Mega problem 66 rc2x.

raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Mega problem 66 rc2x.

Post autor: raider1997 »

Siema potrzebuje szybkiej odpowiedzi. Mianowicie w jakiej pozycji muszą być regulacje podczas serwisu. I od czego jest ten najchudszy element http://allegro.pl/uszczelki-marzocchi-8 ... 37795.html on ma iść w środek? bo tam w sumie ładnie pasuje.

Dobra żeby nie zakładać nowego tematu. Uszczelki już kupiłem. Chciałem to wszystko złożyć no ale.... odkręciłem bez problemu śrubę po prawej. Trzeba było użyć trochę siły no, ale elegancko się odkręciła. Z drugą nie było już tak fajnie. Wkładam klucz kręcę iii zobaczcie sami.. http://www.pinkbike.com/u/benekraider/album/Japierdole/
Ma ktoś jakiś pomysł jak to odkręcić?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

teoretycznie regulacje powinny być na "-". W praktyce daje Ci to tyle, że mniej oleju zostaje wewnątrz tłumików. A co do tego elementu - dobrze mówisz - to jest gąbeczka o ile sie nie myle
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

pojdz do sklepu motocyklowego i kup sobie takie same uszczelki za 30-40zl. Niezla przebitka tu na aukcji, a jak poszly :D
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Wielkie dzięki za odp. U góry macie mały edit tematu tak żeby nie zakładać nowego. ;]
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Pierwsza sprawa - nie wiem jak ci się to udało zrobić.

Druga sprawa ten element będzie do dorobienia. Nie sądzę abyś znalazł taką śrubę. Choć jeśli gwint jest normalny jak na tą średnicę to można się bawić w teflon, zwykłe podkładki i przekładki gumowe. Druciarstwo, ale ma szanse zadziałać.

Jak to odkręcić? Musisz mieć drugą osobę. Tak jak normalnie - ktoś go uciśnie aby sprężyny zablokowały tłumik a ty ze śrubokrętem i młotkiem musisz ostukać nakrętkę w kierunku odkręcania. WD40 albo inny olej penetrujący na pewno pomogą (najlepiej wlej wieczorem i poczekaj do rana).

Nakrętka jest aluminiowa(przynajmniej tak mi się wydaje - nie sprawdzałem tego). Jak masz porządne obcęgi tego typu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... tool_2.jpg
to możesz próbować po prostu przeciąć tą nakrętkę jeśli się uda.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Jak to jak. Ta nakrętka była miękka jak plastelina... Nie wiem czy to przez czas czy jakiś inny czynnik zadziałał. Mówisz, że dorobię to wraz z regulacją, żeby to jakoś wyglądało? W weekend spróbuje z tym powalczyć.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Samą nakrętkę dorobisz. To jest nakrętka z kołnierzem na którym jest Oring. Wewnątrz, oprócz gwintu też jest oring. Regulatora nie uszkodziłeś. Chyba że czegoś nie widzę na zdjęciu.

Dlatego mówię że zwykła nakrętka, podkładki, taśma teflonowa i gumowe przekładki mogłyby dać radę to trzymać ale na dłuższą metę musisz dorobić element. I tu się pojawia problem bo tokarz ci nie zrobi sześciokąta jeśli nie ma frezarki. Bo sam wzór nakrętki + gwint + rowki na uszczelki bez problemu zrobi. Ale nie można tam wypiłować dwóch powierzchni na klucz płaski bo nie ma tego jak złapać. Musi być cienkościenna nasadka, czyli nakrętka musi mieć normalny sześciokąt pod klucz.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Regulator można wyjąć z tej nakretki?
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Regulator i gwint jest integralną częścią tłumika.
http://p1.pinkbike.com/photo/1158/pbpic1158799.jpg
Po prawej. A trochę niżej widać nakrętkę z oringiem.
raider1997
Posty: 414
Rejestracja: 09.08.2011 16:54:50
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: raider1997 »

Dla pewnosci spytam. Wszędzie są normalne prawe gwinty?
djwiocha
Posty: 263
Rejestracja: 29.09.2011 16:00:49
Kontakt:

Post autor: djwiocha »

Wszędzie są prawe gwinty. Regulator jest częścią tłumika, a nie nakrętki. Musisz dorobić tylko nakrętkę. Może to ci w czymś pomoże: http://bike4-life.blogspot.com/2013/04/ ... -2007.html
ROWER / BLOG / YOUTUBE / PINKBIKE
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości