Jaki damper? Duncon Akita
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Jaki damper? Duncon Akita
Witam, przymierzam się do zakupu dampera do mojej Akity i chciałbym was poprosić o rade. Ogólnie rama jest do 4crossu, ja śmigam fr/dh, na razie nie stać mnie na ramę do zjazdu, ale może kiedyś,,,
Chodzi mi o to aby jak najwięcej wykrzesać z tej ramki, żeby jak najlepiej wybierała, ale żeby też nie dobijała z miejsca. Myślałem nad dhx-em lub van R. Co wy proponujecie? Dodam, że z przodu siedzi 66 170mm no i mam ze 4-5 stów na damper nie więcej..
Chodzi mi o to aby jak najwięcej wykrzesać z tej ramki, żeby jak najlepiej wybierała, ale żeby też nie dobijała z miejsca. Myślałem nad dhx-em lub van R. Co wy proponujecie? Dodam, że z przodu siedzi 66 170mm no i mam ze 4-5 stów na damper nie więcej..
-
- Posty: 5216
- Rejestracja: 20.08.2007 19:25:20
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
To chyba najgorsza możliwa rada. Do 1 zawiasów wcale nie koniecznie trzeba platforme bo pedałowanie raczej zalezy od punktu obrotu niz tego czy są popychacze. Inna sprawa, ze jedyne dampery z "platformą" które nie sa turbo drogie jak ctd nowe to własnie gówniane stare foxy, które dobijanie zwiększą nie poprawią i maja mniej tłumienia niż cegła.Las3k_91 Ldz pisze:
W teorii coś z platformą, bo prymitywny jednozawias.
W praktyce ch. wie, może jakieś Roco albo Ava bez platformy, bo czulsze, A osobiście bym szukał DHX 5.0 Air.
Ogólnie do akitki na pewno nie spręzyna bo jak chcesz brak dobijania to najlepiej cos sensownego w powietrzu.
Szczerze polowałbym na monarcha bo sensowny amor do tego co ci potrzeba. Na allegro siedzi evolver ale nie wiem jaki rozmiar do akity. Damper nie jest zły chociaz wolalbym monarcha.
Także uważam, że punkt obrotu ma tu największe znaczenie.
Znajduje się on dokładnie w tym samym miejscu co w Stinky '06/'07 i tam DHX 5.0 z ProPedalem ustawionym na 2-4 kliknięcia daje bardzo fajną pracę zawieszenia.
Niestety mamy tu do czynienia z dodatkowymi popychaczami
Sugeruję porównanie charakterystyk pracy obydwu ram. Średnie przełożenie jest w nich praktycznie takie samo - w Konie mam 2,82:1.
Co do umiejscowienia punktu obrotu w osi poziomej do efektu bujania przy pedałowaniu mam takie spostrzeżenie: Im dalej wysunięty w stronę przedniego koła punkt obrotu (dłuższy tylny wahacz), tym bujanie jest bardziej odczuwalne i potrzeba użycia platformy jest większa. Tak odczułem w różnych jednozawiasach, niestety każdy z innym damperem
Czepianie się zwyczajowo skutkuje sprowadzaniem tematu rozmowy na poboczny tor i wynika z osobstych pobudek komentatora, który nie jest zainteresowany rozwiązywaniem problemu wspólnie z innymi komentującymi.
Ja zaś zadaję pytania związane z tematem i prowadzę merytoryczną dyskusję, więc prosiłbym Cię o zwrócenie mi uwagi, gdy będzie to bardziej na miejscu.
Znajduje się on dokładnie w tym samym miejscu co w Stinky '06/'07 i tam DHX 5.0 z ProPedalem ustawionym na 2-4 kliknięcia daje bardzo fajną pracę zawieszenia.
Niestety mamy tu do czynienia z dodatkowymi popychaczami

Sugeruję porównanie charakterystyk pracy obydwu ram. Średnie przełożenie jest w nich praktycznie takie samo - w Konie mam 2,82:1.
Co do umiejscowienia punktu obrotu w osi poziomej do efektu bujania przy pedałowaniu mam takie spostrzeżenie: Im dalej wysunięty w stronę przedniego koła punkt obrotu (dłuższy tylny wahacz), tym bujanie jest bardziej odczuwalne i potrzeba użycia platformy jest większa. Tak odczułem w różnych jednozawiasach, niestety każdy z innym damperem

Ty to się o wszystko muisz czepiać.
Czepianie się zwyczajowo skutkuje sprowadzaniem tematu rozmowy na poboczny tor i wynika z osobstych pobudek komentatora, który nie jest zainteresowany rozwiązywaniem problemu wspólnie z innymi komentującymi.
Ja zaś zadaję pytania związane z tematem i prowadzę merytoryczną dyskusję, więc prosiłbym Cię o zwrócenie mi uwagi, gdy będzie to bardziej na miejscu.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Jeśli zamierzasz używać ją w fr/dh to DHX styknie i czasem trafiają się w dobrej cenie wersje 4.0. Aby nie popsuć geometrii, lepiej weź krótszy damper - jeśli producent przewiduje 200mm to będzie pewniejszy wybór. Zwróć tylko uwagę, że przy tej długości możesz mieć skok tłoka 50 v 56mm. Do dh większy będzie lepszy, ale nie zawsze rama na to pozwala.
Co do twardości... Powiedz, ile ważysz?
Spaced, napisałeś że jak nie chce dobijać, to lepszy powietrzny? Sprężynowy z komorą może sobie przecież dopompować i mu nie dobije. Poza tym sprężynowy zniesie więcej w fr/dh
Co do twardości... Powiedz, ile ważysz?
Spaced, napisałeś że jak nie chce dobijać, to lepszy powietrzny? Sprężynowy z komorą może sobie przecież dopompować i mu nie dobije. Poza tym sprężynowy zniesie więcej w fr/dh

-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Ok. Ja ważę 69kg, więc prawie to samo. Jeśli weźmiesz damper 200x50mm to wtedy masz przełożenie 2,8:1 przy skoku 140mm - czyli tyle samo co rower, na którym jeżdżę. Mam w nim sprężynę 500lbs/inch, która dla mojej wagi i tego przełożenia jest idealna. Przy skoku 1,5m na płasko wykorzystuję niemal cały skok, ale nie czuć gwałtownego dobicia.
Reszta zależy od Twoich upodobań - jeśli lubisz pracę całym skokiem, to polecam Ci spring 500, jeśli lubisz twardsze zawieszenie, 600 powinno być ok. Druga rzecz - jak już masz 66 to będziesz wiedział jaką wziąć, by sobie ładnie zestroić przód z tyłem
Reszta zależy od Twoich upodobań - jeśli lubisz pracę całym skokiem, to polecam Ci spring 500, jeśli lubisz twardsze zawieszenie, 600 powinno być ok. Druga rzecz - jak już masz 66 to będziesz wiedział jaką wziąć, by sobie ładnie zestroić przód z tyłem

Wewnętrznie zawory niczym się właściwie nie różnią. Tłok ma trochę większy otwór w środku(albo śrubę innej konstrukcji i tak się wydaje - nie mierzyłem tego) i olej powraca nie tylko przez szczelinę między iglicą a śrubą ale jeszcze przepływa przez "sito". Strona kompresji wygląda identycznie.=Pietr3k= pisze:DHX Air przelatuje przez skok zbyt łatwo, ale DHX sprężynowy nie tłumi?
Kompresja jest zbyt mała według Ciebie?
Nieźle. :P Ja przy przełożeniu 3:1 i ponad 100kg wagi miałem 450 i była tylko minimalnie za lekka.=Pietr3k= pisze:o wtedy masz przełożenie 2,8:1 przy skoku 140mm - czyli tyle samo co rower, na którym jeżdżę. Mam w nim sprężynę 500lbs/inch, która dla mojej wagi i tego przełożenia jest idealna.
Nie wiem na jakim miałeś to damperze, ale różnica może wynikać np. z innego zaworowania, większego stopnia kompresji albo większego ciśnienia w komorze u Ciebie. Tak podejrzewam, bo w swoim DHX pompuję komorę na zalecane minimum, a regulacji kompresji nie mam.Ja przy przełożeniu 3:1 i ponad 100kg wagi miałem 450 i była tylko minimalnie za lekka.
Ogólnie jestem zdania, że lepiej stosować twardszą sprężynę + wyższy opór dobicia, np. poprzez zmniejszenie komory Bottom Outem, zamiast miękkiej sprężyny ale z dużo wyższą kompresją.
-
- Posty: 414
- Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości