Zaworowanie Avalanche

Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Zaworowanie Avalanche

Post autor: Krzysiek95 »

Cześć. Potrzebuje szybkiej odpowiedzi na pytanie: by zwiększyć progresję trzeba dołożyć shimy czy wyciągnąć? Damper avalanche dhs, przełożenie ramy: 2.83, moja waga: do 90kg (ale to chyba nie istotne dane).
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Dżizas...

Progresji nie regulujesz shimmami ;) To raz.
Dwa jak już koniecznie chcesz to... dobijasz większe ciśnienie do komory wyrównawczej.

Jeśli damper nagminnie dobija, można mu zwiększyć SZYBKĄ KOMPRESJĘ, ale od tego masz regulator, rozumiem masz go wkręconego na max?

Jeśli regulator jest na MAX wtedy dopiero bawisz sie w zaworowanie.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

regulator jest odkręcony na maxa
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

No to czemu z niego nie skorzystasz i nie zwiększysz szybkiej kompresji?

Jak to zawodzi dopiero się grzebie w shimmach ;)

polecę od siebie ten sajt:
shimrestackor.com
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

A jakiego oleju byście mi polecili (chodzi o gęstość)? Seryjnie jest chyba 2.5w
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Seryjnie jest olej 15 cSt w 40*C
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

Znalazłem pasujący olej, który mam akurat pod ręką: Motorex 2,5W ma 15.1 cSt w 40*C
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

off_road pisze:Jeśli damper nagminnie dobija, można mu zwiększyć SZYBKĄ KOMPRESJĘ, ale od tego masz regulator, rozumiem masz go wkręconego na max?
No nie do konca. Zależy dobija przy czym. Bo jak na przeciążeniach to dodac trzeba wolnej.


A jak amor dobija to trzeba sprawdzić sag i dać twardszą spręzynę. Z dobrze dobrana spręzyną poza specyficznymi ramami dobicie nie powinno byc problemem.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Wyszedłem z założenia, że sag ma prawidłowy w końcu to podstawa podstaw. ;)

Jak widać ludzie nawet jak mają pro zawiechę nie mają bladego pojęcia o jej ustawieniu. No ale wśród znajomych jaki lans jaka to pro zawiecha ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

Mam prawidłowy sag. Olej wymieniłem i w tygodniu przetestuję, jak będzie dalej nie tak to będę się bawił shimami. Dampera nie kupiłem dla lansu tylko by na nim jeździć, a żeby na nim jeździć to muszę go najpierw dobrze ustawić dlatego zwróciłem się o pomoc do bardziej doświadczonych osób.
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

A jaka to rama? Bo jak masz design ktory przelatuje przez skok a chcesz zeby byl progresywny to mozna jeszcze plyciej osadzić ifp i cisnienie do 250 spokojnie.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Michał nie żebym coś :D ale tam nie ma IFP :D

Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Schokowafel
Posty: 407
Rejestracja: 27.08.2009 17:56:07
Kontakt:

Post autor: Schokowafel »

Zapomniałem :P Usilnie można go zrobic progresywnym nalewając oleju do bladdera ale po co jak wystarczy to ustawić regulacjami. Co prawda nie sprawi to progresji tylko zmniejszy wykorzystanie skoku bo chyba o to ci chodzilo. Poza tym po to jest odbojnik zeby z niego korzystać i nie jest to dobijanie tylko taki juz jest zamysł tylnego zawieszenia.
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

Rama to commencal supreme mini dh (rocznik przed 2008). Będę testował jeszcze w tym tygodniu więc jak sprawdzę to napiszę.
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zabawne nie testowałeś ramy, nie ustawiałeś dampera a pierwsze o co pytasz to jak podkręcić mu progresję? ;) Coś tu chyba nie tak jest ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
Krzysiek95
Posty: 28
Rejestracja: 10.04.2012 18:12:36
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Krzysiek95 »

Testowałem przed wymianą oleju :wink: To co z niego wylałem nazwałbym czarną mazią więc może to było przyczyną, jak przetestuje to napisze.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość