Strona 1 z 1

Pokrywka kalmki z XT 775 do SLX 665?

: 06.08.2012 16:55:01
autor: SeraaX
Witam kolegów serwisantów, przymierzał może któryś z Was kapę klamki XT do SLXa?
Kształtem na oko się lekko różnią, ale może da radę dopasować?
Mam problem z uszkodzoną pokrywką u siebie, lekko się poci klamka przy pokrywie,a że nie da się kupić tej części do SLX to chciałem wstawić z XT.
W zestawie z kapą XT jest uszczelka, która to już na pewno jest identyczna.

Wydaje mi się ze widziałem kiedyś kolorowe pokrywki tuningowe, tylko nie pamiętam czy to było tylko XT czy też SLX, pamięta ktoś kto to robi?

: 06.08.2012 17:56:32
autor: off_road
Tuningowe to "jumeja" do XTR.

Jak dla mnie te same wymiary po co robic rozne w obrębie jednej firmy? :) Odpada projektowanie nowej a jedynie lekki szlif innych juz gotowych.
Myślę, ze będzie pasować :)

: 06.08.2012 18:15:15
autor: SeraaX
jestem pewien że widziałem czerwone, niebieskie kapy. Będę szukał :)
Ostatecznie i tak chcę klamki wymienić na coś z nowszego modelu, slx xt lub xtr. Ale wolałbym żeby i ta klamka działała.

: 11.08.2012 11:52:57
autor: SeraaX
UP
Uszczelka jest rzeczywiście identycza, a kapa jedynie nieco niższa niż slx, ale pasuje jak ulał
Obrazek
teraz będę musiał drugą też tak zrobić bo głupio wygląda :)

: 11.08.2012 13:16:26
autor: CEZAR
Dobre połaczenie ;] Shimano slx + saint + xt oryginalnie nie powiem że nie :P

: 11.08.2012 17:35:34
autor: EZrider
Weź jeszcze dźwignię z nowego Deore i przewód XTR to będziesz miał przekrój wszystkich grup MTB w jednym hamulcu.

edit: tylko Zee zabraknie

: 11.08.2012 21:14:50
autor: SeraaX
Nie chcę więcej grup, xt pojawiło się tylko dlatego że slx niedomagał. Dodatkowo uszczelka po 3 latach była zupełnie inna w dotyku niż nowa, tak jakby twardsza. Pewnie by działało to druge tyle jakbym nie rozbierał, ale cóż :)

Dodatkowo mam teraz problem - klocki w zacisku wolno powracają, i klamka "rośnie" aż do całkowitego kamienia po paru szybkich wciśnięciach. Naciskając wolno hamulec działa normalnie, tylko łapie dość nisko, a jak trzyma się palec na klamce i nie puści do końca to następne wciśniecie łapie z 1-1,5cm wyżej.

Nie wiem co może to powodować? Jakaś wada zacisku albo ograniczony przepływ oleju przez przewód ( jak cisnę klamką tego nie czuć, ale w drugą stronę zacisk ma znacznie mniej siły niż klamka, przewód to alligator, niby ma być grubszy, ale nie wiem jak końcówki, sam tego nie składałem, ale nie wierzę żeby tulejka była mniejsza niż oryginalna).

Bez membrany jest tak samo. Klamka sprawna, zacisk nowy

Hamulec wydaje się być odpowietrzony (chociaż jak pisałem nie robiłem tego sam, ale sprawdzałem bo zauważeniu problemu. Będę to jeszcze poprawiał i eksperymentował ze starym przewodem, coś z tym trzeba zrobić:)

Edit:
Hampel na 99% nie jest zapowietrzanym przy próbie standardowego odpowietrzania w pionie nie widać żadnego powietrza nawet po usilnym jego szukaniu

Mam pytanie do posiadaczy saintów, czy wam przy wyjętych klockach i wciskaniu klamki tłoczki chodzą i wracają równo? U mnie przy małym naciśnięciu ok 1-2cm na klamce tłoczki wychodzą równo, ale jak nacisnę więcej cm albo kilka razy pod rząd to jeden z większych wysuwa się 1-2 mm bardziej. Im więcej razy nacisnę tym większą widać różnicę.

: 11.08.2012 22:58:17
autor: FRmaniak
Może nie mam saintów ale też Shimano (m485) i też tłoczek od strony przewodu wychodzi bardziej

: 12.08.2012 11:20:30
autor: GgG
U mnie każdy inaczej leci, kiedyś zdejmie się oba zaciski i porówna na żywo bo tak przez internet czy telefon to za dużo się nie ustali.

: 23.08.2012 20:05:40
autor: SeraaX
Dla zainteresowanych, wina za dziwne zachowanie hamulca była po stronie przewodu alligator w oplocie
Pomimo kilku rozbierań ( w tym wymiana końcówek - fabrycznych) i kilkunastu (!) odpowietrzeń hamulec działał jak nie do końca sprawne m485.
Okazało się że hamulec zaciągał powietrze przy końcówce klamki i zapowietrzał się przewód, skończyła się już nam cierpliwość i przewód wyleciał.
Po wymianie na sm-bh90 slxt- saint działa jak marzenie :)