Zmiana ramy Demo 7 na KTM Aphex
Zmiana ramy Demo 7 na KTM Aphex
Siema tak jak w temacie rozważam zmianę ramy z Demo 7 2007 na KTM'a Aphex z 2010 ale nie wiem nic a nic o Aphex'ie jak się sprawuje, pęka, nie ma wiotkiego tyłu ? Za Aphex'em przemawia to że jest 3 lata młodszy i ma jeszcze rok gwarancji. Najchętniej wysłucham opinii osób które miały styczność z obiema ramami. (:
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 10.09.2012 18:20:56
- Lokalizacja: Champéry
- Kontakt:
Re: Zmiana ramy Demo 7 na KTM Aphex
Gee Atherton twoje wypowiedzi na forum mnie rozwalają. Udzielasz odpowiedz na temat czegoś o czym nie masz zielonego pojęcia. Czy większy skok oznacza odrazu ,że rama jest dużo lepsza? Dla mnie akurat minusem są puszczone w ramie pancerze.
Wracając do tematu . Aphexa miałem okazje pouginać. Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Tył wmiare sztywny. Napewno dużym plusem jest możliwość dostosowania geometrii pod siebie. Niestety nie miałem okzji sprawdzić ramki na jakieiś trasce.
Wracając do tematu . Aphexa miałem okazje pouginać. Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Tył wmiare sztywny. Napewno dużym plusem jest możliwość dostosowania geometrii pod siebie. Niestety nie miałem okzji sprawdzić ramki na jakieiś trasce.
Jeździłem parę godzin na Aphex-ie i spodobała mi się ta rama.
Braku sztywności z tyłu nie odczułem, w porównaniu z big hitem na którym na co dzień jeżdżę to w ogóle niebo a ziemia - w tych samych, agresywnie pokonywanych zakrętach na których bh wyraźnie się "rozjeżdżał" na ktm-ie nic takiego nie czułem.
Po chwili zabawy z damperem udało się uzyskać przyjemny kompromis gdzie rama ładnie kleiła się do ziemi, ale dalej pozostawała skoczna kiedy trzeba.
Z wytrzymałością nie ma raczej problemów, ale nie jest to lekka rama.
W porównaniu do demo? Musisz sam zdecydować czy będzie Ci pasowała geometria, bo jest wyraźnie inna - sporo dłuższy tył (aż do przesady - chyba 2 z 3 ustawień w ogóle byś nie używał) przy krótszym przodzie. Generalnie fajny rower, bardzo przewidywalny od pierwszych przejechanych metrów.
Braku sztywności z tyłu nie odczułem, w porównaniu z big hitem na którym na co dzień jeżdżę to w ogóle niebo a ziemia - w tych samych, agresywnie pokonywanych zakrętach na których bh wyraźnie się "rozjeżdżał" na ktm-ie nic takiego nie czułem.
Po chwili zabawy z damperem udało się uzyskać przyjemny kompromis gdzie rama ładnie kleiła się do ziemi, ale dalej pozostawała skoczna kiedy trzeba.
Z wytrzymałością nie ma raczej problemów, ale nie jest to lekka rama.
W porównaniu do demo? Musisz sam zdecydować czy będzie Ci pasowała geometria, bo jest wyraźnie inna - sporo dłuższy tył (aż do przesady - chyba 2 z 3 ustawień w ogóle byś nie używał) przy krótszym przodzie. Generalnie fajny rower, bardzo przewidywalny od pierwszych przejechanych metrów.
http://miki-ck.pinkbike.com/ Freeride!
Starasz sie być nowym forumowym błaznem? Nie ważne jak rama jezdzi, ważne jakie ma gadżety?Gee Atherton pisze:ja miałem demo 7 tylko ale jest warto zamienić się bo na ktm-a przemawia kilka rzeczy: oś 12x150,większy skok ramy,pancerze w ramie.Ja bym się zamienił napewno.
Pancerze w ramie to mega upierdliwa sprawa, ładnie wyglada ale napraw coś na tripie i będziesz mieć ochote zaatakować rame piłą do metalu.
Większy skok nie koniecznie lepiej.
A demo7 ma akurat bardzo sztywny tył wiec 12x150 tu przewaga nie jest.
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Najlepiej będzie jeśli zagadasz do http://dh-zone.com/forum/memberlist.php ... le&u=12965 on ma Aphex'a
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
damianksiazek9 Właśnie to od niego chcę go kupić. (: Powiem tak geometria Demówki pasuje mi dużo bardziej niż geo Stinky z 05r którą miałem wcześniej, ze względu na dłuższy przód ale rocznik już trochę nie ten, przez co KTM ma u mnie plus. Pancerze w ramie trochę mnie irytują no ale cóż do przeżycia. Pewne źródło powiedziało mi dzisiaj że lubi pękać prawda to ? Jak jest z gwarą u KTM'a ?
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Powiem ci że zajebisty jest ten KTM nie jeździłem ale wygląda zajebiście 

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 550
- Rejestracja: 05.04.2009 21:32:26
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
co do pękania wypowiem się bo mam i sprzedaje to podobno stare KTMy potrafiły sobie pęknąć ale przy tej ramie nie ma szans na cokolwiek podobnego rama jest super wykonana pod względem jakości spawów a ilość materiału tam gdzie potrzeba jest nadmiernie duża.Nie wiem komu się zdaża uszkodzić pancerz w ramie lub hebel wiele ram ma wpuszczone pancerze do wewnątrz i to walor estetyczny nie było nigdy z tym problemu powiem tylko że zmieniam bo po prostu lubię co sezon śmigać na nowej maszynie i to wszystko. jak są jakieś pytania to proszę pytać śmiało 

No ride... No Life...
I ja i Rafimax jeździmy na KTM-ach przez cały sezon co prawda na różnych setach. Obaj poprzednio mieliśmy różne ramy.
Co do KTMa rama jest ciężka i nie ma co ukrywać, nie wydaje mi się żeby cokolwiek mogło tam pęknąć, z regulacjami w ramie jest tak- raz ustawisz główkę na 64' i haki na krótko i zapomnisz. Rama jest troszkę niska potrafi kamienie przestawić na trasie. Ogólnie jest debiloodporna z pewnością.
Fajnym rozwiązaniem o którym nikt nie pisze są oba mocowania ISCG w ramie
Pancerze w ramie fakt sprawa upierdliwa, ale taka teraz moda i co drugi producent stosuje takie rozwiązanie.
Jak dla mnie to troche ciężko porównać KTMa do Demo 7 co lepsze.
Jedno bardziej do Fr drugie do zjazdu.
Co do KTMa rama jest ciężka i nie ma co ukrywać, nie wydaje mi się żeby cokolwiek mogło tam pęknąć, z regulacjami w ramie jest tak- raz ustawisz główkę na 64' i haki na krótko i zapomnisz. Rama jest troszkę niska potrafi kamienie przestawić na trasie. Ogólnie jest debiloodporna z pewnością.
Fajnym rozwiązaniem o którym nikt nie pisze są oba mocowania ISCG w ramie
Pancerze w ramie fakt sprawa upierdliwa, ale taka teraz moda i co drugi producent stosuje takie rozwiązanie.
Jak dla mnie to troche ciężko porównać KTMa do Demo 7 co lepsze.
Jedno bardziej do Fr drugie do zjazdu.
http://www.pinkbike.com/photo/9231318/ <--- Mój Bike
Aby dobrze odpowietrzyć niektóre heble to zacisk i klamka powinny być na tej samej wysokości.rafimax pisze:Spaced to co ja muszę go wyciągać z ramy żeby go odpowietrzyć?
Nigdy ci się pancerz nie zaklinował? Ogólnie to czytam twoją wypowiedz i albo nigdy ci sie rower nie zepsuł albo od wczoraj jezdzisz. Rower powinno dać się naprawić łatwo, często w warunkach polowych.rafimax pisze:co do przerzutki to też nie widzę problemu przekładam linkę przez pancerz i jest ok jeżeli jest w ogóle taka potrzeba bo urwana przerzutka to co ma z pancerzem czy linką wspólnego?
po prostu nie miałem takich problemów, poza tym kawałek żyłki załatwia cały problem jeżeli chodzi o przeciąganie przez ramę, jedyna zabawa związana jest z końcówkami przewodu hebla bo trzeba jedną zdemontować. inna sprawa że nigdy nie miałem z nimi problemu a jak była by potrzeba to by się zrobiło ,trochę zaradności i nie ma problemu moim zdaniem 

No ride... No Life...
W domu jasne ale problem jest bo zawsze jest więcej roboty. Dla mnie mój czas jest wart więcej niż estetyka. Ale gdzieś na tripie naprawiać pod domem to już wcale tak kolorowo nie ma. No i zyłka nie zawsze rozwiązuje problem. Inna sprawa jak jest niedziela, w kraju typu austria i żyłki nie znajdziesz. Co wtedy?
za zwyczaj mam skrzynię serwisową i znajdę tam wszystko co potrzeba, ale nie będziemy polemizować na ten temat bo tu nie o to chodzi rama moim zdaniem ma więcej plusów i niewiele minusów, jeżeli nie bawimy się w super odchudzanie roweru tylko chcemy mieć maszyną zjazdową to Ktm spiszę się świetnie, jest sztywny mocny i super pracuje do tego skoczna ramka z mnóstwem regulacji
nie zmieniał bym ale wylicytowałem inną już po fakcie jak stwierdziłem że ta zostaje... wiem ********...

No ride... No Life...
za zwyczaj mam skrzynię serwisową i znajdę tam wszystko co potrzeba, ale nie będziemy polemizować na ten temat bo tu nie o to chodzi rama moim zdaniem ma więcej plusów i niewiele minusów, jeżeli nie bawimy się w super odchudzanie roweru tylko chcemy mieć maszyną zjazdową to Ktm spiszę się świetnie, jest sztywny mocny i super pracuje do tego skoczna ramka z mnóstwem regulacji 

No ride... No Life...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości