Spawanie ramy
Spawanie ramy
Siema. Ostatnio zauważyłem że mój Bop zaczyna pękać
http://www.pinkbike.com/photo/8638156/
to pęknięcie z drugiej strony jest znacznie większe, od zew. strony ramy ma ono. ok 7mm na spawie...
jest sens to spawać?
i czy można na tym jeździć do konca sezonu?
http://www.pinkbike.com/photo/8638156/
to pęknięcie z drugiej strony jest znacznie większe, od zew. strony ramy ma ono. ok 7mm na spawie...
jest sens to spawać?
i czy można na tym jeździć do konca sezonu?
W żadnym wypadku na tym nie skacz. Jeździć możesz do końca sezonu, ale po bułki
To typowy przykład zjawiska karbu. Spaw wyraźnie przylega do tej blaszki w miejscu pęknięcia pod kątem niemal 90 stopni. W miejscu tym występuje znaczne spiętrzenie naprężeń.
Zjawisko w tej postaci jest nieodwracalne i nawet jeśli cały czas na główkę będą działały takie same przeciążenia, to pęknięcie będzie się powiększało w postępie geometycznym, aż do momentu oderwania główki - może to nastąpić w każdej chwili.
Aby to naprawić, proponuję Ci wykonać wzmocnienie tego typu:
http://www.pinkbike.com/photo/727132/
Dolna krawędź wzmocnienia powinna znaleźć się jak najniżej. Wykonaj to z blachy grubości około 3mm. Ułatwi to formowanie, spawanie i nie powinno spowodować przesztywnienia. Obecne pęknięcia zaspawaj w tradycyjny sposób.

To typowy przykład zjawiska karbu. Spaw wyraźnie przylega do tej blaszki w miejscu pęknięcia pod kątem niemal 90 stopni. W miejscu tym występuje znaczne spiętrzenie naprężeń.
Zjawisko w tej postaci jest nieodwracalne i nawet jeśli cały czas na główkę będą działały takie same przeciążenia, to pęknięcie będzie się powiększało w postępie geometycznym, aż do momentu oderwania główki - może to nastąpić w każdej chwili.
Aby to naprawić, proponuję Ci wykonać wzmocnienie tego typu:
http://www.pinkbike.com/photo/727132/
Dolna krawędź wzmocnienia powinna znaleźć się jak najniżej. Wykonaj to z blachy grubości około 3mm. Ułatwi to formowanie, spawanie i nie powinno spowodować przesztywnienia. Obecne pęknięcia zaspawaj w tradycyjny sposób.
Taka zabawa cenowo przekroczy wartość ramy.=Pietr3k= pisze:W żadnym wypadku na tym nie skacz. Jeździć możesz do końca sezonu, ale po bułki
To typowy przykład zjawiska karbu. Spaw wyraźnie przylega do tej blaszki w miejscu pęknięcia pod kątem niemal 90 stopni. W miejscu tym występuje znaczne spiętrzenie naprężeń.
Zjawisko w tej postaci jest nieodwracalne i nawet jeśli cały czas na główkę będą działały takie same przeciążenia, to pęknięcie będzie się powiększało w postępie geometycznym, aż do momentu oderwania główki - może to nastąpić w każdej chwili.
Aby to naprawić, proponuję Ci wykonać wzmocnienie tego typu:
http://www.pinkbike.com/photo/727132/
Dolna krawędź wzmocnienia powinna znaleźć się jak najniżej. Wykonaj to z blachy grubości około 3mm. Ułatwi to formowanie, spawanie i nie powinno spowodować przesztywnienia. Obecne pęknięcia zaspawaj w tradycyjny sposób.
chodzi ci o wspawki ze zdjęcia?? tak jak pisałem powyżej. w warszawie-nie więcej niż 40pln z dożywotnią gwarancją na wykonane wzmocnienie.pietryna pisze:Taka zabawa cenowo przekroczy wartość ramy.
niedawno gość zrobił to samo w stalowej ramie, z jednego kawałka- owinął całą główkę -klient zapłacił 55pln.
raczej trudno mi uwierzyć żeby gdzieś indziej,było znacznie drożej
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 21.08.2013 21:38:45
- Kontakt:
Witajcie, mam pytanie czy da radę uratować ramę NS Streetlegal? Ma ona pęknięcia na rurze podsiodłowej. Ile mniej więcej mogłoby kosztować ewentualne spawanie tego? Pzdr
http://imageshack.us/a/img849/1053/hdio.jpg
http://imageshack.us/a/img849/7066/vkhk.jpg
http://imageshack.us/a/img849/521/l8b6.jpg
(sorry, że tak daję linki ale foty są za duże)
http://imageshack.us/a/img849/1053/hdio.jpg
http://imageshack.us/a/img849/7066/vkhk.jpg
http://imageshack.us/a/img849/521/l8b6.jpg
(sorry, że tak daję linki ale foty są za duże)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości