myślę, że shim ściągnięty i olej 7,5W będzie ok, a zresztą jeszcze jest buttom out i postaram się ustawić dobrze pro pedala.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Jak zdrowo zdropisz to i bottom nie pomoże. Bottom zmniejsza Ci tylko obiętość komory IFP. To coś podobnego jakbyś dopompował więcej powietrza (ale nie do końca).
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

No tak, ale zobaczę jak to wyjdzie po serwisie bo jeszcze czekam na pompkę do amortyzatora. A zresztą będę się starał zrobić tak żeby nie dobijał i był dobry efekt. Sprawdzę prace jak z tym zrobię, a jeśli będzie grało to las i myślę, że będzie git ;)
A wiesz może jak odkręcić śrubkę od pokrętła pro pedal? bo moja delikatnie mówiąc jest zakręcona strasznie mocno, a gwintu nie chce zepsuć...
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

Nie mam pojęcia. Mam DHX 3.0. Ta propedala nie ma. Nie wiem, może kto inny Ci pomoże.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Ok dzięki za rady ;)
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

ari4 pisze:Bottom zmniejsza Ci tylko obiętość komory IFP. To coś podobnego jakbyś dopompował więcej powietrza (ale nie do końca).
Ani nawet od początku.
qb92 pisze:A wiesz może jak odkręcić śrubkę od pokrętła pro pedal? bo moja delikatnie mówiąc jest zakręcona strasznie mocno, a gwintu nie chce zepsuć...
Normalnie. Wkładasz klucz imbusowy i kręcisz. Możesz regulator złapać w palce, a jak jesteś za słaby to w imadło.

Ponadto zdefiniuj co to jest góra tłoka.
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

pietryna pisze:Ponadto zdefiniuj co to jest góra tłoka.
Ja się domyśliłem, że od strony tłoczyska.
pietryna pisze:Ani nawet od początku.
Nie rozumiem...?
ravfr
Posty: 1490
Rejestracja: 11.05.2006 20:09:53
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ravfr »

ari4 nie doradzaj jeżeli nie masz pojęcia , o to chodziło pietrynie.
dawid.sosin
Posty: 15
Rejestracja: 24.07.2011 17:13:33
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: dawid.sosin »

Jeżeli śrubka jest zapieczona zawsze możesz spróbować psiknąć jakimś płynem penetrującym typu WD40, odczekać chwilę i wtedy próbować.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

A WD 40 nie uszkodzi uszczelki? Bo o ile mi wiadomo to takowa sie tam znajduje.
dawid.sosin
Posty: 15
Rejestracja: 24.07.2011 17:13:33
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Post autor: dawid.sosin »

Według mnie na krótką metę nie powinno nic się stać. Tym bardziej jeżeli po odkręceniu ładnie się wszystko po wyciera. Ale jak ktoś ma z tym inne doświadczenie to chętnie posłucham :)
ari4
Posty: 811
Rejestracja: 20.07.2007 16:25:32
Lokalizacja: Gdańsk - Wrzeszcz/Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ari4 »

A mała, czy duża śrubka jest do tego pokrętła? Jak mała, to można ją rozwalić imbusem, i wtedy w ogóle jej nie odkręcisz.
Może popukaj w nią czymś plastikowym, albo wsadź do zamrażarki. Powinno puścić.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Dzięki za rady, a mysle że z nią sobie jakoś poradzę;) A mam jeszcze jedno pytanie;) ile uzyskalbym skoku dając do ramy big hit 06-07 damper o rozmiarze 200x50 mm? Czy może on byłby zbyt krótki? Albo tak zapytam, czy ma to sens?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

145mm zakładając że tylne koło nie waliłoby w siodło, podsiodłówkę.
qb92
Posty: 135
Rejestracja: 16.07.2011 09:17:14
Kontakt:

Post autor: qb92 »

Czyli sensu nie ma;) już w signie mam więcej i jeszcze da się poprawic pracę;) dobra wiem już wszystko co chcialem i dzięki wszystkim, a temat do zamkniecia;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość