Strona 1 z 3

anodowanie górnych lag

: 01.06.2013 09:31:51
autor: rafal.zwdh
Elo, tak się zastanawiam czy można by było zrobić anodę na górnych lagach boxxera z 09,

Nie chodzi mi o kwestie techniczną, bo wiem że się da, ale chodzi mi o efekty takiego zabiegu

: 01.06.2013 09:45:17
autor: KubaLa
Obrazek
Nie bardzo rozumiem pytanie :mrgreen:

: 01.06.2013 09:53:19
autor: rafal.zwdh
najbardziej chodzi mi o śliskość powłoki i jej wytrzymałość,
żeby anoda nie zeszła po kilku zjazdach, i żeby amorek nie stracił na pracy.

Fox wymyslił jakąś super śliską powłokę casima coat, a taka czerwona anoda pewnie nie dorówna takiej foxowej,
i zastanawiam się czy dorówna oryginalnej boxxerowej

: 01.06.2013 10:12:27
autor: DisC
Gdzieś ostatnio czytałem temat na DHZ że za granicą wysyłasz amorek do nich robią Ci serwis i za dopłata ileś tam $$ przemalowują Ci kolor lag.

: 01.06.2013 10:26:10
autor: Auditore
Marzocchi miało górne golenie w kilku kolorach na Interbike'u 2010 :)
Ale to nie anoda.
http://www.pinkbike.com/photo/5684162/
http://www.pinkbike.com/photo/5684155/
http://www.pinkbike.com/photo/5684147/

: 01.06.2013 11:43:39
autor: off_road
większy problem to zachowanie pasowania po takim zabiegu :)

: 01.06.2013 11:54:46
autor: nhp890
http://www.tftunedshox.com/Catalogue/Fa ... Fast-Parts

Podobno bardziej śliskie i trwałe niż oryginał, ale swoje kosztują i tak jak pisze off_road, może być problem z pasowaniem

: 01.06.2013 17:18:47
autor: balfa2step
O jakim my mówimy pasowaniu ?W czym ? Laga - uszczelka( brak - tam nawet dziesiątki nic nie znaczą. Laga- slizgi ? W boxxerach to nie wystepuje , terepie lagami zaraz po wyjęciu z pudelka wszyskto jest na luźno wiec setki czy nawet 1/2 dzisiatki nie zmiania wiele a w uzywanym boxie to juz nie ma dyskusji .

: 01.06.2013 17:21:56
autor: karopl2
jeszcze dodatkowo luzy zgubi :D

: 01.06.2013 21:25:51
autor: nhp890
balfa2step pisze:Laga- slizgi ? W boxxerach to nie wystepuje
Jak ostatnim razem sprawdzałem to boxxery miały i lagi i ślizgi, ale może mam jakiś speszal edyszyn

: 01.06.2013 21:27:43
autor: KubaLa
nhp890... Weź cytuj całość a nie urywek...

: 01.06.2013 21:43:55
autor: nhp890
Ale całość wcale nie ma więcej sensu - "pasowanie laga-ślizgi w boxxerach nie wystepuje" :?:

: 01.06.2013 22:18:24
autor: rafal.zwdh
Jak bym miał w tej kolorystyce boxxera to bym cały rower nad łóżkiem powiesił
Obrazek

: 01.06.2013 22:18:47
autor: rafal.zwdh
Może jeszcze raz powtórzę pytanie, bo widzę ze niektórzy źle coś zrozumieli.
Czy przykładowo zielona anoda jest tak śliska, wytrzymałą jak oryginalna i czy nie wytrze się tak szybko jak na jakimś XCR

Czytałem wcześniejsze tematy na dhzone o anodowaniu lag i wszyscy dyskusja o luzach i o mikronach, ale jeszcze się nie dowiedziałem tego co mnie interesuje, dla tego napisałem jeszcze raz temat o anodzie na boxxie

: 01.06.2013 22:28:30
autor: balfa2step
nhp890 pisze:Ale całość wcale nie ma więcej sensu - "pasowanie laga-ślizgi w boxxerach nie wystepuje"
Troche w tym ironi , wiadomo pasowanie jest ale na tyle ''luźne'' że nie ma znaczenia czy golenie urosną 0.01 czy 0.05. Luz jest aby olej mógł to dobrze smarować.

: 01.06.2013 22:32:43
autor: off_road
w teorii najtrwalsza jest szara tzw. Twarda anoda.
Co do xcr tam anoda jest na stali dla tego schodzi.

: 01.06.2013 22:48:11
autor: xprot
http://www.metale.pl/o_metalach.php?id= ... Anodowanie

prosze, podstawy do poczytania cyt: ''Zdolność powłoki do zabezpieczania przed korozją, przebarwieniem oraz ścieraniem wzrasta wraz z jej grubością."

"Barwienie powłoki tlenkowej. Aluminium anodowane w kolorze naturalnym, lecz nie uszczelnione, zanurza się w barwnikach organicznych lub nieorganicznych (barwienie zanurzeniowe). Inną metodą jest barwienie elektrolityczne, gdzie na skutek działania prądu zmiennego barwnik w postaci soli cyny wnika w głąb porów. Można w ten sposób uzyskać kolory o bardzo wysokiej trwałości. "

podejrzewam, ze odpowiednio oszlifowana i na nowo poanodowana (DOBRZE poanodowana) laga bedzie nie gorsza od oryginalnej.

pociagne to dalej : http://dirt.mpora.com/news/friction-ano ... hions.html tu masz napisane, ze ów fastbike nie zdecydowal jeszcze o barwnikach anodowania, ale mysli nad : Probably black, red, gold, green
a elementy rzekomo wykonuje sam, i kosztuje to 300 EUR, wiec majac juz swoje golenie, mozna by je dac do oszlifowania (oszlifowania, nie toczenia, bo wymiar calkiem zjedzie) a potem do ponownego anodowania.

okej, juz pamietam, czemu golenie sa zlote lub czarne. te golenie, ktore ''schodza'' sa anodowane zwyczajnie, te, ktore nie- to anodowanie ''twarde'' " Kolor twardych powłok anodowych zależy od rodzaju materiału wyjściowego i ich grubości. Na ogół są to różne odcienie brązu i szarości. Przy bardzo grubych powłokach możliwy jest też kolor czarny." http://www.anodal.pl/anodowanie_twarde.html.


ogolnie, trzebaby podzwonic do paru firm, czy byliby w stanie ogarnac anodowanie twarde z barwnikiem :)

: 02.06.2013 08:06:15
autor: FRmaniak
Już zakładałem taki temat. Problemem nie jest położenie anody czy pasowanie ślizgów. Problemem jest zdjęcie starej anody z używanych lag. Jeśli będą ją ściągać tak jak zawsze się to robi, kwasem siarkowym to po gwintach w lagach śladu nie będzie, a jeżeli lagi są już wytarte, porysowane, mają jakieś odpryski to o ściąganiu w kwasie możesz zapomnieć.

: 02.06.2013 09:46:38
autor: rafal.zwdh
Myślałem też o elektropolerowaniu, ale nie pomyślałem o gwintach,
czyli chyba najlepiej by było je po prostu wypolerować mechanicznie.

A co z anodą wewnątrz i na gwintach, ją też trzeba by było zdzierać?