Strona 1 z 1

Marzocchi 55R tuning komory powietrznej

: 14.10.2012 19:51:04
autor: damianksiazek9
Siemanko,
ostatnio z nudów myślałem sobie, czy dało by radę wywalić sprężynę z prawej goleni i zostawić tylko powietrze, tylko czy zdało by to egzamin i poprawiło by pracę?
Wydaję mi się że po wywaleniu sprężyny trzeba by zmienić uszczelki na takie które wytrzymują wyższe ciśnienie, ale nie wiem czy się mylę? może seryjne dadzą rade?
Potrzebuję tylko info czy opłaca się coś takiego robić i czy zmieni to pracę amorka oczywiście na lepsze.
Co wy na to? Może w końcu był by to jakiś przełom w poprawie tego felernego rocznika.

: 14.10.2012 20:16:07
autor: crossfader18
ja bym proponował włożyć w dwie golenie miękkie springi i usunąć powietrze

: 14.10.2012 20:22:47
autor: damianksiazek9
Też nad tym myślałem, ale bardziej podoba mi się pomysł z tą komorą powietrzną. Niby w drop offach dawali 2 springi i było super. Potrzebuje info czy te seryjne uszczelki wytrzymają zwiększone ciśnienie bez sprężyn. Normalnie pompuje go do 25-35 psi, bez springa trzeba by było dać około 4-5 bar.

: 14.10.2012 20:53:37
autor: Firebird
damianksiazek9 pisze:Niby w drop offach dawali 2 springi
W Drop Offach orginalnie jest 1 sprężyna, a 2 komory powietrzne, które działają na zasadzie asysty, zapodanie 2giej sprężyny poprawia prace. Seryjne uszczelki powinny wytrzymać, ale raczej nie ma co się w to bawić, lepiej sprzedać i kupić coś lepszego. Ogólnie amorki sprężynowe pracują troche lepiej od powietrznych
" Z gówna bata nie ukręcisz
Takie moje zdanie

: 14.10.2012 20:56:54
autor: damianksiazek9
Potrzebuje konkretne info czy te uszczelki dadzą rade!!

: 14.10.2012 21:31:04
autor: miechooo
Napompuj i sprawdź.. A pracy to na bank nie poprawi.

: 15.10.2012 18:06:58
autor: damianksiazek9
Sprawdziłem to i wydaje mi się że lepiej wybiera mniejsze kamienie i dziury, może jak będę jechał w trasę to przetestuję to głębiej i amortyzatorek napewno pare gram lżejszy :D

: 15.10.2012 18:30:10
autor: crossfader18
przecież powietrze tylko upośledza prace sprawdza się to jedynie w FR gdzie potrzeby progresywnie pracujący amortyzator. Jeżeli tak jak piszesz zależy ci na wybieraniu wsadź sprężyny i daj minimalnie negatywnie komory, no chyba że sam nie wiesz na czym Ci zależy. :? Uszczelki wytrzymają dlaczego by nie miały wytrzymać ? Na dnie pływa olej, który to jest gęściejszy od powietrza co uniemożliwia powietrzu prześlizgniecie się miedzy goleniami, a w efekcie i nie wypuszcza w powietrzniakach nic przez uszczelki