tłumik cartridge

4cross
Posty: 52
Rejestracja: 25.02.2013 22:45:48
Kontakt:

tłumik cartridge

Post autor: 4cross »

Witam wszystkich.
Mam problem ponieważ,składam swój amortyzator i,znalazłem tłumik cartridge (marzocchi dj3) tyle że, jest on wywiercony.I moge zrobić z niego otwartą kąpiel olejową jeżeli, lewą lage w której się on znajduje zrobie szczelną,tak aby olej nie żygał ?.
ps.marzocchi z 2009 sąlepsze od 2008 ?
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Obydwa roczniki nie należały do najlepszych.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Tak, ale teoretycznie 2009 oceniany jest jako lepszy. Tzn np zmienili już ślizgi z pełnych na nacinane.
4cross
Posty: 52
Rejestracja: 25.02.2013 22:45:48
Kontakt:

Otwarta kąpiel olejowa

Post autor: 4cross »

witam wszystkich.
Z racji,tego że składam amortyzator,chciałbym w nim przeprowadzić otwartą kąpiel olejową.Mój tłumik to sr sountour.Mam już zrobioną komore która jest ściszle uszczelniona i nie wycieka z niej olej,na tłumiku mam wywiercone 2, gziurki równolegle.
Ile dziurek powinienem jeszcze wywiercić ?.
Czy w obu lagach musze preprowadzić otwartą kąpiel olejową czy może być w lewej, a w prwaej sprężyna itd ?.
Ile oleju powinienem wlać do dirt jumpera 3 ?.
Jaki olej powinienem zastosować ?.
damianksiazek9
Posty: 728
Rejestracja: 15.12.2011 21:18:49
Lokalizacja: Dębe Wielkie
Kontakt:

Post autor: damianksiazek9 »

Dziurek z tego co pamiętam powinno być 3. Poszukaj poradnika jak naprawić/rozwiercić/odblokować tłumik od Marzocchi 55.
Z olejem musisz pokombinować bo nie masz regulacji?? Jak masz to zalewaj Motorexem 7,5w lub Castrolem 5w. BTW jakim wiertłem wierciłeś?? W poradniku zalecali chyba 1,5mm.
4cross
Posty: 52
Rejestracja: 25.02.2013 22:45:48
Kontakt:

Post autor: 4cross »

A zrobiłem, taki rozrys w gimpie.Noich myśli http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... png/,można pobrać ten obrazek,chodzi mi, o to aby tłumik pod wpływem ugięcia amortyzatora,pobrał olej do środka i powrócił.A gdy powruci wyleje swój olej.W ten sposób może zachodzić tłumienie amortyzatora.Czy jest takie coś możliwe ?
Soulforged
Posty: 452
Rejestracja: 11.04.2008 21:36:34
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Soulforged »

I pomyśleć że głupi Fox czy Marzocchi poświęcają dziesiątki/setki godzin pracy inżynierów i komputerów analizujących zachowanie projektowanego tłumika, a proszę - jak widać wystarczy rysunek w paincie "tu rurka, tam olej" i gotowe :D
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Zabawne

Masz zamknięty tłumik monotube.

Wiercisz w nim otwory od dołu więc robisz prawie twintube, prawie ponieważ pełny twin będzie jeśli od góry zrobisz otwór.

Efekt jaki osiągniesz to: BRAK TŁUMIENIA ;)
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości