888rc2x problem z odbiciem po wymianie oleju

Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

888rc2x problem z odbiciem po wymianie oleju

Post autor: Saint_pl »

Witam.
Wczoraj wymieniłem sobie olej w swoich 888 i po złożeniu sprzętu i próbnych ugięciach coś mnie zaniepokoiło. Gdy tłumienie powrotu jest dosyć mocne to jak uginam amortyzator i odpuszczam(następuje zmiana kierunku pracy) to jest taki chwilowy przeskok zanim tłumienie zacznie działać i słychać jakby puknięcie coś takiego. Efekt nasila się ze wzrostem tłumienia powrotu, gdy tłumienie powrotu jest małe, przestaje to być odczuwalne. Czy tłumik może być jakoś zapowietrzony ? Co może być przyczyną ?
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

"zapowietrzony" być nie może, nie da sie, bo tam cały czas jest powietrze wokół. Na pewno dobrze złożyłeś...?
Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

Post autor: Saint_pl »

Wydawało mi się, że tak. Aż tak bardzo też go nie rozbierałem. Tylko tyle żeby wylać stary olej i wlać nowy. Dziwne bo na kompresji która jest w tej samej ladze i tłumiku jest wszystko ok.
pietryna
Posty: 3790
Rejestracja: 04.06.2009 15:20:47
Kontakt:

Post autor: pietryna »

Saint_pl pisze:Tylko tyle żeby wylać stary olej i wlać nowy.
A syf został...

W momencie zmiany kierunku ugięcia masz stan przejściowy. Zaworek kompresji musi się zamknąć żeby zaworek powrotu miał co robić... ale ja trochę nie rozumiem jak wy wyczuwacie te 0,5-1mm skoku przez które to się dzieje...
Tadziuu
Posty: 677
Rejestracja: 12.05.2009 18:39:25
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Tadziuu »

pietryna pisze: Saint_pl napisał(a):"Tylko tyle żeby wylać stary olej i wlać nowy."


A syf został...

W momencie zmiany kierunku ugięcia masz stan przejściowy. Zaworek kompresji musi się zamknąć żeby zaworek powrotu miał co robić... ale ja trochę nie rozumiem jak wy wyczuwacie te 0,5-1mm skoku przez które to się dzieje...

Bardziej lepki olej i włala.
http://tadziu-.pinkbike.com/album/2k12-Riding/
Saint_pl
Posty: 37
Rejestracja: 29.07.2006 14:15:09
Lokalizacja: jelenia góra
Kontakt:

Post autor: Saint_pl »

Co do syfu, to nie była wymiana po roku czy coś takiego tylko amortyzator był na serwisie i olej wymieniałem po kilku zjazdach dlatego, że chciałem skorygować jego ilość. Teraz lałem motorexa 7,5w, czyli spróbować na 5w ?
*pietryna w moim przypadku to napewno nie jest 1mm tylko więcej
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

to się nazywa duża histereza. I jest to po prostu bezwładność zaworu zwrotnego na kompresji i powrocie. Jak się da dużo powrotu zawór zwrotny zamyka się ze sporym impetem który słychać np na krawężniku.
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość