Strona 1 z 2
Problem z Damperem Kind Shox 508
: 28.03.2013 20:06:44
autor: mrfoxik4152
Siemaneczko więc mam problem z damperem kind shox 508 wczoraj coś się pobawiłem z regulacją dampera i teraz on jest sztywny i nie wiem jak zrobić aby sie uginał. Jeśli wiecie o co może chodzić piszcie!!!
: 28.03.2013 22:02:45
autor: off_road
Siema, po prostu dałeś i regulator powrotu i kompresji na max i damper się "zawiesił" w instrukcji obsługi do niego jest zapis, ze nie wolno obu regulatorów jednocześnie dawać na max. a Ty na 100% to zrobiłeś. Teraz sie musisz modlic o to zeby regulatory zaskoczyły.
: 29.03.2013 08:56:17
autor: mrfoxik4152
`czyli w jaki sposób miały by zeskoczyć bo ja sie pobawiłem przy regulacji i jest teraz sztywny prubowałem pobawić sie jeszcze raz przy tej regulacji i nic to co mam robić żeby mi zeskoczyło? Bo przedwczoraj kupiłem go razem z Kross Sign FR2 i nie chce żeby sie od razu zje*** bo dałem za ten rower dużą kase a na nowy damper nie mam kasy to pomuż mi jak to zrobić z tym damperem
: 29.03.2013 09:22:35
autor: off_road
Postaraj się oba regulatory dać na minimum ale nie kręć nimi na siłę.
I uginaj delikatnie damper. Jeśli to nie pomoże... to będzie bardzo duży problem z jego odblokowaniem.
Przerabiałem ten temat skończyło sie na wymianie regulatora powrotu i pełnym serwisie. Ale moze u Ciebie zaskoczy jak powinien po paru ugięciach. W każdym bądź razie spróbuj to co napisałem wyżej.
: 29.03.2013 10:04:49
autor: mrfoxik4152
czyli niebieski pierścień ustawić na open czy close? i czerwone pokrętło ustawić na + czy - ?
: 29.03.2013 10:19:46
autor: MUSZEL
mrfoxik4152 pisze:czyli niebieski pierścień ustawić na open czy close? i czerwone pokrętło ustawić na + czy - ?
niebieski na open, a czerwone na -
: 29.03.2013 11:58:37
autor: mrfoxik4152
Dzieki chłopaki udało sie i teraz jak ustawić damper aby sie uginał tak jak ma sie uginać ?
: 29.03.2013 13:48:53
autor: raider1997
zależy od własnych preferencji.
: 29.03.2013 14:18:11
autor: off_road
W każdym bądź razie nigdy nie dawaj jednocześnie powrotu na + do oporu i kompresji na Close.
: 29.03.2013 15:14:25
autor: mrfoxik4152
Ok. Jeśli wiecie do czego służą te pokrętła na damperze to napiszcie (szczegułowo) i jak ustawić damper aby był miękkszy bo ledwo co sie ugina ale sie tam troszke ugina ale chciał bym żeby był o wiele miękkszy bo jak naskocze na siodełko to mnie pupa boli i nie wiem jak podregulować żeby był miekkszy jak wiecie coś to piszcie

: 29.03.2013 15:19:36
autor: off_road
W takiej kolejnosci sie ustawia:
SAG - ugięcie wstępne
Tłumienie powrotu
Tłumienie kompresji
: 29.03.2013 15:22:49
autor: mrfoxik4152
ale bardziej szczegułowo do czego słuzy to niebieskie pokrętło i czerwone i co zrobić aby on był miękkszy?
: 29.03.2013 15:30:24
autor: off_road
: 29.03.2013 15:42:48
autor: MUSZEL
najpierw musisz zmienić sprężyne, bo masz pewnie oryginalną 800, czy 850. Kup z 550 dla (ok 70kg). Jak ustawisz twardość, to potem ustawiasz jak szybko ma Ci damper odbijać. Ustaw tak, by nie odbijał jak sprężyna, i by nie mulił za bardzo - na początek daj na środek regulacji, potem zależnie od preferencji w jedną lub drugą strone. + robisz, że damper odbija wolnie, - damper odbija szybciej. Niebieskie ruszaj tylko wtedy, jak chcesz podjechać pod górę, a przeszkadza Ci bujanie - na close. Inaczej, nie ruszaj tego lepiej. Sprężyny zmieniać nie musisz, wtedy zacznij od pokrętła czerwonego, ale wiedz, że nie zmiękczysz inaczej zawieszenia
: 29.03.2013 15:54:47
autor: mrfoxik4152
: 29.03.2013 15:57:31
autor: FRmaniak
nie
: 29.03.2013 15:59:45
autor: mrfoxik4152
to jaki?
: 29.03.2013 16:01:36
autor: FRmaniak
jaka długość dampera?
: 29.03.2013 16:06:24
autor: mrfoxik4152
yy no nie wiem