Z150Fr vs. 66

przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Z150Fr vs. 66

Post autor: przemek_06 »

Siemacie ;)
Na początku wesołych świąt i udanego sylwestra :D
A teraz do rzeczy, co będzie lepszym wyborem, z150fr czy 66 rc2x, konkretniej chodzi mi o te szóstki:
http://allegro.pl/amortyzator-marzocchi ... 80909.html
Amorek ma byc w sztywniaku, konkretniej w hornecie, oba mają 150mm skoku, z150fr ma eta i mniej regulacji, jest rocznik 2004 no i jest tańszy.
Co waszym zdaniem będzie lepszym wyborem? ;)
Jeżdżę hmm, trochę miasto (ale nie jakiś street nie wiadomo jaki ;) ) i fr/dh.
MalakDH
Posty: 131
Rejestracja: 06.08.2012 07:29:10
Kontakt:

Post autor: MalakDH »

66 ma 180mm skoku.. ;) chyba że zmniejszył poprzez obrócenie elastometrów (?) mogę być w błędzie.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

MalakDH pisze:66 ma 180mm skoku.. chyba że zmniejszył poprzez obrócenie elastometrów (?) mogę być w błędzie.
Bzdura, ten model ma 150 mm.
I jest mega drogi.
Ja sprzedałem Z150 FR za 750 zł w IDEALNYM stanie, wyjeżdżone może miał jakieś 50 godzin ;)
Super amor, tylko niestety ciężki. Po nich łatwo poznać wyciurany egzemplarz, bo się górne lagi wycierają.
Z gówna bata nie ukręcisz.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Z tych dwóch to ja bym jednak wziął Z150 do małego fulla albo sztywniaka a 66 do trochę większego fulla. Poza tym za 1240zł 2007 rok to ja sprzedałem 2 lata temu. Teraz dałbym max 1000zł.
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

z150 to o ile dobrze pamiętam był z1 freeride ze stalowymi lagami i dłuższym skokiem, więc na ten czas topowy amor dla tych roślejszych (czytaj: mniej przejmujących się każdym gramem w rowerze).

Jak dla mnie, w dobrym stanie, warto wziąć. Tylko ta nieszczęsna ETA...
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

http://allegro.pl/rs-sektor-rl-dpc-150- ... 67991.html

regulacja skoku w ht super sprawa do teog na powietrzu. Znajomy ma dual position w revelationie i sprawdza sie swietnie. Pol tony lzej od tych marzo i o wiele lepsza praca. RC2 nurkuje jak dziwka po pieniadze i strzela po łapach jakbys zagęszczarke trzymał.
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Gdzie porównywać sektora do Z150...
Jaca pisze: Tylko ta nieszczęsna ETA..
A co z nią nie tak? Po prostu jej nie używasz ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

No pewnie ze nie ma co porownywac 8 letniego grata z tłumikiem o konstrukcji rurki z dziurka do fajnego lekkiego amorka :)
nukianuki0
Posty: 375
Rejestracja: 18.04.2012 08:12:27
Lokalizacja: P-ń
Kontakt:

Post autor: nukianuki0 »

Te 66 za 800 zł to jeszcze ok tyle ze klocek

150 fr bedą lżejsze a działanie podobne to kiedyś był topowy amor.
Cowabunga!
Posty: 75
Rejestracja: 07.07.2012 09:56:37
Kontakt:

Post autor: Cowabunga! »

Uważam jak Schokowafel, pakowanie się w stare 66 albo z150 mając możliwość zakupu takiego Sektora jest totalnie bez sensu - po co się dociążać, jeszcze na dodatek starszym widłem. Plus cena 66 z kosmosu.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Schokowafel pisze:tłumikiem o konstrukcji rurki z dziurka
Widziałeś w ogóle ten tłumik i to jak jest skonstruowany?
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Panie kochany po co Ci takie duze i ciezkie widy do Horneta. Wsadz Pan sobie cos powietrznego i bedzie lux. Jesli jestes w stanie wywalic 1200 za uzywae 66stki to moge Ci zaproponowac nowego PIKE 454 Dual Air 90-140 prosto ze sklepu za 1400 zl. (dam Ci namiar na sklep w PL gdzie za tyle kupisz) Wg mnie pike, sektor, revelation, fox 32/36 beda najlepszym rozwiazaniem
n0 ridE n0 fUN
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

3,143k4r2 pisze:1200 za uzywae 66stki to moge Ci zaproponowac nowego PIKE 454 Dual Air 90-140 prosto ze sklepu za 1400 zl
Dual air czy Air u-turn? Bo DA nie pozwala zmienić skoku "w locie".

Czy taka super opcja? Nie wiem ale jakbym szukał koniecznie nowego to bym się zastanowił poważnie.
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

KubaLaPL pisze: A co z nią nie tak? Po prostu jej nie używasz ;)

im więcej bajerów, tym więcej rzeczy do zepsucia :] Doświadczenie uczy, że nawet jak się czegoś nie używa, a to się zepsuje, to potrafi napsuć krwi :]
3,143k4r2
moderator
Posty: 1900
Rejestracja: 19.04.2004 07:13:39
Lokalizacja: DresoLandia
Kontakt:

Post autor: 3,143k4r2 »

Rock Shox Pike 454 Air U-Turn 95-140mm odruchowo napisalem Dual Air :) mialem takowego i super sprawa, lekki tylko ze niski
n0 ridE n0 fUN
przemek_06
Posty: 385
Rejestracja: 14.11.2011 22:37:14
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Post autor: przemek_06 »

Panowie nie zapędzajmy się ;) Nie chce powietrza to na pewno, wolę coil ;)
Dwa to pozostaje przy marcoku, a te 66 to po prostu przykład ale jak bym szukał to takiej wersji (tzn. 150mm skoku). Właśnie wiem, że z150 trochę ciężki ale coś za coś :D do wieku nic nie mam, aktualnie też mam 2004, kwestia znaleźć dobry egzemplarz ;) Co do tłumików nie wiem o co chodzi, to jest HSCV a nie SSV... A jak wypada praca z150fr w porównaniu do takich 66? ;) I o co chodzi z eta, często się psuje?
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

przemek_06 pisze:I o co chodzi z eta, często się psuje?
Jak nie używasz, to nie wiem jak to się może popsuć ;)
Z gówna bata nie ukręcisz.
Gość

Post autor: Gość »

ETA psuje się tylko jeśli ktoś zjeżdża na obniżonym widelcu. Przy normalnym użytkowaniu nic się jej nigdy nie stanie :D.

Ps. Miałem okazję jeździć na takim sektorze dpc, i on sie pracą nie umywał do moich 66 RC2 ETA, ale wybór należy do Ciebie. ;)
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

przemek_06 pisze:Co do tłumików nie wiem o co chodzi, to jest HSCV a nie SSV... A jak wypada praca z150fr w porównaniu do takich 66? ;) I o co chodzi z eta, często się psuje?

Tym moim stęknięciem się nie przejmuj, ja po prostu mam wstręt do wszystkich zbędnych przeszkadzajek i za taką uznaję ETA, która jak wspominają koledzy, nie powinna przeszkadzać, jeżeli nie będziesz jej ruszał.

Co do pracy z150, jak wspomniałem, było to rozwinięcie modelu z1 freeride, a więc najwyższego na tamten moment modelu. Już z1 drop off z tamtych lat pracą przewyższał moje ukochane bomberki z lat 98-2000, więc możesz spodziewać się bardzo dobrego uginania.

Cześć ludzi poleca Ci tu rok szoki itd często jako argumentu podając wagę... Jak jesz codziennie rano płatki z mlekiem, to powinieneś dać sobie radę z kilkoma setkami więcej z przodu ;]
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości