Serwis Marzocchi 66 RCV 2008
Serwis Marzocchi 66 RCV 2008
Zdaję sobie sprawę, że dużo już było takich tematów ale w żadnym nie znalazłem instrukcji krok po kroku - robię to pierwszy raz, więc wolałbym nie spieprzyć i najpierw zapytać. Chciałbym wymienić olej i przy okazji przemalować proszkowo dolne lagi.
1) Pierwsze pytanie czy ten tutorial będzie "pasował" też do RCV '08?
Part I
http://www.youtube.com/watch?v=XeNZr5dA4Q4
Part II
http://www.youtube.com/watch?v=ZvMK3iFz ... re=related
2) Czy to są poprawne poziomy oleju?:
Olej 7,5w lewa (RV) - 255ml
Olej 7,5w prawa (CV) - 260ml
3) Jakieś porady dla nowicjusza?
1) Pierwsze pytanie czy ten tutorial będzie "pasował" też do RCV '08?
Part I
http://www.youtube.com/watch?v=XeNZr5dA4Q4
Part II
http://www.youtube.com/watch?v=ZvMK3iFz ... re=related
2) Czy to są poprawne poziomy oleju?:
Olej 7,5w lewa (RV) - 255ml
Olej 7,5w prawa (CV) - 260ml
3) Jakieś porady dla nowicjusza?
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Każdy marzocchi jest podobny w budowie więc kieruj się tymi tutorial'ami i rób wszystko po kolei.
Różnica może być tylko w wyglądzie i ilości części, poodkładaj sobie wszystko jak szło po kolei i złóż tak jak było i będzie OK
Różnica może być tylko w wyglądzie i ilości części, poodkładaj sobie wszystko jak szło po kolei i złóż tak jak było i będzie OK
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Polecam Castrol FORK OIL SYNTHETIC SAE 5W prawie wcale się nie pieni w porównaniu do MOTOREXA.
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Na pewno 7,5W jest gęstszy niż 5W na co czasami wpływa płynność amortyzatora i zawsze tłumienie. Gęstszy olej wolniej będzie przepływał przez system otworów i wolniejsze będzie tłumienie ( czyli fachowo mówiąc będzie muł
).

Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
-
- Posty: 505
- Rejestracja: 04.04.2012 19:53:57
- Lokalizacja: Czarny Bór
- Kontakt:
zalej 7.5, zwłaszcza przy Twojej wadze. 5tka jest bardziej "czuła", ale tak naprawde na trasie więcej przenosi na ręce, za to 7.5 jest troszke bardziej tempe przy prędkości poniżej 10km/h, ale za to bardziej płynie i mniej przenosi na ręce. Tym bardziej że nie ważysz 60kg, tylko 80, a przy twardszej sprężynie potrzeba więcej tłumienia.BlackForest pisze:To ja się pytam, ja jestem nowicjusz :] Jeżeli proponujecie 5W to wleje 5W.
Poza tym porównujcie lepkość kinematyczną przy 40*C
a nie ot tak wartość W 
Ten parametr może być diametralnie różny dla różnych producentów a to jedyne co można porównać pomiędzy nimi
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=67715


Ten parametr może być diametralnie różny dla różnych producentów a to jedyne co można porównać pomiędzy nimi

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=67715
Mały tutorial jeżeli chodzi o Marcoka:
Zasada jest prosta odkręcasz górne korki pojedynczo zlewasz olej z jednego potem odkręcasz drugi i zlewasz, jak odkręcisz oba na raz to się oblejesz bo poleci z obu. jak masz uchwyt to możesz zrobić to od dołu.
Następnie odkręcasz dolne lagi i tu UWAGA na syf zebrany przy uszczelkach, dokładnie go wyczyść tak żeby grama kurzu nie było dookoła bo jak będziesz wyciągał górne lagi z dolnych to może coś wpaść i zostać pomimo wycierania późniejszego, narobi nam niepotrzebne szkody a chcemy tego uniknąć
Jaj odkręcisz dolną śrubę do połowy to przez nasadkę stukasz gumowym młotkiem tak żeby tłumik wyskoczył z gniazda o ile jest taka potrzeba.
Wszystko dokładnie wycierasz, ja używam do tego grubych ręczników papierowych koniecznie jednorazowe wycierasz wyrzucasz nie żadna szmata co w kącie leżała
bo każda drobina syfu typu piasek w środku = rysy na ladze. Sprężynę też dokładnie wytrzyj bo na niej zawsze jest sporo syfu.
Jak amor nie miał długo serwisu to pewnie masz tam dużo syfu w dolnych goleniach, warto było by wypłukać dolne lagi środkiem nie reagującym z uszczelkami i ślizgami potem kolejny raz dokładne wycieranie.
Po wyczyszczeniu amorka ja zanim włożę górę do dolnych goleni zawsze smaruję uszczelki smarem akurat mam Judy Better i smaruję ślizgi olejem tak żeby miały cały czas smarowanie bo mija chwila zanim olej który później zalejesz dotrze we wszystkie miejsca.
Potem składamy w kolejności odwrotnej. Zalewamy i na traskę
Oleju do 66 zawsze zalewałem mniej z tego względu że roczniki 08-09 miały go zalanego za dużo i nie pracowały całym skokiem, przy czym teraz już nie pamiętam jak to się miało ilościowo, robiłem je ostatnio kilka miesięcy temu i uciekło mi z głowy, może ktoś podpowie to zedytuję posta.
Zasada jest prosta odkręcasz górne korki pojedynczo zlewasz olej z jednego potem odkręcasz drugi i zlewasz, jak odkręcisz oba na raz to się oblejesz bo poleci z obu. jak masz uchwyt to możesz zrobić to od dołu.
Następnie odkręcasz dolne lagi i tu UWAGA na syf zebrany przy uszczelkach, dokładnie go wyczyść tak żeby grama kurzu nie było dookoła bo jak będziesz wyciągał górne lagi z dolnych to może coś wpaść i zostać pomimo wycierania późniejszego, narobi nam niepotrzebne szkody a chcemy tego uniknąć

Wszystko dokładnie wycierasz, ja używam do tego grubych ręczników papierowych koniecznie jednorazowe wycierasz wyrzucasz nie żadna szmata co w kącie leżała

Jak amor nie miał długo serwisu to pewnie masz tam dużo syfu w dolnych goleniach, warto było by wypłukać dolne lagi środkiem nie reagującym z uszczelkami i ślizgami potem kolejny raz dokładne wycieranie.
Po wyczyszczeniu amorka ja zanim włożę górę do dolnych goleni zawsze smaruję uszczelki smarem akurat mam Judy Better i smaruję ślizgi olejem tak żeby miały cały czas smarowanie bo mija chwila zanim olej który później zalejesz dotrze we wszystkie miejsca.
Potem składamy w kolejności odwrotnej. Zalewamy i na traskę

Oleju do 66 zawsze zalewałem mniej z tego względu że roczniki 08-09 miały go zalanego za dużo i nie pracowały całym skokiem, przy czym teraz już nie pamiętam jak to się miało ilościowo, robiłem je ostatnio kilka miesięcy temu i uciekło mi z głowy, może ktoś podpowie to zedytuję posta.
No ride... No Life...
-
- Posty: 728
- Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
- Lokalizacja: Dębe Wielkie
- Kontakt:
Hmm... może spróbuj zatkać je kołkami dorobionymi z drewna??
Specialized BIGHIT III +888RCV
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=72997
nie wiem jak magnezowe golenie znoszą takie zabiegi jak maszynowe czyszczenie proszkowe malowanie wiąże się też z wypalaniem w piecu i nie wiem czy to nie wpływa niekorzystnie na magnez? Najlepiej podpytaj w dobrym zakładzie lakierniczym powinni ci to zabezpieczyć i dobrze pomalować. 

No ride... No Life...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości