Ciśnienie w oponach 2.5 dla 110kg

mike28
Posty: 6
Rejestracja: 29.12.2012 23:55:06
Kontakt:

Ciśnienie w oponach 2.5 dla 110kg

Post autor: mike28 »

Witam. Posiadam opony maxxis SWAMPTHING 2,5 2ply i mam pytanie jakie ciśnienie będzie odpowiednia pod moja wagę 110kg w mokrym i błotnistym terenie oraz suchym kamienistym podłożu?
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

Takie które Tobie najbardziej odpowiada.
Damek-GDA
Posty: 172
Rejestracja: 10.06.2011 12:45:03
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach 2.5 dla 110kg

Post autor: Damek-GDA »

Najlepiej samemu kombinować, to czy taka opona pierdzielnie czy nie zależy też od ramy (full/ht), poza tym wszystko zależy od stylu jazdy i trasy, jedni wolą miękkie laczki dla lepszego dopasowania do terenu, tj. przyczepności inni twarde balony dla mniejszych oporów toczenia. Pozostaje też kwestia - jaka mieszanka gumy?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Ja miałem 2.5 na tyle i 2 z przodu. Niższe niż 2.0 i 1.7 powodowały pływanie opon.
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Ciśnienie w oponach 2.5 dla 110kg

Post autor: Szymon_331 »

Nie zakładam nowego tematu ale pytanie nie dotyczy wagi i ciśnienia.

Mam pytanie o zapewne banalną sprawę związaną z oponami./
O co chodzi z tymi oznaczeniami TPI, 60a/42a, 2-PLY...?

TPI to ponoć gęstość kordu
60a/42 a to mieszanka
2-Ply to grubość ścianki?

Pytanie dotyczy tego jak te parametry mają wpływ na działanie opony.

Chciałbym kupić pancerną oponę na tył. Nie ma dla mnie znaczenie duża waga. Chciałbym coś 2.35x26cali ale twarde i wytrzymałe. Jak zatem powinny kształtować się te wartości? Czy każda opona o dużym TPI będzie kosztować krocie? Czy mieszanka ma wpływ na wytrzymałość opony na przebicie?
suchyFR
Posty: 493
Rejestracja: 19.06.2006 18:52:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: suchyFR »

Szymon_331 pisze:Nie zakładam nowego tematu ale pytanie nie dotyczy wagi i ciśnienia.

Mam pytanie o zapewne banalną sprawę związaną z oponami./
O co chodzi z tymi oznaczeniami TPI, 60a/42a, 2-PLY...?

TPI to ponoć gęstość kordu
60a/42 a to mieszanka
2-Ply to grubość ścianki?


Pytanie dotyczy tego jak te parametry mają wpływ na działanie opony.

Chciałbym kupić pancerną oponę na tył. Nie ma dla mnie znaczenie duża waga. Chciałbym coś 2.35x26cali ale twarde i wytrzymałe. Jak zatem powinny kształtować się te wartości? Czy każda opona o dużym TPI będzie kosztować krocie? Czy mieszanka ma wpływ na wytrzymałość opony na przebicie?

Wszystko się zgadza.

Mieszanka przede wszystkim ma wpływ na przyczepność na twardych elementach takich jak korzenie czy kamienie- miękka lepsze trzymanie - mniejsza wytrzymałość na ścieranie, i na odwrót.
Dla mnie idealna opona na suche / względnie suche warunki to maxxis minion 2,5 42a 2ply , ale oczywiście wiele zależy od tego jak jeździsz, gdzie, i czego oczekujesz od opony pisząc, że ma być twarda, bo raczej twarda guma to dla mnie wada.
Nie każda opona o dużym TPI kosztuje krocie, ale pamiętaj - warto zainwestować w dobrą oponę
Szymon_331
Posty: 201
Rejestracja: 15.10.2009 17:53:47
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Szymon_331 »

No właśnie chciałbym zainwestować w dobrą i grubą oponę którą będę musiał jak najrzadziej zmieniać nawet kosztem masy i odrobiny przyczepności.

Obecnie mam Maxxisa Minion DH 2.5 i od kiedy załadowałem tam mega grubą dętkę TIOGA o masie lekkiej opony i owijkę zapobiegającą przebiciu (między oponę a dętkę) to liczba snejków spadła nawet do 1 na sezon.

Jednak opona szybko się zużywa, jest już pocięta i wykańcza ją asfalt po którym sporo jeżdżę (mimo że rower lekko DH)

Niedługo planuję wyprawy w miejsca gdzie wolałbym ograniczyć liczbę "flaków" do minimum bo w moim rowerze zdjęcie tylnego koła to jest niezła zabawa. Obecnie koło waży tle ile pewnie komplet kół niejednego forumowicza ale jestem w stanie jeszcze zwiększyć masę kupując oponę teoretycznie bardziej odporną na zcieranie i odporniejszą na przebicie.

Tak szukam po oponkach i widzę że jak pojawia się 2-PLY to mieszanka 40a, jak 60-70a to znowu tylko 1-PLY. Jak 60a i 2PLY to znowu ustrojstwo o szerokości 2.7....
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

polecam CONTINENTAL BARON, w najdroższej wersji drutowej.
opony znacznie trwalsze niż maxxisy. i znacznie bardziej uniwersalne.
BARON przeznaczony na mokre warunki-jednak nie należy tego mylić z błotem. - po prostu idealna opona do lasu,gdzie w naszych warunkach-i tak prawie zawsze jest wilgotno..
no i jest lżejsza od hr czy miniona
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Na tył dobrze wypadnie Maxxis High-Roller II w mieszance 60a. Rozmiar 2.4

http://www.grawitacyjny.pl/p8111-opona- ... 6x240.html

Środkowa opcja :) No chyba, ze masz kase na 3c :)
Wtedy mieszanka rozkłada się tak:

Główny balon opony + rdzenie klocków mieszanka 70a (czerwone)
Klocki środkowe mieszanka 42a (niebieskie)
Klocki boczne mieszanka 40a (żółte)

Obrazek

Co do ciśnienia ja przy 55kg zwykle poniżej 1.5bara :) z zakresem tył względem przodu +0.2 bara :)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Kacper Czewa
Posty: 194
Rejestracja: 06.07.2011 11:33:35
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Kacper Czewa »

Kupuj miniona dh w 2.35 w podwójnym oplocie w mieszance 60a po co ci szersza opona ? Ja latam po bardzo kamienistych trasach i po blocie i po kłodach wszelakich i ta opona w zupełności mnie sadysfakcjonuje ;) po co komu 2.7 co ma opory toczenia kosmiczne ;) .Miałem wcześniej ta sama opone w tym samym rozmiarze tylko ze w pojedynczym oplocie i zlapalem snake-ka na korzeniach .... Przy podwójnym oplocie jest mniejsze prawdopodobieństwo ze to sie stanie ;) zależne tez jest to od budowy rantow obreczy ;) alexrims chyba miał cos takiego ze promował sie ze ma jakies wybrzuszenia na rantach obreczy i ze to zmniejsza prawdopodobieństwo przebicia opony i ponoć to było zastosowane w supra bh i faktycznie nie zdarzyło mi sie przebić na tej obreczy koła przez snake-ka .

Mieszanka 60 a ma bardzo dobra przyczepność i ze zdzieralnoscia bywa roznie i ja np jeżdżę tylko po trasach , unikam asfaltu i kostki brukowej oraz gwałtownych hamowan i wytrzymują mi opony spokojnie cały sezon intensywnego użytkowania ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

suchyFR pisze:Mieszanka przede wszystkim ma wpływ na przyczepność na twardych elementach takich jak korzenie czy kamienie- miękka lepsze trzymanie - mniejsza wytrzymałość na ścieranie, i na odwrót.
Ma też bardzo znaczący wpływ na toczenie się. Im miększa opona tym gorzej się toczy. DHR w 60a toczy się lepiej niż HR w 42a.
Szymon_331 pisze:Niedługo planuję wyprawy w miejsca gdzie wolałbym ograniczyć liczbę "flaków" do minimum bo w moim rowerze zdjęcie tylnego koła to jest niezła zabawa. Obecnie koło waży tle ile pewnie komplet kół niejednego forumowicza ale jestem w stanie jeszcze zwiększyć masę kupując oponę teoretycznie bardziej odporną na zcieranie i odporniejszą na przebicie.
Opony odporne na scieranie (60a) nie są bardziej ciężkie. Inna sprawa, że cięzkie dętki to bezsens. Kup dętke 150-250g i zalej mleczkiem. Ew. bezdętki.
A sciaganie kołą? Więcej niż 6 śrub? Jak nie to nie ma problemu. Ciężkie dętki to jeden z gorszych pomysłów jakie mozna sobie zrobic. Bardzo negatywnie wpływają na zachowanie się roweru.

Jak chcesz mniejszą ilość sneaków to złóż koła na obręczach. które się prędzej pogniotą niz popękaja (dart rider np).


A co do cisnienia to samemu wyczuć trzeba. Przy takiej wadze ponizej 2bar raczej bym nie schodził skoro sam jak nabralem wagi to o 0.3 bara podbiłem, a jestem dalej bardzo lekki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości