Dziwny hamulec Saint.
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Dziwny hamulec Saint.
Witam.
Posiadam hamulec Zacisk saint, klamka xtr przewód to unex z vincere.
Problem mój to taki że odpowietrzało go już kilka osób i za każdym razem było tak samo czyli hamulec chwyta tarcze lecz jest bardzo gumowaty.
Widać jak przewód się delikatnie wygina.
Czy przyczyną gumowego hebla może być właśnie przewód ?
Wiem ze połączenie tych klamek z zaciskami działa. U mnie niestety nie ...
Posiadam hamulec Zacisk saint, klamka xtr przewód to unex z vincere.
Problem mój to taki że odpowietrzało go już kilka osób i za każdym razem było tak samo czyli hamulec chwyta tarcze lecz jest bardzo gumowaty.
Widać jak przewód się delikatnie wygina.
Czy przyczyną gumowego hebla może być właśnie przewód ?
Wiem ze połączenie tych klamek z zaciskami działa. U mnie niestety nie ...
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Tak uzywałem funnela, umiem odpowietrzać shimanochy, sam pracuje w serwisie, dałem kolegom ze serwisu to samo... Hamulec nadal miękki nie wiem co jest mam go od miesiąca, ani razu nie udało się odpowietrzyć/ustawić.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=57189
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
http://tiny.pl/hc83d Moje Allegro
Spróbuj taką techniką.
1. Odpowietrzasz standardowo
2. Sciagasz zacisk
3. Uginasz klamke pare razy aby klocki sie zblizyły.
4. Wkręcasz na max pad contakt
5. Demontujesz funnel
6. Zakladasz zacisk (ma wlazic z oporem na tarczę)
7. Pad contaktem oddalasz klocki.
To sposob na twardą klame
A jesli by jeszcze było miekko to robisz to samo ale na wykręconym pad contakcie, i po zalozeniu zacisku wkrecasz go na max utwardzajac dodatkowo klamkę.
1. Odpowietrzasz standardowo
2. Sciagasz zacisk
3. Uginasz klamke pare razy aby klocki sie zblizyły.
4. Wkręcasz na max pad contakt
5. Demontujesz funnel
6. Zakladasz zacisk (ma wlazic z oporem na tarczę)
7. Pad contaktem oddalasz klocki.
To sposob na twardą klame

-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 08.10.2008 14:49:06
- Kontakt:
Klamkę masz nową czy starszego typu ? jak tą starszego typu to zdejmujesz dekiek, membrane, ustawiasz klamkę aby była najdalej od kierownicy, potem na maxa rozpychasz klocki żeby sie oddaliły, dobrze jest wsadzić coś do zacisku zeby sie nie przybliżały klocki, potem zakładasz membranę, dekiel, zacisk na tarczę, najpierw powoli i delikatnie uginasz klamkę żeby klocki równo wychodziły jak będą blisko naciskasz do oporu klamkę jak załapie masz kose, potem mozesz profilaktycznie nieco płynu do klamki dolać, jak dobrze pójdzie nie uronisz nawet kropli nigdzie, testowałem sposób na moich slx i jest ok.
Back in black
Ja bym proponował doprecyzować modele zacisku i klamki, bo było już bodajże 3 generacje hydraulików Shimano, więc pisanie "starsze" i "nowsze" jest niemiarodajne. Dodam ze mam zaciski i przewody z najstarszej generacji, LX585 i Deore535, do tego klamki z następnej generacji, SLX665 i działa to bardzo dobrze
.

-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Rozmawiałem z serwisantem u dystrybutora SHIMANO w Polsceadrian50005 pisze:Saint m810 -zacisk, klamka m988.
I wiem napewno ze takie zestawienie działa.

Mowił, ze kazdy zacisk i każda klamka jest kompatybilna na zasadzie plug and play.
AK47 W takim razie dla czego A.Gwin smigał na secie XTR 988 + 810?ak47 pisze:adrian50005 - przyczyną miękkości jest przewód oraz niekompatybilność zacisku z klamką.



Serwisant powiedział Ci prawdę. Bo fizycznie da się wszystko połączyć. Jednak działanie połącznie 988 + 810 nie będzie działać najlepiej.
Oczywiście można jeździć na taki secie - kto broni. Można nawet butem hamować, bo nie zabrania tego ustawa.
Klamka w najnowszym saincie rzeczywiście jest podobna do 988. Ale zacisk na 100% różni się. Nie tylko tłoczkami, ale także uszczelkami.
Dla przykładu podam Ci różnice między XT 770 a XT 785. Oba zaciski mają tłoki o tej samej średnicy. W 770 tłok jest alu z insertem ceramicznym, w 785 tłok jest w pełni ceramiczny. No i najważniejsza rzecz. Ruch wsteczny tłoka(realizowany przez uszczelkę) w 770 jest spooro większy niż w 780. Skutkiem tego jest większy odstęp klocków od tarczy w starszym modelu. A to z kolei pociąga za sobą większy skok jałowy klamki.
Połączenie klamki 785 z zaciskiem 770 jest niezbyt szczęśliwe. To samo jest w Saincie. Polecam skontaktować się w tej sprawie z forumowicze" Kasha" z emtb.
Ponoć masz niemałą wiedzę o amortyzacji, ale o hamulcach jeszcze musisz się trochę pouczyć
Oczywiście można jeździć na taki secie - kto broni. Można nawet butem hamować, bo nie zabrania tego ustawa.
Klamka w najnowszym saincie rzeczywiście jest podobna do 988. Ale zacisk na 100% różni się. Nie tylko tłoczkami, ale także uszczelkami.
Dla przykładu podam Ci różnice między XT 770 a XT 785. Oba zaciski mają tłoki o tej samej średnicy. W 770 tłok jest alu z insertem ceramicznym, w 785 tłok jest w pełni ceramiczny. No i najważniejsza rzecz. Ruch wsteczny tłoka(realizowany przez uszczelkę) w 770 jest spooro większy niż w 780. Skutkiem tego jest większy odstęp klocków od tarczy w starszym modelu. A to z kolei pociąga za sobą większy skok jałowy klamki.
Połączenie klamki 785 z zaciskiem 770 jest niezbyt szczęśliwe. To samo jest w Saincie. Polecam skontaktować się w tej sprawie z forumowicze" Kasha" z emtb.
Ponoć masz niemałą wiedzę o amortyzacji, ale o hamulcach jeszcze musisz się trochę pouczyć

-
- Posty: 661
- Rejestracja: 17.02.2009 12:39:29
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 370
- Rejestracja: 16.08.2009 15:12:11
- Lokalizacja: Libiąż
- Kontakt:
ak47 dlaczego gwin jeźdiz na takim połączeniu? w krk kilka osób tez ma klamkę xtr 998 oraz zaciski 810 z przewodami goodridge i hamulce są lepsze niż seria saint 810. Pytam z ciekawości, nie mam wiedzy na ten temat nie chcę Cię zagiąć itd.. Jaki wg Ciebie teraz najlepszy hebel na rynku? pzdr
GG 381005
casperosensei no bo da się jeździć
Tylko nie działa to tak jak powinno.
Faktycznie set 810+988 jest mocniejszy od serii 810. Klamka 988 pompuje mniej płynu, lecz pod wyższym ciśnieniem w porównaniu z 810. W wyniku tego hamulec jest wyraźnie mocniejszy, lecz skok jałowy klamki jest większy, a sama dźwignia sprawia wrażenie gumowatej.
Najlepsze wg mnie ? Dopiero będą - nowe sainty.

Faktycznie set 810+988 jest mocniejszy od serii 810. Klamka 988 pompuje mniej płynu, lecz pod wyższym ciśnieniem w porównaniu z 810. W wyniku tego hamulec jest wyraźnie mocniejszy, lecz skok jałowy klamki jest większy, a sama dźwignia sprawia wrażenie gumowatej.
Najlepsze wg mnie ? Dopiero będą - nowe sainty.
-
- Posty: 517
- Rejestracja: 10.03.2012 19:18:08
- Kontakt:
hmmm NASA miało w tym udział !ak47 pisze:Ruch wsteczny tłoka(realizowany przez uszczelkę)
czyli jednak jest różnica zdaje sie i to sporaak47 pisze:Klamka 988 pompuje mniej płynu, lecz pod wyższym ciśnieniem w porównaniu z 810

ciekawe jak wyjaśnisz u mnie samą końcówkę zdania Twojegoak47 pisze:W wyniku tego hamulec jest wyraźnie mocniejszy, lecz skok jałowy klamki jest większy, a sama dźwignia sprawia wrażenie gumowatej.



rowerek PB Spider Suspensions boss!
AK47 skąd pewność, ze uszczelki zostały zmienione?
Żadko się zdarza, ze któraś filma przeprojektowuje swoj produkt od zera.
Zwykle bierze się stary i go modyfikuje. Własciwie prosta sprawa wycinamy wiekszą dziure od góry, bierzemy stare tłoczki i mamy gotowy nowy lanserski zacisk.
Jak dla mnie został zmieniony jedynie kształt zacisku ze wzgledu na technologię ice tech (radiatorki) wymuszające wkładanie klocków od góry.
Nie chce polemizować czy cos, nic tych rzeczy, mam do Ciebie spory szacunek jesli chodzi o temat serwisu wszelakiego sprzętu. Cieszy mnie rozmowa na poziomie
Nie Ty odpowiadasz za pierwszy poradnik o tuningu duracza?
Hample nigdy nie były moją mocną stroną wiec chętnie wsiąknę troszkę wiedzy.
Padło wcześniej stwierdzenie ze światło przewodów się zmieniło. Ale czy we wzorze na siłe nacisku z hydrauliki siłowej jest podana srednica kanału pomiedzy tłokami? Jako informatyk z wykształcenia moze nie ogarniam ale nie widzę tu zależności związanej ze średnicą kanalu pomiędzy tłoczkami
F2 = S2/S1 * F1
F2 - siła nacisku tłoczka w zacisku
F1 - siła nacisku na tłoczek w klamce
S1 - srednica tłoczka w klamce
S2 - srednica tłoczka w zacisku
W momencie cofnięcia klamki do pozycji "zerowej" w moich tłoczkach (zacisk) zauważam spory ruch wsteczny ale pod koniec cyklu następuje samoistny ruch powrotny w stronę tarczy. Niemal o połowę całego wychylenia. (mimo zatrzymania klamki ułamek sekundy wczesniej)
W tym miejscu klocki się juz pozycjonują i zostają nieruchome.
W skrócie idą w tył a później bliżej tarczy.
Bardzo chętnie poczytam Twoje wyjaśnienie dla czego tak się dzieje. Chodzi o minięcie przez tłoczek w klamce otworu prowadzącego do zbiornika wyrównawczego czy coś jeszcze czego nie ogarnął mój umysł?

Żadko się zdarza, ze któraś filma przeprojektowuje swoj produkt od zera.
Zwykle bierze się stary i go modyfikuje. Własciwie prosta sprawa wycinamy wiekszą dziure od góry, bierzemy stare tłoczki i mamy gotowy nowy lanserski zacisk.
Jak dla mnie został zmieniony jedynie kształt zacisku ze wzgledu na technologię ice tech (radiatorki) wymuszające wkładanie klocków od góry.
Nie chce polemizować czy cos, nic tych rzeczy, mam do Ciebie spory szacunek jesli chodzi o temat serwisu wszelakiego sprzętu. Cieszy mnie rozmowa na poziomie

Nie Ty odpowiadasz za pierwszy poradnik o tuningu duracza?
Hample nigdy nie były moją mocną stroną wiec chętnie wsiąknę troszkę wiedzy.
Padło wcześniej stwierdzenie ze światło przewodów się zmieniło. Ale czy we wzorze na siłe nacisku z hydrauliki siłowej jest podana srednica kanału pomiedzy tłokami? Jako informatyk z wykształcenia moze nie ogarniam ale nie widzę tu zależności związanej ze średnicą kanalu pomiędzy tłoczkami

F2 = S2/S1 * F1
F2 - siła nacisku tłoczka w zacisku
F1 - siła nacisku na tłoczek w klamce
S1 - srednica tłoczka w klamce
S2 - srednica tłoczka w zacisku
W momencie cofnięcia klamki do pozycji "zerowej" w moich tłoczkach (zacisk) zauważam spory ruch wsteczny ale pod koniec cyklu następuje samoistny ruch powrotny w stronę tarczy. Niemal o połowę całego wychylenia. (mimo zatrzymania klamki ułamek sekundy wczesniej)
W tym miejscu klocki się juz pozycjonują i zostają nieruchome.
W skrócie idą w tył a później bliżej tarczy.
Bardzo chętnie poczytam Twoje wyjaśnienie dla czego tak się dzieje. Chodzi o minięcie przez tłoczek w klamce otworu prowadzącego do zbiornika wyrównawczego czy coś jeszcze czego nie ogarnął mój umysł?

Co ma do hamulca i jego twardości CoolBomb skoro to jest pełny odpowietrzony zbiornik - wymiennik cieplny? Możesz sobie pod siodłem przymocować blaszane, szczelne, pełne, odpowietrzone wiadro płynu i poprowadzić do niego przewody i nic się nie zmieni oprócz objętości układu i szybkości wymiany cieplnej...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości