Intense M6 - pytanie do użytkowników

gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Intense M6 - pytanie do użytkowników

Post autor: gresiu070 »

Cześć,

mam pytanie odnoście Intense M6, jest wersja zwykła i FRO czy wszystkie są FRO bo już się trochę pogubiłem jeśli są dwie to czym się róznią? Jak odróżnić jedną od drugiej? Może jakieś opinie o ramce, wytrzymałość (bo kilka połamanych na pinkbike widziałem), praca itp od osób które posiadają/posiadały ? Będę wdzięczny bardzo.
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

Na to pierwsze Ci nie odpowiem niestety. Ramka fajna lecz od ziemi się nie odkleja i jest problem przy dobijaniu - koło mi waliło w siodełko. Geometria przyjemna. Jak lubisz rower 'czołg' to jest ona dla Ciebie ;)
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

Dzięki MikiLcaa, własnie o problemie przy dobiciu czytałem i dziwi mnie fakt, że w ramie tej klasy i za taką cenę coś takiego ma miejsce ale jakoś bym to pewnie przebolał.... Zastanawia mnie też wytrzymałość tej ramy, opinie są sprzeczne, gdzieś na zagranicznym forum czytałem, że to typowy racing na jeden sezon - ja raczej chciałbym coś co wytrzyma parę sezonów dlatego chce jak najwięcej się dowiedzieć, aby nie wyrzucić pieniędzy w błoto;) Jeśli ktoś może się podzielić ze mną swoją opinią i rozwinąć temat FRO to bardzo proszę.
tomek059
Posty: 986
Rejestracja: 24.05.2007 19:38:07
Lokalizacja: Głowaczów, Kielce
Kontakt:

Post autor: tomek059 »

Słyszałem że Fro różniło się tylko gwarancją. Ile w tym prawdy nie wiem, więc powtarzam tylko że słyszałem ;)
.
karopl2
Posty: 185
Rejestracja: 22.08.2012 19:24:57
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: karopl2 »

Sa dwie wersje, ale ta 2 nazywa sie evo i rózni sie sporo od zwyklej
fro to skrót od for racing only, i wyglada na to ze wszystkie tak maja na emblemacie, ale głowy urwać sobie nie dam :)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

gresiu070 pisze:e to typowy racing na jeden sezon
Pierdolenie forumowych teoretyków. Intense po prostu wprowadziło lekkie rurki z soccomem i stwierdzili, że beda na wszystko naklejke FRO dawać by było bardziej pro i żeby była wymówka na krótką gwarancje. Rama jest wytrzymała tylko ludzie zakładaja, ze skoro fro to musi pekac.

karopl2 pisze:Sa dwie wersje, ale ta 2 nazywa sie evo i rózni sie sporo od zwyklej
I nigdy nie weszła do sprzedaży.
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

Ok teraz już wszystko jest jasne;) A gdyby porównać intense M6 do Santa Cruz v10 3 generacja z carbonowym linkiem (bo skoki i system zawieszenia ten sam) co byście wówczas polecili?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

V10 mniej sie gniecie, mniej problemów ze spasowaniem ale kąty lepsze ma m6 i jednak chyba to bym wolał. No ale v10 skoczniejsze wbrew obiegowej opinii. Chociaż bardzo skoczne dalej nie jest ;)
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

To już teraz sam nie wiem;) Może jeszcze ktoś coś doradzi?
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

Jak to jest już ta santa co ma mniej skoku to bierz ją. Jednak skok w intensie jest bólem szczególnie dla siodełek ;)
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

Santa ma 255mm skoku ale przy niej nie ma problemów z dobijaniem jak w Intense. Ktoś jeszcze coś doda z doświadczenia?
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

ja bym bral m6, mialem obie ramy i jezdzilem na kilku rowerach na tych ramach. M6 lepsza geo, byly jaja z pekajacymi linkami (górnymi) ale zeby strzelily faktycznie trzeba sie postarac.

Z drugiej strony z v10 nigdy nie mialem zadnych problemów , a sam mialem chyba z 5 takich ram
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

Korean_Boy a gdybyś miał patrzeć pod kątem wytrzymałości to również polecił być M6 czy jednak v10? Pytam z racji, że z geometrią zawsze można coś pokombinować sterami a zależy mi głownie na tym, żeby rama była wytrzymała.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ta v10 o której mówisz ma głowke 1 i 1/8 wiec sterami nie pokombinujesz, jedynie tulejka. Jak kolega poleca m6 to idz w tą strone bo jakby mógł to by pewnie przed ołtaż z v10 poszedł tak długo z tymi ramami jest związany ;)
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

No tak zapędziłem się z tymi sterami, ale te tulejki ewentualne to nie problem, ojciec zawodowy tokarz więc w zasadzie wszystko mógłby stworzyć;) Muszę się przespać z tą decyzją, może ktoś jeszcze coś dorzuci od siebie między czasie.
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

ja wolalbym m6, troche mniejszy skok, dluzszy damper , lepsze geo.

wytrzymalosciowo v10 lepiej- mniej wgniotów łapie i nie mialo padajacych linków i krzywo pospawanych wahaczy.
Spaced pisze:Spaced
Skąd wiesz, że już nie mam ołtarzyku nad łóżkiem ? :)
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Trafiła mi się jedna M6 an jeden dzień dosłownie, bo sprzedający zapomniał poinformować mnie o pęknięciach, tak więc jak będziesz szukał to zwróć uwagę na górny link oraz na miejsca ze zdjęć poniżej. Dodatkowo dokładnie oglądaj dolną rurę od przedniego trójkąta bo lubi łapać wgnioty.
Obrazek
Obrazek
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
gresiu070
Posty: 17
Rejestracja: 31.05.2012 10:58:30
Kontakt:

Post autor: gresiu070 »

Miałem właśnie tą M6tkę brać zanim jeszcze pojawiła się aukcja z opisem pęknięć. Spóźniłem się i po jakimś czasie właśnie zobaczyłem ją ponownie na aukcji już ze zdjęciami i opisem pęknięć. Chyba jednak mimo wszystko zainwestuje w pewniejszą v10, zawsze jest coś za coś ale jednak postawię na większą wytrzymałość. Dzięki wszystkim za pomoc.
KaKTuSSS
moderator
Posty: 3709
Rejestracja: 21.04.2005 03:40:21
Lokalizacja: Poznań TEY!!!
Kontakt:

Post autor: KaKTuSSS »

Być może trafiłeś na tego samego sprzedawcę.
Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości