Problem z Damperem Kind Shox 508

mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Problem z Damperem Kind Shox 508

Post autor: mrfoxik4152 »

Siemaneczko więc mam problem z damperem kind shox 508 wczoraj coś się pobawiłem z regulacją dampera i teraz on jest sztywny i nie wiem jak zrobić aby sie uginał. Jeśli wiecie o co może chodzić piszcie!!!
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Siema, po prostu dałeś i regulator powrotu i kompresji na max i damper się "zawiesił" w instrukcji obsługi do niego jest zapis, ze nie wolno obu regulatorów jednocześnie dawać na max. a Ty na 100% to zrobiłeś. Teraz sie musisz modlic o to zeby regulatory zaskoczyły.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

`czyli w jaki sposób miały by zeskoczyć bo ja sie pobawiłem przy regulacji i jest teraz sztywny prubowałem pobawić sie jeszcze raz przy tej regulacji i nic to co mam robić żeby mi zeskoczyło? Bo przedwczoraj kupiłem go razem z Kross Sign FR2 i nie chce żeby sie od razu zje*** bo dałem za ten rower dużą kase a na nowy damper nie mam kasy to pomuż mi jak to zrobić z tym damperem
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Postaraj się oba regulatory dać na minimum ale nie kręć nimi na siłę.
I uginaj delikatnie damper. Jeśli to nie pomoże... to będzie bardzo duży problem z jego odblokowaniem.

Przerabiałem ten temat skończyło sie na wymianie regulatora powrotu i pełnym serwisie. Ale moze u Ciebie zaskoczy jak powinien po paru ugięciach. W każdym bądź razie spróbuj to co napisałem wyżej.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

czyli niebieski pierścień ustawić na open czy close? i czerwone pokrętło ustawić na + czy - ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

mrfoxik4152 pisze:czyli niebieski pierścień ustawić na open czy close? i czerwone pokrętło ustawić na + czy - ?
niebieski na open, a czerwone na -
mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

Dzieki chłopaki udało sie i teraz jak ustawić damper aby sie uginał tak jak ma sie uginać ?
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

zależy od własnych preferencji.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

W każdym bądź razie nigdy nie dawaj jednocześnie powrotu na + do oporu i kompresji na Close.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

Ok. Jeśli wiecie do czego służą te pokrętła na damperze to napiszcie (szczegułowo) i jak ustawić damper aby był miękkszy bo ledwo co sie ugina ale sie tam troszke ugina ale chciał bym żeby był o wiele miękkszy bo jak naskocze na siodełko to mnie pupa boli i nie wiem jak podregulować żeby był miekkszy jak wiecie coś to piszcie
;)
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

W takiej kolejnosci sie ustawia:

SAG - ugięcie wstępne
Tłumienie powrotu
Tłumienie kompresji
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

ale bardziej szczegułowo do czego słuzy to niebieskie pokrętło i czerwone i co zrobić aby on był miękkszy?
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

najpierw musisz zmienić sprężyne, bo masz pewnie oryginalną 800, czy 850. Kup z 550 dla (ok 70kg). Jak ustawisz twardość, to potem ustawiasz jak szybko ma Ci damper odbijać. Ustaw tak, by nie odbijał jak sprężyna, i by nie mulił za bardzo - na początek daj na środek regulacji, potem zależnie od preferencji w jedną lub drugą strone. + robisz, że damper odbija wolnie, - damper odbija szybciej. Niebieskie ruszaj tylko wtedy, jak chcesz podjechać pod górę, a przeszkadza Ci bujanie - na close. Inaczej, nie ruszaj tego lepiej. Sprężyny zmieniać nie musisz, wtedy zacznij od pokrętła czerwonego, ale wiedz, że nie zmiękczysz inaczej zawieszenia
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

nie

mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

to jaki?
FRmaniak
Posty: 2125
Rejestracja: 15.08.2011 19:24:23
Lokalizacja: ŁDZ/Lutomiersk
Kontakt:

Post autor: FRmaniak »

jaka długość dampera?

mrfoxik4152
Posty: 50
Rejestracja: 30.01.2013 13:25:25
Kontakt:

Post autor: mrfoxik4152 »

yy no nie wiem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości