Jaki damper? Duncon Akita

raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Jaki damper? Duncon Akita

Post autor: raider1997 »

Witam, przymierzam się do zakupu dampera do mojej Akity i chciałbym was poprosić o rade. Ogólnie rama jest do 4crossu, ja śmigam fr/dh, na razie nie stać mnie na ramę do zjazdu, ale może kiedyś,,,
Chodzi mi o to aby jak najwięcej wykrzesać z tej ramki, żeby jak najlepiej wybierała, ale żeby też nie dobijała z miejsca. Myślałem nad dhx-em lub van R. Co wy proponujecie? Dodam, że z przodu siedzi 66 170mm no i mam ze 4-5 stów na damper nie więcej..
Las3k_91 Ldz
Posty: 5216
Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Las3k_91 Ldz »

W teorii coś z platformą, bo prymitywny jednozawias.
W praktyce ch. wie, może jakieś Roco albo Ava bez platformy, bo czulsze, A osobiście bym szukał DHX 5.0 Air.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Aha też myślałem o dhx air. Nie chce żadnej platformy ;] Może bujać ma pracować ;]
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Troszke upuje.. Jeszcze pytanko czy fox float R ogarnął by mi w FR/DH z moją ramką? I jeszcze pytanko czy vanilla rc też ma dziurkę do odpowietrzania w IFP? I jak z awaryjnością tych damperów
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Nie bierz powietrza, tam jest za duze przełożenie, zabije damper. Kup roco lub inna sprężyne
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Akita ma na najniższym oczku max. 140mm skoku. Jakiej długości tam wchodzi damper, to wyliczylibyśmy średnie przełożenie?

Nie jestem użytkownikiem powietrznych damperów, ale czy producenci podają do jakiej wartości max. przełożenia można takie tłumiki stosować? :)
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

Ty to się o wszystko muisz czepiać.
Moi znajomi śmigaja na akicie i koleś 65kg ma springi 700, wiec przełożenie duże. Po prostu bardziej powietrzniak dostanie po dupie w akicie, niż np. w moim omenie. A floaty pancerne nie są (o nie było gdzieś pytanie wyżej.)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Las3k_91 Ldz pisze:
W teorii coś z platformą, bo prymitywny jednozawias.
W praktyce ch. wie, może jakieś Roco albo Ava bez platformy, bo czulsze, A osobiście bym szukał DHX 5.0 Air.
To chyba najgorsza możliwa rada. Do 1 zawiasów wcale nie koniecznie trzeba platforme bo pedałowanie raczej zalezy od punktu obrotu niz tego czy są popychacze. Inna sprawa, ze jedyne dampery z "platformą" które nie sa turbo drogie jak ctd nowe to własnie gówniane stare foxy, które dobijanie zwiększą nie poprawią i maja mniej tłumienia niż cegła.

Ogólnie do akitki na pewno nie spręzyna bo jak chcesz brak dobijania to najlepiej cos sensownego w powietrzu.

Szczerze polowałbym na monarcha bo sensowny amor do tego co ci potrzeba. Na allegro siedzi evolver ale nie wiem jaki rozmiar do akity. Damper nie jest zły chociaz wolalbym monarcha.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Także uważam, że punkt obrotu ma tu największe znaczenie.
Znajduje się on dokładnie w tym samym miejscu co w Stinky '06/'07 i tam DHX 5.0 z ProPedalem ustawionym na 2-4 kliknięcia daje bardzo fajną pracę zawieszenia.
Niestety mamy tu do czynienia z dodatkowymi popychaczami :?
Sugeruję porównanie charakterystyk pracy obydwu ram. Średnie przełożenie jest w nich praktycznie takie samo - w Konie mam 2,82:1.

Co do umiejscowienia punktu obrotu w osi poziomej do efektu bujania przy pedałowaniu mam takie spostrzeżenie: Im dalej wysunięty w stronę przedniego koła punkt obrotu (dłuższy tylny wahacz), tym bujanie jest bardziej odczuwalne i potrzeba użycia platformy jest większa. Tak odczułem w różnych jednozawiasach, niestety każdy z innym damperem :)
Ty to się o wszystko muisz czepiać.

Czepianie się zwyczajowo skutkuje sprowadzaniem tematu rozmowy na poboczny tor i wynika z osobstych pobudek komentatora, który nie jest zainteresowany rozwiązywaniem problemu wspólnie z innymi komentującymi.
Ja zaś zadaję pytania związane z tematem i prowadzę merytoryczną dyskusję, więc prosiłbym Cię o zwrócenie mi uwagi, gdy będzie to bardziej na miejscu.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

DO akity max 200mm ete. Dziękuje za rady ;]
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Nie sądze aby tam upchał 216.. niestety na allegro nie ma na razie żadnego damperka pod 200mm oprócz vanilli RC i innych kosmicznie drogich foxów.. Na damper mam ze 350-400 zł maxium. Najbardziej preferowałbym bym foxa DHX 4/5 jeździłem na 3 i 5 i praca jak dla mnie wyśmienita.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Jeśli zamierzasz używać ją w fr/dh to DHX styknie i czasem trafiają się w dobrej cenie wersje 4.0. Aby nie popsuć geometrii, lepiej weź krótszy damper - jeśli producent przewiduje 200mm to będzie pewniejszy wybór. Zwróć tylko uwagę, że przy tej długości możesz mieć skok tłoka 50 v 56mm. Do dh większy będzie lepszy, ale nie zawsze rama na to pozwala.

Co do twardości... Powiedz, ile ważysz?

Spaced, napisałeś że jak nie chce dobijać, to lepszy powietrzny? Sprężynowy z komorą może sobie przecież dopompować i mu nie dobije. Poza tym sprężynowy zniesie więcej w fr/dh :)
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

waże 65 kg Geo nie podpsuje bo sprzodu są 66 170mm
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ok. Ja ważę 69kg, więc prawie to samo. Jeśli weźmiesz damper 200x50mm to wtedy masz przełożenie 2,8:1 przy skoku 140mm - czyli tyle samo co rower, na którym jeżdżę. Mam w nim sprężynę 500lbs/inch, która dla mojej wagi i tego przełożenia jest idealna. Przy skoku 1,5m na płasko wykorzystuję niemal cały skok, ale nie czuć gwałtownego dobicia.

Reszta zależy od Twoich upodobań - jeśli lubisz pracę całym skokiem, to polecam Ci spring 500, jeśli lubisz twardsze zawieszenie, 600 powinno być ok. Druga rzecz - jak już masz 66 to będziesz wiedział jaką wziąć, by sobie ładnie zestroić przód z tyłem ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Wolałbym sobie w kolano strzelić niz dhxa wziąc bo ten damper nie tłumi. Muli troche na początku skoku ale nie tłumi, a regulacje to mozna sobie wsadzic.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

DHX Air przelatuje przez skok zbyt łatwo, ale DHX sprężynowy nie tłumi?
Kompresja jest zbyt mała według Ciebie?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

=Pietr3k= pisze:DHX Air przelatuje przez skok zbyt łatwo, ale DHX sprężynowy nie tłumi?
Kompresja jest zbyt mała według Ciebie?
Wewnętrznie zawory niczym się właściwie nie różnią. Tłok ma trochę większy otwór w środku(albo śrubę innej konstrukcji i tak się wydaje - nie mierzyłem tego) i olej powraca nie tylko przez szczelinę między iglicą a śrubą ale jeszcze przepływa przez "sito". Strona kompresji wygląda identycznie.
=Pietr3k= pisze:o wtedy masz przełożenie 2,8:1 przy skoku 140mm - czyli tyle samo co rower, na którym jeżdżę. Mam w nim sprężynę 500lbs/inch, która dla mojej wagi i tego przełożenia jest idealna.
Nieźle. :P Ja przy przełożeniu 3:1 i ponad 100kg wagi miałem 450 i była tylko minimalnie za lekka.
=Pietr3k=
Posty: 390
Rejestracja: 21.12.2011 23:52:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: =Pietr3k= »

Ja przy przełożeniu 3:1 i ponad 100kg wagi miałem 450 i była tylko minimalnie za lekka.
Nie wiem na jakim miałeś to damperze, ale różnica może wynikać np. z innego zaworowania, większego stopnia kompresji albo większego ciśnienia w komorze u Ciebie. Tak podejrzewam, bo w swoim DHX pompuję komorę na zalecane minimum, a regulacji kompresji nie mam.

Ogólnie jestem zdania, że lepiej stosować twardszą sprężynę + wyższy opór dobicia, np. poprzez zmniejszenie komory Bottom Outem, zamiast miękkiej sprężyny ale z dużo wyższą kompresją.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

czyli w końcu co będzie najlepszą opcja ?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości